Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

[LØST] UNMOUNTABLE_BOOT_VOLUME & wuauclt.exe problemer

Anbefalte innlegg

Sjekk sikkerhetsinnstillingene til mappen, forbydende oppføringer prioriteres før tillatede oppføringer.

For å få adgang til avanserte sikkerhetsinnstillinger i XP åpner du utforskeren og velger menyen Verktøy, deretter velger du Mappealternativer.

Videre trykker du på fanen Vis og huk bort der det står "Bruk Enkel Fildeling"

Nå kan du høyreklikke på mappen og velge egenskaper og få opp en sikkerhetsfane som du kan sette tillatelsene på.

Har skrevet litt om hvordan sikkerhet i Windows fungerer her:

http://feilsoking.blogspot.com/2008/11/sik...-i-windows.html

Det du skal gjøre er rett og slett å legge til den nye brukerkontoen din under tillatelser.

Endret av fenderebest
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Sjekk sikkerhetsinnstillingene til mappen, forbydende oppføringer prioriteres før tillatede oppføringer.

For å få adgang til avanserte sikkerhetsinnstillinger i XP åpner du utforskeren og velger menyen Verktøy, deretter velger du Mappealternativer.

Videre trykker du på fanen Vis og huk bort der det står "Bruk Enkel Fildeling"

Nå kan du høyreklikke på mappen og velge egenskaper og få opp en sikkerhetsfane som du kan sette tillatelsene på.

Har skrevet litt om hvordan sikkerhet i Windows fungerer her:

http://feilsoking.blogspot.com/2008/11/sik...-i-windows.html

Det du skal gjøre er rett og slett å legge til den nye brukerkontoen din under tillatelser.

Skal prøve det, takker :) uansett har jeg fleste filer på minnepinne så..

men også var den grunnen til denne hoved feilen, denne : UNMOUNTABLE_BOOT_VOLUME, siden windows er oppe og går igjen nå, er det ikke hard disken eller kan den bare være ustabil? eller var den kun en windows feil som nå er rettet opp?

Lenke til kommentar

Det kan være tegn på en sviktende harddisk men kan også teoretisk være en driver som gjorde et område på harddisken korrupt.

Så lenge det fungerer greit tilsynelatende nå så kan du jo bare fortsette å bruke systemet, dog kan du ha i bakhodet at harddisken muligens er ustabil og at du bør ha sikkerhetskopier av viktige filer. Det er noen harddisker som svikter gradvis.

Endret av fenderebest
Lenke til kommentar
Det kan være tegn på en sviktende harddisk men kan også teoretisk være en driver som gjorde et område på harddisken korrupt.

Så lenge det fungerer greit tilsynelatende nå så kan du jo bare fortsette å bruke systemet, dog kan du ha i bakhodet at harddisken muligens er ustabil og at du bør ha sikkerhetskopier av viktige filer. Det er noen harddisker som svikter gradvis.

Høres bra ut, ja nå blir det nok de viktigste filene lagra et annet sted fremover ja, stoler ikke helt på den, hehe.. men takk for all hjelp til deg og syar2003 :thumbup: :thumbup:

Lenke til kommentar

Tok ikke lange tiden før det dukket opp et problem her, denne (wuauclt.exe) (se bilde) gjør at jeg ikke får gjort noe som helt, prøvde og sjekke windows update når den dukket opp.. trykker ikke send men den forsvinner og dukke opp med en gang igjen..

asasasas.jpg

Lenke til kommentar

wuauclt.exe er vel faktisk klienten til Windows Update.

Om du trykker på den linken som heter "klikker du her" får du opp banen til filene i feilrapporten, hvis det er mulig kan du zippe disse to filene og legge dem som vedlegg.

Dog tviler jeg litt på at jeg får noe særlig ut av det, men vanskelig å si noe bestemt uten å se på problemet selv.

Lenke til kommentar
wuauclt.exe er vel faktisk klienten til Windows Update.

Om du trykker på den linken som heter "klikker du her" får du opp banen til filene i feilrapporten, hvis det er mulig kan du zippe disse to filene og legge dem som vedlegg.

Dog tviler jeg litt på at jeg får noe særlig ut av det, men vanskelig å si noe bestemt uten å se på problemet selv.

ja skal teste etterpå, nå har jeg satt i den ene cd`n som gjenoppretter datan til fabrikkoppsett, hvis det ikke hjelper skal jeg klikke der.. leste litt om det her, noen mener man skal skru av automastisk oppdatering.. http://www.answersthatwork.com/Tasklist_pages/tasklist_w.htm

Endret av Rex_Rodney
Lenke til kommentar

gjorde dette nå, men hjalp ingen ting.. har forøverig nå sp2 og gammel nettleser, har dette noe og si?

(edit) nå har den ikke dukket opp på et par minutter, tidligere kom den direkte opp når jeg trykket på den.. skal ut noen timer så lar pc`n stå på og se om den har dukket opp når jeg kommer hjem igjen..

Endret av Rex_Rodney
Lenke til kommentar
Lest hva denne karen opplevde.

http://exodusdev.com/windows/errors/wuaucl...cess-violations

Kanskje du bør laste ned harddisk produsenten din sitt diagnose program og foreta enn full HDD sjekk med dette.

Seagate har "SeaTools"

Western Digital har "Data Lifeguard"

Samsung har "SHDiag"

Osv

ja får gjøre det.. før jeg dro tidligere tok jeg og skrev services.msc i kjør og stoppet den som heter automatic updates.. og ikke enda har den feilmld poppet opp, men noe rart er det jo. jeg har western digital så får kjøre den data lifeguard og sjekke.. men med en gang jeg gikk på kontrolpanel nå og trykka på windows update som tar meg til den manuelle update på nett så starter den og komme igjen , så gikk inn og sjekket services.msc da var den startet igjen pga jeg gikk på windows update.. hmm, åssen skal man ordne dette.. men får starte med et diagnose program som du sier.. dette finner jeg på hjemmesiden dems?

er vel et av disse jeg skal teste da http://support.wdc.com/product/download.asp?modelno=wd2500jd

Endret av Rex_Rodney
Lenke til kommentar

tok en sånn kjapp testing på 2 minutter nå, den var grei ser det ut som, den hoved testen kan vare i flere timer står det så den setter jeg på i natt

her er den lille testen

testtt.jpg

og her er vel den jeg må velge i i natt

test2.jpg

Lenke til kommentar

Problemet ditt med windows update "kan" være relatert til access rights.

Har du sett hvilke feilmeldinger du får i windows event log rundt WU og ESENT.

Noen har hatt samme problem grunnet utiltrekklig aksess rettighet på windowsupdate.log filen.

Og ja extended test må til for å sjekke alle sectorer .

Endret av syar2003
Lenke til kommentar
Problemet ditt med windows update "kan" være relatert til access rights.

Har du sett hvilke feilmeldinger du får i windows event log rundt WU og ESENT.

Noen har hatt samme problem grunnet utiltrekklig aksess rettighet på windowsupdate.log filen.

Og ja extended test må til for å sjekke alle sectorer .

hva mener du med WU og ESENT? og accsess rights?

her er ihvertfall noe logger fra hendelese liste (bilder)hd test ferdig, og pass, se etter bilder.. så lenge jeg har den automatic update stoppet så går det bra, men så fort jeg trykker på windows update kommer den på igjen.. men må jo nesten ha det, kan jo ikke sitte her med alt det eldste, da er det lite som fungerer :) og tok et søk på wuauclt.exe og legger ved bilde hvor dem ligger, skal alle være der? siste bilde

proglogg.jpg

sikkerlogg.jpg

systemog.jpg

wuaclt.jpg

extened hd test :

Test Option: EXTENDED TEST

Model Number: WDC WD2500JD-00HBB0

Unit Serial Number: WD-WCAL72411990

Firmware Number: 08.02D08

Capacity: 250.06 GB

SMART Status: PASS

Test Result: PASS

Test Time: 06:38:34, July 18, 2009

Endret av Rex_Rodney
Lenke til kommentar

Det er mange spørsmål som genereres når man leser tråden under et.

Jeg er interessert i ledig plass du har på C:. i hva du har i D:\ og hva er den E:\

For ordensskyld:

-kan du først justere Time og

-å ta bilde fra diskbehandling, hvor det kommer klart fram, partisjoner på disken din og ledig plass?

Lenke til kommentar
Det er mange spørsmål som genereres når man leser tråden under et.

Jeg er interessert i ledig plass du har på C:. i hva du har i D:\ og hva er den E:\

For ordensskyld:

-kan du først justere Time og

-å ta bilde fra diskbehandling, hvor det kommer klart fram, partisjoner på disken din og ledig plass?

slik?

diskb.jpg

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...