NM91 Skrevet 14. juli 2009 Del Skrevet 14. juli 2009 Hei! Har Skullcandy Full Metal Jacket, kjøpte de for ca 6,5 mnd siden og nå spiller de bare på det ene øret. Lurer derfor på hvor lang reklamasjonsretten er. Han i butikken mente det bare var 6 mnd på mobiltilbehør. Lenke til kommentar
Shruggie Skrevet 14. juli 2009 Del Skrevet 14. juli 2009 Bullshit, det er ingen produkter unntatt batterier som har mindre enn 2 års reklamasjonsrett. Lenke til kommentar
NM91 Skrevet 14. juli 2009 Forfatter Del Skrevet 14. juli 2009 ok, det var fint å høre. Vet du om no link til et sted hvor de lovene står, så kan jeg printe det ut og ta med til butikken. Lenke til kommentar
Pubé Skrevet 15. juli 2009 Del Skrevet 15. juli 2009 ok, det var fint å høre. Vet du om no link til et sted hvor de lovene står, så kan jeg printe det ut og ta med til butikken. Ikke nødvendig så lenge du har kviteringen Har levert inn mine KossPorta pro 4 eller 5 ganger med den feilen. Lenke til kommentar
nomore Skrevet 15. juli 2009 Del Skrevet 15. juli 2009 Husk at Koss har livstidsgaranti på sine headsett. Kan ha en del og si.... Lenke til kommentar
tacomodo Skrevet 15. juli 2009 Del Skrevet 15. juli 2009 http://lovdata.no/all/tl-20020621-034-006.html#27 Lenke til kommentar
NM91 Skrevet 15. juli 2009 Forfatter Del Skrevet 15. juli 2009 Leste gjennom det som sto på den linken der, og det er mulig jeg er dårlig til å lete men sto det konkret noe om hvor mange år/mnd reklamasjonsrett det var på sånne ting? Lenke til kommentar
nomore Skrevet 15. juli 2009 Del Skrevet 15. juli 2009 Lovverket er dessverre ikke konkret og alle tilfeller står heller ikke i klartekst. I linken over står følgende tekst: Reklamasjon må senest skje to år etter at forbrukeren overtok tingen. Dersom tingen eller deler av den ved vanlig bruk er ment å vare vesentlig lengre, er fristen for å reklamere fem år. Dette gjelder ikke så langt selgeren ved garanti eller annen avtale har påtatt seg ansvar for mangler i lengre tid. Fristene etter første og annet punktum gjelder heller ikke dersom det foreligger en mangel etter § 15 annet ledd bokstav g. Her står det at man har to års reklamasjonsfrist, eller fem år dersom tingen eller deler av den ved vanlig bruk er ment til å vare vesentlig lengre. Lenke til kommentar
NM91 Skrevet 15. juli 2009 Forfatter Del Skrevet 15. juli 2009 Lovverket er dessverre ikke konkret og alle tilfeller står heller ikke i klartekst. I linken over står følgende tekst: Reklamasjon må senest skje to år etter at forbrukeren overtok tingen. Dersom tingen eller deler av den ved vanlig bruk er ment å vare vesentlig lengre, er fristen for å reklamere fem år. Dette gjelder ikke så langt selgeren ved garanti eller annen avtale har påtatt seg ansvar for mangler i lengre tid. Fristene etter første og annet punktum gjelder heller ikke dersom det foreligger en mangel etter § 15 annet ledd bokstav g. Her står det at man har to års reklamasjonsfrist, eller fem år dersom tingen eller deler av den ved vanlig bruk er ment til å vare vesentlig lengre. Ok, takk for hjelpen. Da skal jeg printe ut det og ta med meg ned til butikken. Lenke til kommentar
NM91 Skrevet 16. juli 2009 Forfatter Del Skrevet 16. juli 2009 Da ordnet det seg i dag, fikk nye Prisen hadde gått opp fra 600kr til 900kr siden jeg kjøpte dem og :!: Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå