Gå til innhold

10k i fond

GRIM87

Anbefalte innlegg

Hei, jeg har ikke peiling på fond/akjser å alt det dritet, men vil alikevell satse 10k i ett fond med en langsiktig avkastning på 10 år. Kan dere som har peiling på dette si ett fond jeg må satse på? Det fondet som blir nevt mest, spytter jeg 10k i :p Si kun fondet å risiko :p

Takk mvh Grim

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
2 stk på skagen kontiki..... Har faktisk hørt en del om akkuratt det... Fler innspill xD? eller går det 10k på skagen kontiki :p

Jeg har tro på det fondet også. vær obs på at det amerikanske markedet og de utviklende markedene går i motsatte sykluser. Og den dagen det amerikanske markedet har ligget på mellom 8-12000 på dow i 16-18 år, (starter i 2000) vil den utviklingen snu, slik at det fondet ditt vil gjøre det dårlig.

Lenke til kommentar

Hvor mange som hang seg opp i TS sitt sparebeløp får dere bedømme selv, men jeg synes det er uinteressant.

Jeg synes TS og andre bør legge merke til at Skagen KonTiki har steget med en drøy prosent siden TS skrev sitt innlegg på tirsdag, og den har steget med over 20% årlig i snitt siden starten i 2002. Og dette uten at vi som har investert pengene våre der trenger å vurdere hvilke aksjer man bør handle. Men vær klar over risikoen. Det finnes ingen garanti for fremtidig avkastning.

Langsiktighet og spareavtale har vist seg lønnsomt når vi amatører skal investere i fond. Vi slår ikke de beste aksjespekulantene, men det krever lite og har hittil gitt brukbar avkastning.

Det er forventet avkastning og tidshorisonten som teller når det gjelder hvor man bør investere pengene sine, og ikke inngangsbeløpet.

Endret av Mythos
Lenke til kommentar

Nå har jeg ikke gått på NHH eller noe, men vil ikke det være omvendt? At man i et nedgangsmarked kan tjene gode penger på aksjer med negativ beta? Fordi de går motsatt retning enn hovedindeksen?

Men du vet sikkert mer om dette enn meg, så det er fint om du utdyper! ;)

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...