Gå til innhold

Newphone pass opp.

Anbefalte innlegg

Jeg kan også svare på det enkelte lurer på om utkjøp av bindingstid hos tidligere operatør, samt betaling av faktura.

For å ta faktura fra Newphone først, disse må betales dersom de er riktig, det er tross alt en tjeneste som er levert, det eneste som faktureres delvis på forskudd er leien av telefon, dette er fakturert for samme måned som fakturaen kommer, mens abonnement og forbruk er for foregående måned. Man kommer ikke langt ved å nekte å betale faktura, det medfører kun unødvendige ekstrakostnader.

Utbetaling for brudd på binding tror jeg ikke noen trenger å bekymre seg for heller, driften i Newphone kommer nok ganske sikkert til å gå videre med nye eiere, og utbetaling av disse kravene gjenopptas nok ganske raskt da. Om muligheten for å avregne dette mot faktura sendt fra Newphone skal jeg ikke uttale meg om, godt mulig at dette kan gjøres, men ville anbefale å høre med Newphone før man gjør det, da fakturaer som blir bare delvis betalt vil gå videre til inkasso automatisk.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Blir utrolig provosert av idioter som sitter og skriver ting som "Til pass for de suppegjøkene", "bra de er konkurs" og så videre.

Skjønner godt at du synes det jeg skrev var rimelig infantilt. Min erfaring var imidlertid såpass slett at jeg synes det fortjente uttrykket; har hatt kontakt både med de eksterne selgerne (og det kan jeg nesten ha litt forståelse for at er tvilsomt fra tid til annen), og en som jobbet fulltid i firmaet. Begge kom med direkte løgner i telefon for å prøve å selge abonnementer, og innrømte når jeg arresterte de på feil i regnestykkene at de rett og slett ikke hadde noe annet å si enn at jeg var for lur til å gå på regnestykket deres.

Ellers skjønner jeg selvfølgelig at det er noe herk å miste jobben på den måten. Håper du finner noe annet fort!

Lenke til kommentar
Blir utrolig provosert av idioter som sitter og skriver ting som "Til pass for de suppegjøkene", "bra de er konkurs" og så videre.

Skjønner godt at du synes det jeg skrev var rimelig infantilt. Min erfaring var imidlertid såpass slett at jeg synes det fortjente uttrykket; har hatt kontakt både med de eksterne selgerne (og det kan jeg nesten ha litt forståelse for at er tvilsomt fra tid til annen), og en som jobbet fulltid i firmaet. Begge kom med direkte løgner i telefon for å prøve å selge abonnementer, og innrømte når jeg arresterte de på feil i regnestykkene at de rett og slett ikke hadde noe annet å si enn at jeg var for lur til å gå på regnestykket deres.

Ellers skjønner jeg selvfølgelig at det er noe herk å miste jobben på den måten. Håper du finner noe annet fort!

Som tidligere sagt kan jeg skjønne at det blir reagert på selgere. Kunne vært interessant å vite hvem internt i Newphone du snakket med, om du husker det så gjerne PM det. Jeg satt på slutten blant annet med Winback av kunder, og har aldri løyet for å få tilbake kunder, til de som faktisk ikke fikk utnyttet fordelen av å være Newphone kunde sa jeg akkurat det. Firma som lever av å selge produkter og tjenester burde etterhvert ha lært at har du ikke ett ærlig og godt salg så beholder du ikke kunden lenge, uansett hvor stor fordel de faktisk har av avtalen. Jeg har opplevd kunder som forlot Newphone selv om de sparte flere titusener av kroner i året, bare av prinsipp, de følte seg lurt av en selger som ikke hadde fortalt alt. Og dette gjelder absolutt ikke bare Newphone...

Lenke til kommentar

kunder av NP har jo fått en kontrakt som de har skrevet under på. å gå å klage på dette i etterkant er bare dems egen feil. av det jeg har lest som bedrifter klager over, er det bindingstid og utkjøp - dette vet de jo allerede på kontrakten. LES DEN DA!! de som klager burde finne en annen opeartør enn å erge seg over NP.

(nei, jeg jobber/jobbet ikke i NP men jeg føler at np har kommet uheldig ut i denne diskusjonen. det er de som klager som skriker høyest, men det er sikkert mange fornøyde kunder også, som R2H skriver)

Lenke til kommentar

Hei,

jeg har et spørsmål som du sikkert kan svare på R2H. Har fulgt lenge med på prisene til NewPhone, og de har den siste tiden vært omtrent like med de som vi opererer med på Telenor Bedrift. Finner det derfor merkelig at mange sier de har fått veldig høye regninger i overgang Telenor Bedrift -> Newphone. Gir jo ingen mening, de burde jo fått ~lik faktura. Jeg vet at Newphone sine abonnement var dyrere før, så sitter mange på de gamle abonnementene?

Lenke til kommentar

Den vanligste grunnen til at kunder fikk høyere regning med Newphone i forhold til tidligere operatør var at de ikke hadde tenkt på at telefonkostnaden også er på fakturaen, dersom de da ikke har fått utnyttet krediteringsmulighetn ordentlig vil jo fakturaen bli større. Om de derimot hadde regnet med kjøpskostnaden på subsidiert telefon hos tidligere operatør ville regnestykket vært annerledes.

I tillegg kan noen reagere på etableringsavgift som kommer på første fakturaen, noe som er helt vanlig på bedriftsabonnementer, privat er det som regel ingen etablering nå til dags, men bedriftsmarkedet har fortsatt i stor grad etablerings-/tilknytningsavgift.

Lenke til kommentar

Hei!

La meg allerførst være klar på følgende: Newphone sitt konsept er genialt, men det fungerer ikke i praksis.

Det at det er ca 15 ansatte som mister jobben er leit, men det er på ingenmåte stor fare allikevel.

NP sitt konsept har vært basert dårlige selgere som ofte opererer under enkeltmannsforetak og som ofte bare er i newphone noen mnd, altså leid inn. Og jeg har selv opptrådd som konsulent for et firma som hadde 16 mobiler og som ble innsolgt på feil premisser. Denne saken ble innberammet i retten i 2008 og kjennelsen var klar i tale, at kontrakten var ugyldig på pga av feilsalg. Og du som da jobber i NP bør være klar over denne. Når jeg prøvde å komme igjennom på KS til NP så ble dette bare kontant avvist. Ikke engang når vi sa oss villig til å forandre leasing avtalen på telefonene ( fra HTC til Nokia) som ville blitt rimeligere for kunden, men at avtalen skulle være hos dere ut avtaletiden på 24 mnd.

Status idag er at jeg jobber som Bedriftskonsulent hos et rasjonaliseringsfirma som har base i Oslo. Pr dags dato er 4 av mine 6 prosjekt rettet mot Newphone, og konseptet er genialt, men med inkompetente medabeidere i feltet så går dette dårlig.

Jeg håper såklart at noen som er kompentente kan ta over NP og ta dette til nye høydere. men med dagens struktur, og med en ledelse som IKKE har så mye erfaring fra Telebransjen så må dette gjøres noe med.

Jeg advarer alle mine kunden mot å gå inn til NP, ikke basert på Kundeservice som dere har, men basert på alle de dårlige erfaringene gamle kunder har. Og dette kan vel ikke bare være kundens ansvar?

Og for gode medarbeidere så finnes det alltid andre jobbmuligheter, har selv jobber for Netcom, som var en utmerket arbeidsgiver, men er idag mere en bedriftskonsulent rettet inn mot feilretting.

Men at endel av selgerne som er leid inn av Newphone har solgt på en lettvint måte uten å fortelle alt om konseptet er ikke tvil om. Men Newphone har alltid vurdert klager på selgere seriøst, jeg har selv hjulpet flere kunder til å få kansellert kontrakt på bakgrunn av feil opplysninger fra selger.

Samtidig har jeg også pratet med mange bedrifter som er irritert over måten salget har foregått på, men som etter en forklaring av konseptet likevel har valgt å bli i Newphone fordi de ser fordelene. Og det er hele poenget her, dette er ett konsept som skulle være lett å selge inn på en ærlig måte.

Kan også legge til litt om det som tidligere er skrevet om utkjøp av leieavtalen. En kunde som har vært i Newphone i ett år med en Nokia N97 for eksempel vil ved ett utkjøp måtte betale ca. kr 4.300.- for å kjøpe seg ut av avtalen. Sammenligner man det med Telenor så vil man ved kjøp ha måttet betale minimum kr 2.799.- for telefonen, da ville man vært bundet i 18 måneder til ett abonnement som koster kr 199.- pr. måned. Altfor mange ser kun på utkjøpsprisen og tenker "herregud så dyrt da, Telenor tar jo bare kr 1.500.- ved brudd på avtale", og glemmer å ta med prisen de har betalt for selve telefonen ved innkjøp.

Lenke til kommentar

Altfor mange privatkunder går i fellen at de ikke setter seg inn i priser og vilkår og ender opp med abbonement som er uforholdsmessig dyrt ift. deres bruksmønster. At bedriftskunder gjør det samme, har jeg mye mindre forståelse for, da bedrifter med 10+ ansatte burde ha større innsikt i muligheter i markedet, og ikke velge Newphone dersom det er "feil" for dem. Klart Newphone vil selge, det blir kundens ansvar å vurdere om andre tilbud er bedre egnet, privatkunder som bedriftskunder!

Hvis disse vurderingene derimot er basert på feilinformasjon fra selger, blir saken en helt annen...

Endret av srbz
Lenke til kommentar

Ja dette kan jeg bare si AMEN til. Selgere og ledelse har vært for dårlig. Selv har jeg hatt mange kunder som jeg har hjulpet med både endring av telefontype, og også i noen tilfeller kansellering av avtale. Jeg er også den mest kompetente Nepwhone har hatt på kundeservice når det gjelder telebransjen generelt.

Newphone kommer til å fortsette nå med nye eiere, dessverre har jeg ikke lenger noen tro på at dette kommer til å bli noe bra. Av de som fikk oppsigelse ved konkursen har de nå hentet inn igjen de tre nyest ansatte, som har vært der 2-3 måneder, mens vi som hadde vært der flere år ikke har fått tilbud. Dette tyder vel dessverre på at ting kommer til å fortsette i samme gamle tralten, til de går overende igjen.

Og som tidligere sagt, og som andre har sagt, det er fryktelig irriterende, for rett solgt inn og til de rette bedriftene er dette ett meget bra konsept som kundene ville vært trofaste mot.

Hei!

La meg allerførst være klar på følgende: Newphone sitt konsept er genialt, men det fungerer ikke i praksis.

Det at det er ca 15 ansatte som mister jobben er leit, men det er på ingenmåte stor fare allikevel.

NP sitt konsept har vært basert dårlige selgere som ofte opererer under enkeltmannsforetak og som ofte bare er i newphone noen mnd, altså leid inn. Og jeg har selv opptrådd som konsulent for et firma som hadde 16 mobiler og som ble innsolgt på feil premisser. Denne saken ble innberammet i retten i 2008 og kjennelsen var klar i tale, at kontrakten var ugyldig på pga av feilsalg. Og du som da jobber i NP bør være klar over denne. Når jeg prøvde å komme igjennom på KS til NP så ble dette bare kontant avvist. Ikke engang når vi sa oss villig til å forandre leasing avtalen på telefonene ( fra HTC til Nokia) som ville blitt rimeligere for kunden, men at avtalen skulle være hos dere ut avtaletiden på 24 mnd.

Status idag er at jeg jobber som Bedriftskonsulent hos et rasjonaliseringsfirma som har base i Oslo. Pr dags dato er 4 av mine 6 prosjekt rettet mot Newphone, og konseptet er genialt, men med inkompetente medabeidere i feltet så går dette dårlig.

Jeg håper såklart at noen som er kompentente kan ta over NP og ta dette til nye høydere. men med dagens struktur, og med en ledelse som IKKE har så mye erfaring fra Telebransjen så må dette gjøres noe med.

Jeg advarer alle mine kunden mot å gå inn til NP, ikke basert på Kundeservice som dere har, men basert på alle de dårlige erfaringene gamle kunder har. Og dette kan vel ikke bare være kundens ansvar?

Og for gode medarbeidere så finnes det alltid andre jobbmuligheter, har selv jobber for Netcom, som var en utmerket arbeidsgiver, men er idag mere en bedriftskonsulent rettet inn mot feilretting.

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Har hatt NewPhone i 4 år og konseptet er genialt. Har utelukkende vært kjempefornøyd helt til i vår.

Har fått nye telefoner hvert år, av dyrere typer, og betalt totalt sett mindre opr år i NewPhone en jeg gjorde før når jeg kjøpte telefonene selv.

Desverre var jeg veldig nøye med å si til NewPhone at jeg måtte ha Telenor, og nå som de har fjernet dette valget og tvunget meg over på NetCom, har jeg ikke den samme gleden over å være kunde der lengre.

Selvsagt klarte de også å informere om dette byttet en drøy mnd etter at jeg hadde byttet telefonene, så vil bli dyrt å kjøpe seg ut.

Har gjentatte ganger kontaktet newphone og også lagt inn en klage på brukerklagenemda og fått avslag.

Møter lite forståelse og liten vilje fra NewPhone ang mitt problem, dårlig dekning på steder jeg ofte befinner meg, og må bare leve med problemet en stund.

Jeg anbefaler NewPhone til de som kan leve med NetCom og kjøper dyre telefoner hvert år samt ringer en god del.

Lenke til kommentar
  • 4 måneder senere...

Jeg har kun dårlige erfaringer med Newphone. Newphone lurte meg. Newphone = scam. En selger som het Enok solgte meg et abonnement der han bl.a. unnlot å oppgi den faste månedsprisen. Jeg gjentok sikkert 4 ganger spørsmål som "du er sikker på at dette er alt jeg må betale??" med bekreftende svar, og var selvsagt svært skuffet over å finne en utgift som selgeren ikke hadde gitt beskjed om. Han lovte meg også et gratis minnekort til telefonen, etter flere purringer ga jeg opp. Selgeren ga jo fullstendig f...

Regningene er UMULIG å tolke. Det er pluss ditt og minus datt. Dersom man bruker nok tellerskritt kan man trekke fra en sum. Men det finnes ingen nettside som forteller hvor mye man har brukt! Så det er ren gjetning.

Da jeg skulle si opp etter 2 år fikk jeg svar at det er 60 dagers oppsigelse. 60 dager!!! Etter 2 år som kunde!!

Dersom du vil komme deg ut før tiden koster det en formue har jeg lest på nettet. Derfor har jeg holdt ut tiden.

NewPhone er lureri og juks. Hold deg unna!

Lenke til kommentar
  • 6 måneder senere...

Hei,

vi har saksøkt New Phone og skal i retten med dem 18 august. Deler gjerne informasjon og vil gjerne ha med andres historier til retten. Ta kontakt!!

Newphones krav mot oss var på ca 16 000, i retten måtte de justere og kom frem til at det var 47 kroner, i motsetning til de -300 jeg var kommet frem til. Jeg tapte saken og ble dømt til å betale 47 kroner, jeg ser nå på det som en seier lell, og feiret da de gikk konk. Og de 47, de ble aldri betalt. Jeg antar at de brukte ca 10 000 på advokat, jeg hadde en hotellovernatting og kjøretur ned.

Var forøvrig nettop i forliksrådet med SG, kom selvfølgelig ingen dom ut av det, men det interessante som kom frem var at de pengene jeg har betalt for telefoner aldri kom videre til SG, derav saken. Selvfølgelig er det et forhold mellom SG og newphone, men de har blankt lagt NP sin historie til grunn og trukket meg for retten for et krav jeg beviselig har innbetalt. Mye moro skal en ha.....

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...