GRIM87 Skrevet 14. juli 2009 Del Skrevet 14. juli 2009 Hei, jeg har ikke peiling på fond/akjser å alt det dritet, men vil alikevell satse 10k i ett fond med en langsiktig avkastning på 10 år. Kan dere som har peiling på dette si ett fond jeg må satse på? Det fondet som blir nevt mest, spytter jeg 10k i Si kun fondet å risiko Takk mvh Grim Lenke til kommentar
Jann - Ove Skrevet 14. juli 2009 Del Skrevet 14. juli 2009 Norsk tipping. Garantert avkasttning på -50-100%, meget høy risiko, men har du flaks blir du plutselig millionær. Lenke til kommentar
swanky Skrevet 14. juli 2009 Del Skrevet 14. juli 2009 http://morningstar.no/news/analysis.asp?ar...from=2009-07-06 Lenke til kommentar
festen Skrevet 14. juli 2009 Del Skrevet 14. juli 2009 Jeg liker det kinesiske markedet. Det er en veldig lav svingning i de, sammenlignet med USA, Japan, og Europa. Det skyldes at det kommer inn en jevn strøm av penger, et mulig symtom på at boblen som har vært fra 2005 fortsetter. Lenke til kommentar
Warz Skrevet 14. juli 2009 Del Skrevet 14. juli 2009 Selv er jeg veldig fornøyd med Skagen kon-tiki, opp 30% i år... Lenke til kommentar
Mythos Skrevet 15. juli 2009 Del Skrevet 15. juli 2009 Skagen KonTiki kan jeg gjerne anbefale. Jeg har litt over 1/3 av sparepengene mine der. Det er ikke usannsynlig at du kan sitte igjen med 20% årlig avkastning over tid. Lenke til kommentar
GRIM87 Skrevet 16. juli 2009 Forfatter Del Skrevet 16. juli 2009 2 stk på skagen kontiki..... Har faktisk hørt en del om akkuratt det... Fler innspill xD? eller går det 10k på skagen kontiki Lenke til kommentar
festen Skrevet 16. juli 2009 Del Skrevet 16. juli 2009 2 stk på skagen kontiki..... Har faktisk hørt en del om akkuratt det... Fler innspill xD? eller går det 10k på skagen kontiki Jeg har tro på det fondet også. vær obs på at det amerikanske markedet og de utviklende markedene går i motsatte sykluser. Og den dagen det amerikanske markedet har ligget på mellom 8-12000 på dow i 16-18 år, (starter i 2000) vil den utviklingen snu, slik at det fondet ditt vil gjøre det dårlig. Lenke til kommentar
NoTrace Skrevet 17. juli 2009 Del Skrevet 17. juli 2009 Enig, har selv satt inn et høyere beløp enn det tidligere nevnte beløpet til trådstarter på Skagen Kon-Tiki Lenke til kommentar
Mythos Skrevet 17. juli 2009 Del Skrevet 17. juli 2009 (endret) Hvor mange som hang seg opp i TS sitt sparebeløp får dere bedømme selv, men jeg synes det er uinteressant. Jeg synes TS og andre bør legge merke til at Skagen KonTiki har steget med en drøy prosent siden TS skrev sitt innlegg på tirsdag, og den har steget med over 20% årlig i snitt siden starten i 2002. Og dette uten at vi som har investert pengene våre der trenger å vurdere hvilke aksjer man bør handle. Men vær klar over risikoen. Det finnes ingen garanti for fremtidig avkastning. Langsiktighet og spareavtale har vist seg lønnsomt når vi amatører skal investere i fond. Vi slår ikke de beste aksjespekulantene, men det krever lite og har hittil gitt brukbar avkastning. Det er forventet avkastning og tidshorisonten som teller når det gjelder hvor man bør investere pengene sine, og ikke inngangsbeløpet. Endret 17. juli 2009 av Mythos Lenke til kommentar
festen Skrevet 17. juli 2009 Del Skrevet 17. juli 2009 Ellers kan du gjøre som Bill Gates. Satse på aksjer med høy beta. Det er den beste muligheten på å gjøre raske penger på en amerikansk økonomi som kanskje er på vei ut av resesjon. Lenke til kommentar
Arne Skrevet 20. juli 2009 Del Skrevet 20. juli 2009 Nå har jeg ikke gått på NHH eller noe, men vil ikke det være omvendt? At man i et nedgangsmarked kan tjene gode penger på aksjer med negativ beta? Fordi de går motsatt retning enn hovedindeksen? Men du vet sikkert mer om dette enn meg, så det er fint om du utdyper! Lenke til kommentar
festen Skrevet 20. juli 2009 Del Skrevet 20. juli 2009 Det som er spennende er overgangen, der det snur, og det er den vi er i nå. Lenke til kommentar
GRIM87 Skrevet 26. august 2009 Forfatter Del Skrevet 26. august 2009 Okei men er skagen kontiki et høyt risiko fond? ( harke peiling serru ) Lenke til kommentar
Wisd0m Skrevet 27. august 2009 Del Skrevet 27. august 2009 Okei men er skagen kontiki et høyt risiko fond? ( harke peiling serru ) du bør lese litt på Skagen sine sider. Svaret er ja. Kontiki er vel fondet hos Skagen som har høyst risiko Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå