Gå til innhold

Valg av prosessor til Dell Studio XPS 13 laptop

Anbefalte innlegg

heisann.

jeg er nippet unna fra å kjøpe en Dell Studio XPS 13 Laptop, men det er valg av prosessor som holder meg lit igjen her

valget er mellom P8600 Intel Penryn Core2 Duo 2.4GHz (3MB Cache, 1066MHz FSB)

og P9600 Intel Penryn Core2 Duo 2.66GHz(6MB Cache, 1066MHz FSB)

ser at prosessoren P9600 har 0,26 mere GHz og 3 MB mer Cache har dette egentlig så mye å si når det kommer til lit krevende spill og programmer??

se gjerne linken for mere info og hva dere mener om selve pcen.

http://cgi.ebay.com/Dell-Studio-XPS-13-Lap...3A1%7C294%3A100

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Dne PCen har vel kun tilgjengelig lav oppløsning. Uansett så tror jeg skjermkortet vil avgjøre spillingen her.

Til feks Photoshop vil P9600 være mye raskere enn P8600 mest pga L2 cachen. Den har en viss betydning for spill også, men ikke så mye. Der er frekvensen i prinsippet viktigste forskjell mellom disse to. 10% forskjell i frekvens sier ofte noe om ytelsen - som kanskje er 10% forskjell....

P9600 er selvfølgelig den beste prosessoren av disse - kostnadsforskjellen bør ikke være mer enn maks 15-20% spør du meg før jeg velger P8600

Se her

Endret av jornboss
Lenke til kommentar
Dne PCen har vel kun tilgjengelig lav oppløsning. Uansett så tror jeg skjermkortet vil avgjøre spillingen her.

Til feks Photoshop vil P9600 være mye raskere enn P8600 mest pga L2 cachen. Den har en viss betydning for spill også, men ikke så mye. Der er frekvensen i prinsippet viktigste forskjell mellom disse to. 10% forskjell i frekvens sier ofte noe om ytelsen - som kanskje er 10% forskjell....

P9600 er selvfølgelig den beste prosessoren av disse - kostnadsforskjellen bør ikke være mer enn maks 15-20% spør du meg før jeg velger P8600

Se her

heisann, dette hjalp en god del:P, det mest avanserte programmet jeg kommer til å kjøre på denne pcen er vell autocad for elektroingeniører, men er jo greit å kunne bruke den til flere ting, slipper man mere enn en pc;)

denne koster 1119 dollad og den neste med den største prosessoren koster 1999dollar, så da tur jeg at jeg lever godt å lenge med denne:)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...