sinnaelgen Skrevet 14. juli 2009 Del Skrevet 14. juli 2009 først var det at tastaturer ikke virket ( tilsynelatende så fikk det ikke strøm). dette har skjedd 2 ganger og en del fikling med usb kontakten og omstarter så fungerte det . nå har ikke det skjedd flere ganger i går prøvde jeg et nytt defagmenterings program ( "piriform Defraggler"). det virker som om det gjør en bedre jobb en det som følger med Windows xp selv om det jobber lit senere . da jeg gjorde det på en av disken re startet plutselig pcen. det eneste programmet som så ut til å være skadet var et overkokkingens program til skjermkortet . det har jeg nå installert på nytt det jeg sliter med ar at "Turbo delphi" ser ut til å spise opp ledig minne. når jeg jobber i det programmet og endrer på koden så minsker stadig ledig minne helt til det er så lite minne at programmet bruker masse tid på å reagere på tastetrykkene når jeg skriver. det hjelper litt når jeg lagrer , men all minne som var ledig vet starten av progrmmet kommer ikke tilbake . da er neste løsnig å av og til å avslutt og så staret programmet på nytt igjen. da før jeg frigit nokk minne. nå har jeg bruk programmet "pc booster" for å få ledig minne . det klarer jo å frigi litt. nå virker det som om det ikke er "pc booster" som jobber hver gang "turbo delphi" nesten låser seg. når turbodelphi er startet opp har jeg forsatt mellom 1000 500 MB ledig minne ( avhengig om jeg bruker firefox, openofice og outlouk.) men det forsvinner når jeg jobber i TD . fler ganger i det siste har jeg også opplevd at TD bare helt plutselig forsvant og måtte startes på nytt. det er ingen andre programmer som oppfører seg slik . av den grunn så har jeg vanskelig å tro at det er noe galt med minne i maskinen som forøvrig er på 1,5 gbyte. i tillegg så virker ikke den vanlige Windows hjelp funksjonen som skal være innebygget i XP (F1 fra skrivebordet). feilmeldingen som kommer opp er: "Windows kan ikke Åpne hjel og støtte fordi en systemtjeneste ikke kjøres hvis du vil løse problemet , starter du tjenesten kalt hjelp og støtte " hvordan får jeg startet denne tjenesten ? hjelpe funksjonen til de andre programmene ser ut til å fungere Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå