Gå til innhold

Minne til Asus Crosshair 3 Formula

dandel58

Anbefalte innlegg

Heisann..

Skal oppgradere hovedkortet mitt fra dette Asus Crosshair 2 Formula : http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=347277

Til dette Asus Crosshair 3 Formula :

http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=480475

Da ser jeg at jeg maa kjope DDR3 ram siden DDR2 ikke stottes lengre p kortet.. Har fra for 4x 1 giga DDR2 1300 Mhz brikker fra Cruzial Ballistixx

Jeg vurderer aa ha enten 6 eller 8 Giga, skal kjore Windows Vista og Windows 7 64 Bit..

Enten vil jeg gjerne a Cruzial Ballistixx eller OZC, men er aapen for forslag.. Hva lonner seg egentlig..

Kan noen gi meg noen alternativer.. Vil gjerne ikke betale mere enn rundt 1500 for ca 6 giga ram brikker..

Samtidig vil jeg gjerne ha hoyest mulig hertz paa de.. 2000 Mhz eller noe er vel det beste innenfor normale priser.. Det er vel det som gir best ytelse eller er det jeg som har missforstatt da

Dette er en gamerpc der alle andre komponenter er oppdatert saa vil gjerne at Rammen holder folge

Saa lrute jeg paa noe i tillegg.. Hvordan skal minnebrikker plasseres paa hovedkortet.. Jeg har vart vant til a bare fylle opp alle slottene med 1 giga brikker, men er det en annen maatesom er mere optimal hvis jeg skal ha 6 eller 8 giga..

Takk pa forhand..

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ingen av de brikkene LysDiode anbefaler er egentlig støttet til Crosshair III Formula,det støtter 1600 MHz brikker ved bruk av en AM3 cpu,men det kan hende det går med en AM2+ cpu også,og kanskje brikker med høyere hastighet,hvis du tør prøve ;)

Jeg ville også kjøpt 2 eller 4 brikker for Dual Channel,og det er som regel lavere CAS Latency på dem,i forhold til pakker på 3 brikker som egentlig er tenkt til i7 processor / Intel® X58 Express Chipset Tri-Channel Mode. (Lavere CAS Latency er bedre)

OCZ DDR3 PC3-12800 Platinum

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...