Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

[LØST] UNMOUNTABLE_BOOT_VOLUME & wuauclt.exe problemer

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

da var cd`n brent..da var det bare og starte maskinen med cd`n i som jeg skjønte! går det av seg selv derifra?

(edit) starta cd`n nå og valgte første valget der og kjøre det.. fikk opp et skrivebord med diverse ting, backup, der lå programfiler, mine dok osv.. på programfiler ligger det noen filer.. men på mine dokumente var kun de standard windows bildene osv.. hvordan får jeg opp ting som jeg hadde i mine dokumenter og hvordan får jeg brent dem ut?

edit igjen, fant igjen filene på den som het boot :)

da var det bare og få brent dem ut ?

Endret av Rex_Rodney
Lenke til kommentar

HJERTLIG TAKK FOR ALL HJELPEN FENDERBEST

:D:D

Nå får jeg overført til minnepinne så filene ikke blir tapt :)

neste skritt i morra blir og prøve og repare windows eventuelt legge det inn på nytt. eller teste disken for og se om den er kaputt eller ikke!

Endret av Rex_Rodney
Lenke til kommentar

Da var alle filer osv kopiert ut og lagra.. Da lurte jeg på og prøve en reparee windows for og se bare, eventuelt legge inn windows på nytt hvis det ikke går.. eller teste hard disk for error med et program først?

Repare, da gjør jeg det gjennom gjenoppretnings konsollen ikke sant? men da er det vel en kommando siden jeg blir spurt om admin passord der!?

Lenke til kommentar

Se bilde 3 i posten over din.

I det grå feltet ser du at man har tre tastevalg hvor R = repair , F3 = avslutt , ESC = Ikke reparer (dvs fresh install oppå den gamle)

Du skal når du kommer dit da prøve med R.

Husk at du selv i repair blir bedt om din XP produkt nøkkel , så ha den klar.

Endret av syar2003
Lenke til kommentar

Prøvde dette nå, forklarer over bildene nedenfor

1: først kom denne mld etter noe min etter jeg trykket reparer, prøvde og prøve på nytt men den fant ikke filen så tok hopp over.

sssss001-1.jpg

2 : da kom jeg videre til hit, den gikk sin gang til alt var 100% ferdig så maskinen skulle restarte når den var ferdig

sssss007.jpg

3: og da kommer jeg hit og hadde et håp helt til denne feilmeldingen dukket opp.. prøvde trykke ok men ikke noe skjer..!? så nå vet jeg ikke?!

sssss005.jpg

Lenke til kommentar
Microsoft har nå en noe her angående dette problemet.

http://support.microsoft.com/kb/311755

Dog ville jeg ha prøvd på nytt med en annen Plate om du har det tilgjengelig.

har ikke en her akkurat nå, men kan vel få låne en eller annen tenker jeg.. det er kanskje det lureste? eller så gjør jeg vel vondt værre :)

Ofte dette (siste bildet ) som er problemet med repair.

Du har sannsynligvis en høyere servicepack installert enn den som er på CD'n .

Prøv å skriv manuelt i feltet D:\I386\ASMS

Forutsatt at D: er stasjon til CDROM.

ok, teste nå

Lenke til kommentar
Like greit å gjøre en clean installasjon da.

Du kan kjøre samme prosedyre som sist men trykk ESC istedet for R.

Da vil du installere XP "fresh" over/oppå den gamle . Og du vil heller ikke miste dine filer da filsystemet blir holdt intakt.

ahh så da slipper jeg og legge inn alle programmer osv på nytt da.. mener jeg gjorde dette for noen år siden men da mistet jeg alt, men da valgte jeg kanskje noe annet innpå innstallasjon da?

Lenke til kommentar
Like greit å gjøre en clean installasjon da.

Du kan kjøre samme prosedyre som sist men trykk ESC istedet for R.

Da vil du installere XP "fresh" over/oppå den gamle . Og du vil heller ikke miste dine filer da filsystemet blir holdt intakt.

ahh så da slipper jeg og legge inn alle programmer osv på nytt da.. mener jeg gjorde dette for noen år siden men da mistet jeg alt, men da valgte jeg kanskje noe annet innpå innstallasjon da?

så jg skal bare velge c: her og trykke enter så blir altt beholdt?

sssss.jpg

for og så velge I her?

sssss009.jpg

Endret av Rex_Rodney
Lenke til kommentar

Du må nok reinstallere alt av applikasjoner og slikt , samt legge inn hotfixes og servicepacks.

Trykk L for å fortsette , så installerer du XP oppå den gamle og beholder filer og mapper.

Når du senere oppretter bruker - benyt et annet login/brukernavn enn du har hatt til nå.

Alle gamle filer (dokumenter/bilder/ osv finner du da senere under

C:\Dokumenter og Instillinger\"Ditt Gamle Brukernavn"\

Lenke til kommentar
Du må nok reinstallere alt av applikasjoner og slikt , samt legge inn hotfixes og servicepacks.

Trykk L for å fortsette , så installerer du XP oppå den gamle og beholder filer og mapper.

Når du senere oppretter bruker - benyt et annet login/brukernavn enn du har hatt til nå.

Alle gamle filer (dokumenter/bilder/ osv finner du da senere under

C:\Dokumenter og Instillinger\"Ditt Gamle Brukernavn"\

da var windows oppe og går igjen :) , kommer inn på fruen sin gamle profil der, men min gamle profil får jeg beskjed om at : c:\dokuments\xxxxxxxxxx er ikke tilgjenglig

Ingen tilgang

hva skyldes det?

Endret av Rex_Rodney
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...