Gå til innhold

[Løst]Acer Aspire 3810T- hvilken prosessor?

Anbefalte innlegg

Jeg har vel mer eller mindre bestemt meg for å bytte ut min gamle og tunge HP med denne 13, 3 " fra Acer..Har hørt litt div negativt om kvaliteten til Acer, men har valgt å se bort fra det :)

Men, grunnet litt dårlig teknisk innsikt i pc'ens indre er jeg nå usikker på hvilken utgave jeg skal ha:

Acer Aspire 3810T 13.3" WXGA Core 2 Solo SU3500, 4GB RAM, 500GB HDD, Webcam, Bluetooth, VHP

eller:

Acer Aspire 3810T (LX.PCR0X.273)

Intel Core2Duo SU9400 1,4GHz - 4GB (max 8GB) - 500GB - 13,3" WXGA (1366x768) - Intel GMA 4500M - Windows…

Så vidt jeg ser er det altså intel prosessoren som er forskjellen...

Jeg bruker ikke noen ekstremt krevende programmer, det blir mest surfing, noe nedlastning, filmvisning og bilde redigering..

Hadde satt stor pris på litt pointers om hvilken jeg bør velge! (Større prosessor drar vel mer strøm, men er det verdt det?)

Her er linker til de to:

http://www.advance.no/Item.aspx?id=4528118...f85de432a4b27f3

http://www.advance.no/Item.aspx?id=4541142...f85de432a4b27f3

(På siden: Den med core duo prosessoren er billigere enn den med solo, er det "normalt??)

Endret av Mrhetland
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei

Jeg kjøpte den 3810T med Core 2 Solo SU3500 CPU for noen dager siden. Først og fremst så er den veldig liten og lett, skjermen er god og den har det jeg trenger av tilkoplinger. Når det gjelder hastighet så er den ikke noen tallknuser, men så var ikke derfor jeg kjøpte den. Jeg la inn Windows 7, og det sies den trives bedre med "treig"-hardware.

Batteriet er topp!

Den fungerer glimrende til filmvisning (720p MKV, HD youtube vises uten hakking - har ikke opplevd noe av det enda).

Går fint å browse mellom Nikon RAW-filer i Live-fogotgalleri.

Surfing og Office-programmene fungerer veldig greit.

Vet ikke hva prisforskjellen er mellom SU3500 og SU9400, men du er nok litt bedre skodd med dual-core. Den bruker mer strøm, men om det er veldig stor forskjell vet jeg ikke. Mener jeg har lest at SU3500 bruker 5W mens SU9400 bruker 10W. Hva dette betyr i batterilevetid vet jeg ikke.

Jeg er så langt kjempefornøyd.

Lenke til kommentar
Hei

Jeg kjøpte den 3810T med Core 2 Solo SU3500 CPU for noen dager siden. Først og fremst så er den veldig liten og lett, skjermen er god og den har det jeg trenger av tilkoplinger. Når det gjelder hastighet så er den ikke noen tallknuser, men så var ikke derfor jeg kjøpte den. Jeg la inn Windows 7, og det sies den trives bedre med "treig"-hardware.

Batteriet er topp!

Den fungerer glimrende til filmvisning (720p MKV, HD youtube vises uten hakking - har ikke opplevd noe av det enda).

Går fint å browse mellom Nikon RAW-filer i Live-fogotgalleri.

Surfing og Office-programmene fungerer veldig greit.

Vet ikke hva prisforskjellen er mellom SU3500 og SU9400, men du er nok litt bedre skodd med dual-core. Den bruker mer strøm, men om det er veldig stor forskjell vet jeg ikke. Mener jeg har lest at SU3500 bruker 5W mens SU9400 bruker 10W. Hva dette betyr i batterilevetid vet jeg ikke.

Jeg er så langt kjempefornøyd.

Hei, takk for det!

Leste det samme. Ville tro og håpe at 10 W kontra 5 W ikke vil halvere batterikapasiteten, men hvor stor virkning det vil ha er et ubesvart spørsmål....?

Lenke til kommentar

Jeg ville kjøpt SU9400, akkurat som en single core prosessor FUNKER, er det masse programmer som drar nytte av to kjerner akkurat som man ikke ville kjøpt en single core cpu til en stasjonær. Er klart den beste cpen har større potensiale og er mer "fremtidsrettet". Har selv veldig lyst til å kjøpe denne med SU9400, men den er hard å finne her i Sverige. (ikke at jeg har prøvd så mye) Flere av de norske testene er kjørt med SU9400 så vidt jeg har sett er det ingen nevneverdig forskjell i batteritid.

Endret av Hans Erling
Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...