Gå til innhold

Nvidia GTX 295 - oppdateringer?

pax1

Anbefalte innlegg

Hei,

Jeg kjøpte et Gainward GTX 295 kort ikke så lenge etter at de kom på markedet tidlig i år, men var kanskje litt uheldig og måtte returnere 2 av de pga defekt og gikk tilbake til mitt gamle skjermkort.

Nå har det gått noen måneder siden sist, og jeg tenkte jeg skulle prøve lykken igjen - kanskje er det litt fler kort på markedet/på lager, og i den forbindelse lurer jeg på om det har skjedd noe rundt design, kommet noen nye revisjoner (oppdaterte chipset, økte klokkefrekvenser osv), nye spennende modeller etc.

Takk for alle tips og informasjon.

:thumbup:

Endret av pax1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Vel... jeg kjøpte et asus 295 gtx kort i forige uke ... har alerede sendt det i retur.. da skjermen frøs etter ca 15-30 min med spilling.

hva slags feil var det på kortet ditt? hvilekn type 295 var det?

det kan hende at jeg bare har vært uheldig med mitt kort.

Lenke til kommentar
Vel... jeg kjøpte et asus 295 gtx kort i forige uke ... har alerede sendt det i retur.. da skjermen frøs etter ca 15-30 min med spilling.

hva slags feil var det på kortet ditt? hvilekn type 295 var det?

det kan hende at jeg bare har vært uheldig med mitt kort.

Jeg hadde et Gainward kort.... det ene gikk i blåskjerm etter noen uker.. det andre sluttet å gi noe bildesignal ut i det hele tatt etter noen dager...

Takk for tipset Wikipedersen...

For øvrig.. ser på prisguide at det er listet opp litt varierende informasjon på GTX 295 kortene... noen med 1GHz minnefrek.. andre med 2GHz... trodde alle var rimelig identiske.. ?

Så også denne... "rev2"?.. hva ligger i det?

Endret av pax1
Lenke til kommentar

Fikk mitt Gainward 295gtx for 3.999,- fra komplett i dag. Fikk installert drivere fra cd, etter 5 min begynner skjermen og flimre. Bluescreen "halt" dumping memory. Har skifta pcie port, testa gammle og nye drivera til ingen nytte. Pc'n låser seg rett etter restart inne på skrivbord, samme greia, flimrer, bluescreen, så slår den seg av. Hadde jeg vert deg, hadde jeg ventet til det har komt en bedre versjon.

Lenke til kommentar

Jeg har i hvert fall testet litt frem og tilbake... Mitt gamle skjermkort funker supert i den nye PC'en, men 2 stk GTX 295 har fungert litt og så feilet (ikke samme feil) - også fått konstatert feilen hos komplett sin returavdeling.

Kanskje skikkelig uflaks, men...jaja. :dontgetit:

Endret av pax1
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Confirmed. Skjermkortet jeg bestillte av typen gainward gtx 295 var nokke galt med.

Årsak:

A_Replacement for returned product

Varene som er bestilt:

1,00 PCS 482982 Gainward GeForce GTX 295 1792MB PhysX

PCI-Express 2.0, 2xDVI, HDCP, HDMI, Core 240x2, 55nm, Single PCB version

Vansklig å si om det er å vre uheldig, eller om de er korta :/

Lenke til kommentar

Det har kommet en ny version av 295 som bruker 1x pcb kort istede for 2x pcb som den tidligere versionen.

Så istede for sandwich kort som tdiligere(2x pcb med kjøler i midten) så får du nå 2x gpu på 1x pcb + ny type kjøler.

Fordelen med dette er at det blir billigere å produsere og det utvikler mindre varme.

Review av den nye versionen: http://www.guru3d.com/article/geforce-gtx-...gle-pcb-review/

Lenke til kommentar
GPUs in idle: 42~45 Degrees C / 111 F

GPUs 100% stressed: 70~75 Degrees C / 163 F

Med stock kjøler er det nok heller 41 idle og 75 load ja, dette fra nye serien med 1 pcb.

Edit

Trolig er det her sett på måler rett etter spillet er slått av, tempen synker fort så dette kan ikke brukes som load temp.

Endret av simalarion
Lenke til kommentar

Det har sin naturlige forklaring.

GPUene kjøles raskt ned til rundt 55-60 grader fra ett load scenario på den tiden han bruker å knote seg ut i Windows og sjekke tempen.

Må huske at Nvidia girer ned GPUen også som da gjør at varmeproduksjonen synker betraktelig.

Så egentlig er det han som måler feil, eneste måten å få til en load temp måling er å bruke RivaTuner og sjekke i loggen hva tempen var før du forlot spillet, da har du en relativ temp måling, ikke nøyaktig for det får du ikke men relativ.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...