Prinz Poldi Skrevet 14. juli 2009 Del Skrevet 14. juli 2009 Har levert inn maskinen min til reperasjon og sitter nå på den gamle. Den fungerer fint bortsett fra en ting. Den har ikke lyd, og jeg tror problemet er at den ikke har en lydenhet. Er dette noe jeg kan laste ned noe sted? Lenke til kommentar
Prinz Poldi Skrevet 14. juli 2009 Forfatter Del Skrevet 14. juli 2009 Trenger du mer? Lenke til kommentar
fenderebest Skrevet 14. juli 2009 Del Skrevet 14. juli 2009 Har du sjekket i enhetsbehandling at alle drivere er på plass og at all maskinvare fungerer? Lenke til kommentar
Mrzeiten Skrevet 14. juli 2009 Del Skrevet 14. juli 2009 Det står jo godt nok at du har ett sigmatel stac9220 lydkort. Om du søker etter noen drivere til den så burde det nok begynne å virke hvis det ikke er noen konflikter da. Lenke til kommentar
cazber Skrevet 14. juli 2009 Del Skrevet 14. juli 2009 Kan være du må starte servicen "Windows audio" i service listen, under administrative tools. Lenke til kommentar
Prinz Poldi Skrevet 14. juli 2009 Forfatter Del Skrevet 14. juli 2009 Har du sjekket i enhetsbehandling at alle drivere er på plass og at all maskinvare fungerer? Var borte en stund, tilbake nå. Anyway, her ligger nok problemet. Under Lyd-fanen i enhetsbehandling er det et gult utropstegn over "Sigma Tel High Defenition Audio CODEC." Meldingen jeg får når jeg går inn på denne er: Enheten virker ikke som den skal fordi Windows ikke kan laste de nødvendige driverne for denne enheten. (Kode 31) Anyone? Lenke til kommentar
fenderebest Skrevet 14. juli 2009 Del Skrevet 14. juli 2009 Prøvd å reinstallere driverne da? Lenke til kommentar
Prinz Poldi Skrevet 14. juli 2009 Forfatter Del Skrevet 14. juli 2009 Ja, ingenting ble annerledes. Lenke til kommentar
fenderebest Skrevet 14. juli 2009 Del Skrevet 14. juli 2009 (endret) Feilkode 31 betyr ihvertfall dette: Code 31 (CM_FAILED_ADD) Indicates that the device was not added. Reasons for the failure may include: a driver's AddDevice routine returned an error, there is no service listed for the device in the registry, there is more than one service listed, or the controlling driver could not be loaded. Hmm. Har du prøvd å legge til driveren manuelt? Altså at du går via "oppdater driver" (Installer Via en Bestemt Plassering" og velger inf filen selv? Endret 14. juli 2009 av fenderebest Lenke til kommentar
Prinz Poldi Skrevet 14. juli 2009 Forfatter Del Skrevet 14. juli 2009 Fremdeles ingen lyd. Er det verdt å prøve en ny driver? Lenke til kommentar
fenderebest Skrevet 14. juli 2009 Del Skrevet 14. juli 2009 Det kan du jo alltids prøve. Legg merke til at de lister opp et feil konfigurert register som en mulig årsak også. Du kan jo prøve å kjøre en reg cleaner om ikke det funker med ny driver. Lenke til kommentar
ask99 Skrevet 14. juli 2009 Del Skrevet 14. juli 2009 Er det Dell sin driver du prøver,tenkte hvis Dell har funnet på noe tull med lydkortet,som dem brukte å gjøre! Lenke til kommentar
Prinz Poldi Skrevet 15. juli 2009 Forfatter Del Skrevet 15. juli 2009 Er det Dell sin driver du prøver,tenkte hvis Dell har funnet på noe tull med lydkortet,som dem brukte å gjøre! Tusen takk for den linken, lastet ned driveren og det kom lyd. Var tydeligvis defekt den andre. Takk for all hjelp Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå