Session^^ Skrevet 14. juli 2009 Del Skrevet 14. juli 2009 (endret) Hei, jeg er totalt grønn på scripting, men leser å lærer mens jeg holder på. Spørsmålet mitt er som følger. Om jeg har en if "spørring?" som ser slik ut if condition then Ok, da fortsetter vi elif condition1 then Avslutt programmet elif condition2 then Du tastet ikke 1 eller 2 slik du ble bedt om. else Error, Du tastet ikke inn et nummer, men en bokstav fi Når jeg nå ska fortsette scriptet om brukeren valgte å taste 1. Må jeg da forsette å skrive programmet inn under den første "if'en" eller finnes det noen måte å fortsette på under hele if spørringen? Føler det blir ganske rotete om "resten" av scriptet skal komme midt inne i if spørringen. Setter pris på alle gode tips og svar Endret 14. juli 2009 av Session^^ Lenke til kommentar
x871kx6167ss7 Skrevet 15. juli 2009 Del Skrevet 15. juli 2009 Hei. Du kan nok bruke kommandoen «exit» for å avslutte scriptet. Do kan også skrive en funksjon som du kaller på inne i if-setningen. Driver ikke med bash, men ser vel ca sånn ut: minFunkson () { } Lenke til kommentar
Session^^ Skrevet 15. juli 2009 Forfatter Del Skrevet 15. juli 2009 Takker, fant ut av det etter litt søking på nettet. Fant også ut at dette er såpass morro at jeg gikk over til å lese om python Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå