olasonn Skrevet 18. juli 2009 Del Skrevet 18. juli 2009 Dere mener altså at det er nok å ha en frisk person i rullestol på hvert eneste møte, som plutselig kan reise seg og løpe? Det ville vært litt underlig hvis folk var friske men ikke forstod det, så de måtte sette seg i rullestol og gå på møte. Jeg har også hørt om at samer kan stemme blod, helbrede allergier m.m. I tillegg finnes det mennesker som kan kommunisere med dyr, og atter andre som kan se auraen til mennesker. Jeg tror ikke at alt dette kun er oppspinn. Jeg spør igjen: Hvorfor tror du ikke det er oppspinn? Men det finnes mennesker som kan stoppe blod, selv ikke skolerte leger kan forklare hvorfor... !?! Spennende Jeg spør igjen: Har du sett dette selv? Kan du beskrive hva som hendte? Hvis du ikke har sett det, hvorfor tror du på det da? Lenke til kommentar
RWS Skrevet 18. juli 2009 Del Skrevet 18. juli 2009 (endret) Dere mener altså at det er nok å ha en frisk person i rullestol på hvert eneste møte, som plutselig kan reise seg og løpe? Det ville vært litt underlig hvis folk var friske men ikke forstod det, så de måtte sette seg i rullestol og gå på møte. Er du så dum eller? Er nesten så jeg begynner å lure... Er det så utrolig vanskelig for deg å skjønne at dere blir lurt? At disse "helbredet friske" i veldig mange tilfeller bare er lureri? Når var det sist du, eller noen annen du vet om, faktisk spurte etter en sykejournal på de som skulle helbredes, slik at dere var sikre på at vedkommende faktisk led av det de sa de led av Frankline? Syntes det er helt utrolig at dere faktisk IKKE gjør det jeg da, men det er meg. For jeg ville luktet ugler i mosen med en gang, men det er kanskje ikke slik når en kun er vant til ugler og ikke har sett noen mose.... da er det ikke lett å se noen ugler i mosen da.... Ja Frankline, jeg sier at dere blir lurt!!! Skjønnte du det nå? Tenk litt på det på det neste helbreder møte du er på...... Endret 18. juli 2009 av RWS Lenke til kommentar
M3tt Skrevet 19. juli 2009 Del Skrevet 19. juli 2009 Når det gjelder troverdigheten til Misjonen Jesus Leger ang. helbreding må vel dette regnes som et skudd i baugen: http://www.fvn.no/na24/article646734.ece Lenke til kommentar
olasonn Skrevet 19. juli 2009 Del Skrevet 19. juli 2009 Når det gjelder troverdigheten til Misjonen Jesus Leger ang. helbreding må vel dette regnes som et skudd i baugen: http://www.fvn.no/na24/article646734.ece Haha....you can't make this stuff up. Lenke til kommentar
RWS Skrevet 19. juli 2009 Del Skrevet 19. juli 2009 Når det gjelder troverdigheten til Misjonen Jesus Leger ang. helbreding må vel dette regnes som et skudd i baugen: http://www.fvn.no/na24/article646734.ece Nei, det er akkurat det jeg sier.... Dette er og blir en bløff! Denne fyren reiser da altså rundt og helbreder folk for penger så klarer han ikke engang å holde sine egne medarbeidere friske...? Burde jo fortelle alt om den mannen, virkelig.... Synd at det er så mange kristne som stenger øynene sine når det kommer til dette.... her får de ikke lov til å tvile liksom og noen tjener fett på det... Syntes ordtaket "Bønn er en fin måte å hjelpe mange ved å gjøre ingenting!" er så fint jeg, for det oppsummerer hva dette faktisk er for slags humbug.... Lenke til kommentar
Cyberfrog Skrevet 19. juli 2009 Del Skrevet 19. juli 2009 - Jeg ber alltid for syke, og selvfølgelig også for syke ansatte. Men vi vet ikke alltid når Guds kraft virker. Hvis folk ikke blir friske gjennom Gud, anbefaler vi dem å gå til lege. Vi er ikke mot legestanden, sier Pedersen. Altså: Jeg ber alltid for syke, og selvfølgelig også for syke ansatte. Men vi vet ikke alltid når vi har flaks eller placeboeffekter. Hvis folk ikke blir friske av seg selv, anbefaler vi dem å gå til lege. Lenke til kommentar
g00000ne Skrevet 19. juli 2009 Del Skrevet 19. juli 2009 (endret) Bare for å komme med en liten ting som kan være relevant: Kristen tro og bønn HAR blitt testet, spesielt på kreft. Konklusjonen var at det var like mange av de troende (og de som ble bedt for) som døde som av de ikke-troende. Faktisk hadde heller ikke optimisme noe å si. Ska se om jeg finner linker (og da helst ikke fra VG eller seoghør ) Synes det er trist når kristne tar æren fra legene. Husker selv jeg så en video av Johannes Paul II, hvor han påsto at kula som traff han ble styrt av Guds hånd, slik at han ikke ble dødelig skadet. Han nevnte ikke kirurgene, som hadde holdt på intensivt i 7 timer, i det hele tatt. EDIT: En fra forskning.no Liker ikke helt å bruke forskning.no som kilde, men funker bedre enn vg, i alle fall. Her er en bedre en, om en orker å lese litt engelsk... Nå har jo Gud sikret seg godt mot å bli avslørt, når han sier at "man ikke skal sette troen på prøve" EDIT 2: Samene blir visst nevnt her, og jeg må vel si at det er få som er mer overtroiske enn dem. Hører selv til en "sameslekt", og her er det seriøs tro på huldra og underjordiske. En av de mer profilerte "healerne" gikk ut i avisen for noen år siden, og sa at han hadde fått beskjed om at Alta IF ikke kom til å rykke ned. Hva hente? Jo, Alta endte klart nederst i 1. divisjon, og rykket selvsagt ned. Er selvsagt ikke alle som tror på hva som helst, men overtroen er nok større her i Finnmark enn mange andre plasser... Endret 19. juli 2009 av j1m Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå