fenderebest Skrevet 14. juli 2009 Del Skrevet 14. juli 2009 Hmm den fungerer ikke i Sikkermodus regner jeg med? Lenke til kommentar
Rex_Rodney Skrevet 14. juli 2009 Forfatter Del Skrevet 14. juli 2009 Hmm den fungerer ikke i Sikkermodus regner jeg med? niks, der kommer ikke blåskjerm opp heller, kun en liten - i venstre hjørnet før den restarter seg.. Lenke til kommentar
fenderebest Skrevet 14. juli 2009 Del Skrevet 14. juli 2009 Hmm nei virker som om harddisken er kaputt, kommer vertfall ikke på med noe fornuftig - jeg får tenke litt på det. Lenke til kommentar
Chrichton Skrevet 14. juli 2009 Del Skrevet 14. juli 2009 http://support.microsoft.com/kb/317189 Kan det være relevant? Samme feilmelding hvertfall Lenke til kommentar
Rex_Rodney Skrevet 15. juli 2009 Forfatter Del Skrevet 15. juli 2009 Hmm nei virker som om harddisken er kaputt, kommer vertfall ikke på med noe fornuftig - jeg får tenke litt på det. oki skrik ut hvis kommer på noe jeg kan prøve da.. er den del på den harddisken jeg skulle beholdt egentlig.. men takk for hjelpa så langt fender.. Lenke til kommentar
del_diablo Skrevet 15. juli 2009 Del Skrevet 15. juli 2009 Kan du få tilgang til HD fra en linux distro? Lenke til kommentar
Rex_Rodney Skrevet 15. juli 2009 Forfatter Del Skrevet 15. juli 2009 (endret) Kan du få tilgang til HD fra en linux distro? linux distro? er litt grønn skjønner du Endret 15. juli 2009 av Rex_Rodney Lenke til kommentar
del_diablo Skrevet 15. juli 2009 Del Skrevet 15. juli 2009 (endret) Hiv in en live cd av noe slag, f.eks: *Ubuntu[>>>] *Fedora[>>>] *DSL(Damn Small Linux)[>>>] Starter, rører ikke filene på PC'n din siden de kjøres av cd'en. Ikke noe install, og du kan redde ut filene om de faktisk er intakt. DSL er på ca 50 mb, så det tar ikke tid å nedlaste. De andre 2 er fulle desktop. Må brennes på CD da, og hives i PC under oppstart(før BIOS er over, altså som med windows install CD). Endret 15. juli 2009 av del_diablo Lenke til kommentar
Rex_Rodney Skrevet 15. juli 2009 Forfatter Del Skrevet 15. juli 2009 Hiv in en live cd av noe slag, f.eks:*Ubuntu[>>>] *Fedora[>>>] *DSL(Damn Small Linux)[>>>] Starter, rører ikke filene på PC'n din siden de kjøres av cd'en. Ikke noe install, og du kan redde ut filene om de faktisk er intakt. DSL er på ca 50 mb, så det tar ikke tid å nedlaste. De andre 2 er fulle desktop. Må brennes på CD da, og hives i PC under oppstart(før BIOS er over, altså som med windows install CD). takk takk, prøve det da er forøvrig denne http://www.dinside.no/91975/250-gb-s-ata-w...-digital-wd2500 Lenke til kommentar
Rex_Rodney Skrevet 15. juli 2009 Forfatter Del Skrevet 15. juli 2009 Hiv in en live cd av noe slag, f.eks:*Ubuntu[>>>] *Fedora[>>>] *DSL(Damn Small Linux)[>>>] Starter, rører ikke filene på PC'n din siden de kjøres av cd'en. Ikke noe install, og du kan redde ut filene om de faktisk er intakt. DSL er på ca 50 mb, så det tar ikke tid å nedlaste. De andre 2 er fulle desktop. Må brennes på CD da, og hives i PC under oppstart(før BIOS er over, altså som med windows install CD). takk takk, prøve det da er forøvrig denne http://www.dinside.no/91975/250-gb-s-ata-w...-digital-wd2500 når jeg går inn på den disse download sidene her, hva skal jeg egentlig laste den der og brenne? hvis jeg tar den øverste f.eks Lenke til kommentar
del_diablo Skrevet 15. juli 2009 Del Skrevet 15. juli 2009 ftp://ftp.rrzn.uni-hannover.de/pub/mirror...esktop-i386.iso trykk og start, dog denne er ikke liten i størrelse(fult desktop). Lenke til kommentar
Rex_Rodney Skrevet 15. juli 2009 Forfatter Del Skrevet 15. juli 2009 ftp://ftp.rrzn.uni-hannover.de/pub/mirror...esktop-i386.iso trykk og start, dog denne er ikke liten i størrelse(fult desktop). oki, fint.. da brenner jeg den bare som data cd og setter den i og starter opp maskinen og ikke rører noe? Lenke til kommentar
Syar-2003 Skrevet 15. juli 2009 Del Skrevet 15. juli 2009 Du kan ikke brenne en ISO fil som "data cd".Da blir den ikke bootbar. Har du norsk oversatt cd brenne program er det ofte kalt brenn bildefil e.l.På engelsk f.eks i Nero "burn image". Her er en gratis ISO burner sw fra Active http://www.ntfs.com/iso-burning.htm Lenke til kommentar
Rex_Rodney Skrevet 15. juli 2009 Forfatter Del Skrevet 15. juli 2009 Du kan ikke brenne en ISO fil som "data cd".Da blir den ikke bootbar.Har du norsk oversatt cd brenne program er det ofte kalt brenn bildefil e.l.På engelsk f.eks i Nero "burn image". Her er en gratis ISO burner sw fra Active http://www.ntfs.com/iso-burning.htm oki, takk takk... da er det bare og vente tålmodig på den er ferdig.. Lenke til kommentar
fenderebest Skrevet 15. juli 2009 Del Skrevet 15. juli 2009 Hei nå har jeg tenkt litt, 21a feilen kan skyldes en rekke ting bla så lister Microsoft: Mismatched system files have been installed. A Service Pack installation has failed. A backup program that is used to restore a hard disk did not correctly restore files that may have been in use. An incompatible third-party program has been installed. Siden CHKDSK fant problemer med filsystemet vil jeg gjette at problemet er at noen av systemfilene er korrupte og/eller ikke har blitt helt suksessfult gjenopprettet av CHKDSK. Du kan prøve å hente ut de filene som du mener er viktig først, og om du gidder kjøre en repair på Windows. Dog, selv om det ikke er garantert er det jo ting som tyder på at harddisken ikke fungerer som den skal - som det er egentlig noen vits får nå du bestemme. Lenke til kommentar
Rex_Rodney Skrevet 15. juli 2009 Forfatter Del Skrevet 15. juli 2009 (endret) Hei nå har jeg tenkt litt, 21a feilen kan skyldes en rekke ting bla så lister Microsoft: Mismatched system files have been installed. A Service Pack installation has failed. A backup program that is used to restore a hard disk did not correctly restore files that may have been in use. An incompatible third-party program has been installed. Siden CHKDSK fant problemer med filsystemet vil jeg gjette at problemet er at noen av systemfilene er korrupte og/eller ikke har blitt helt suksessfult gjenopprettet av CHKDSK. Du kan prøve å hente ut de filene som du mener er viktig først, og om du gidder kjøre en repair på Windows. Dog, selv om det ikke er garantert er det jo ting som tyder på at harddisken ikke fungerer som den skal - som det er egentlig noen vits får nå du bestemme. Oki, jo jeg prøver en repair etter jeg har prøvd om jeg klarer og hente ut noen filer! for jeg husker det stod at systemfiler var korrupte som du sier.. men for og kjøre repair må jeg vel ha det admin passordet? eller kan jeg bare skrive inn noe på kommandolinja der? kan jeg velge hvem filer jeg skal hente ut med den cd`n? Endret 15. juli 2009 av Rex_Rodney Lenke til kommentar
Syar-2003 Skrevet 15. juli 2009 Del Skrevet 15. juli 2009 Hvis du skal reparere/reinstalere XP bør du kopiere ut XP produkt aktiviseringen (for senere å legge den tilbake). Du må også ha din "XP Produkt key" tilgjengelig. Les mere her om WPA.dbl : http://www.mydigitallife.info/2007/12/14/b...activate-again/ WPA kan du kopiere ut til en USB lagrings enhet vha Linux Live CD du holder på med å lage deg Lenke til kommentar
Rex_Rodney Skrevet 15. juli 2009 Forfatter Del Skrevet 15. juli 2009 Oki.. får se etterhvert.. tenkte også og prøve hd på en annen maskin for og bekrefte den var ferdig, men har sjekket 5 maskiner på jobben og den jeg sitter på nå, og alle har sånn annen tilkobling ned til kortet, på den "defekte" er den sånn liten en , men på de andre var den sånn bred med sånn plastremse, samme som fra dvd spilleren.. de andre defekte Lenke til kommentar
fenderebest Skrevet 15. juli 2009 Del Skrevet 15. juli 2009 (endret) Om du har tenkt å teste harddisken for å se om den er defekt må du nesten kjøre et harddisk teste program. Dog kan dette stresse disken unødvendig og jeg foreslår du får tatt sikkerhetskopier først, før du gjør noe annet. Forøvrig er den røde og tynne kabelen en SATA-grenesnitt kabel mens den brede er en PATA-grensesnitt kabel. Endret 15. juli 2009 av fenderebest Lenke til kommentar
Rex_Rodney Skrevet 15. juli 2009 Forfatter Del Skrevet 15. juli 2009 (endret) Om du har tenkt å teste harddisken for å se om den er defekt må du nesten kjøre et harddisk teste program. Dog kan dette stresse disken unødvendig og jeg foreslår du får tatt sikkerhetskopier først, før du gjør noe annet. Forøvrig er den røde og tynne kabelen en SATA-grenesnitt kabel mens den brede er en PATA-grensesnitt kabel. oki greit og vite hvis det viser seg at jeg må ha ny, som jeg sikkert må.. men får se hva jeg får ut av hd med linux først.. sier ifra når den er ferdig lasta, litt tregt nett her jeg sitter så tar litt tid.. sitter og kikker litt på disker mens jeg venter på fila, ser det er masse forskjellig typer , 2.5" og 3.5" er det strl mål bare? vil begge passe? sata2 osv, du haddde ikke giddi og linka til en side der de ligger flere som vil passe til min? http://www.dinside.no/91975/250-gb-s-ata-w...on=tekniskedata dette er min Endret 15. juli 2009 av Rex_Rodney Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå