Rex_Rodney Skrevet 14. juli 2009 Forfatter Del Skrevet 14. juli 2009 D:\WINDOWS? Men får du vertfall til å skrive inn kommandoer der ifra da?Når du skal velge partisjon på listen heter den ikke C:\WINDOWS? Ja kan skrive inn kommadoer der, nei det stod velg partisjon 1: D:/WINDOWS Var kun den jeg kunne velge Lenke til kommentar
fenderebest Skrevet 14. juli 2009 Del Skrevet 14. juli 2009 Har du flere harddisker da? Litt rart at Windows er D:\ Uansett prøv å kjør Chkdsk /R på konsollet. Lenke til kommentar
Syar-2003 Skrevet 14. juli 2009 Del Skrevet 14. juli 2009 Kjør chkdsk /r som fenderbest sier og i tillegg fixboot i xp recovery console. Er en youtube guide som tar for seg dette her: Lenke til kommentar
Rex_Rodney Skrevet 14. juli 2009 Forfatter Del Skrevet 14. juli 2009 Har du flere harddisker da? Litt rart at Windows er D:\Uansett prøv å kjør Chkdsk /R på konsollet. gjorde dette nå og tok litt tid, og etter den var ferdig stod : en eller flere feil ble funnet og rettet opp og gikk tilbake til kommandoline med d:/WINDOS, men problemet ble ikke rettet for får fortsatt ikke starta opp.. prøve igjen? Lenke til kommentar
fenderebest Skrevet 14. juli 2009 Del Skrevet 14. juli 2009 (endret) Har du flere harddisker egentlig? Hvorfor er Windows D:\? Får du fremdeles samme blåskjermen? (Med eksakt samme melding?) Endret 14. juli 2009 av fenderebest Lenke til kommentar
Rex_Rodney Skrevet 14. juli 2009 Forfatter Del Skrevet 14. juli 2009 (endret) Har du flere harddisker da? Litt rart at Windows er D:\Uansett prøv å kjør Chkdsk /R på konsollet. gjorde dette nå og tok litt tid, og etter den var ferdig stod : en eller flere feil ble funnet og rettet opp og gikk tilbake til kommandoline med d:/WINDOS, men problemet ble ikke rettet for får fortsatt ikke starta opp.. prøve igjen? nei har kun 1 hard disk, ja samme blåskjermen.. hvofor den er d: aner jeg egentlig ikke edit, så videon nå, så jeg må skrive fixboot etter den er ferdig altså?.. Prøve igjen da Endret 14. juli 2009 av Rex_Rodney Lenke til kommentar
fenderebest Skrevet 14. juli 2009 Del Skrevet 14. juli 2009 Yep er bare å prøve Fixboot om CHKDSK ikke gjorde susen. Lenke til kommentar
Rex_Rodney Skrevet 14. juli 2009 Forfatter Del Skrevet 14. juli 2009 Yep er bare å prøve Fixboot om CHKDSK ikke gjorde susen. da var både chkdsk /r og fixbooot prøvd uten hell .. får prøve chkdsk /p som han sier på videon da vel!? Lenke til kommentar
fenderebest Skrevet 14. juli 2009 Del Skrevet 14. juli 2009 Nei det spiller ingen rolle siden CHKDSK /R automatisk medfører /P. Nei kan virke som harddisken er gåen rett og slett og at du må til med gjenopprettingsprogrammer eller noe. Lenke til kommentar
Rex_Rodney Skrevet 14. juli 2009 Forfatter Del Skrevet 14. juli 2009 Nei det spiller ingen rolle siden CHKDSK /R automatisk medfører /P. Nei kan virke som harddisken er gåen rett og slett og at du må til med gjenopprettingsprogrammer eller noe. Oki..men når jeg tok fixboot til c: så jeg, åssen får man den til fixboot d: ? Lenke til kommentar
fenderebest Skrevet 14. juli 2009 Del Skrevet 14. juli 2009 Jeg skjønner ikke helt de der partisjoneringen din? Har du to partisjoner? Lenke til kommentar
Rex_Rodney Skrevet 14. juli 2009 Forfatter Del Skrevet 14. juli 2009 (endret) Jeg skjønner ikke helt de der partisjoneringen din? Har du to partisjoner? nei ikke jeg heller.. nei om jeg har 2 stk vet jeg ikke noe om. da må det ha vært sånn fra start for jeg har ikke endret noe.. når jeg skrev fixboot stod det plutselig om jeg ville ha fixboot på c: , d: stod ikke oppført der som den gjorde på chkdsk /r Endret 14. juli 2009 av Rex_Rodney Lenke til kommentar
fenderebest Skrevet 14. juli 2009 Del Skrevet 14. juli 2009 Du husker vel om du hadde to harddiskvolumet (c: og d:) eller bare ett når du kunne bruke Windows? Lenke til kommentar
Rex_Rodney Skrevet 14. juli 2009 Forfatter Del Skrevet 14. juli 2009 Du husker vel om du hadde to harddiskvolumet (c: og d:) eller bare ett når du kunne bruke Windows? ja det var vel 2 som jeg kan huske når du sier det.. Lenke til kommentar
fenderebest Skrevet 14. juli 2009 Del Skrevet 14. juli 2009 Det er noe jeg ikke får til å stemme her, var denne XP'cden brent ut med cd-brenner? Lenke til kommentar
Rex_Rodney Skrevet 14. juli 2009 Forfatter Del Skrevet 14. juli 2009 Det er noe jeg ikke får til å stemme her, var denne XP'cden brent ut med cd-brenner? nei er er en medion product recovery cd som fulgte med da jeg kjøpte pc`n ny.. med windows på Lenke til kommentar
Rex_Rodney Skrevet 14. juli 2009 Forfatter Del Skrevet 14. juli 2009 (endret) tok nå og skrev "fixboot d:\windows" og gjorde om til og jeg ville ta d: og jeg skrev j og trykket enter, etter 1 sek var den ferdig.. men funkter heller ikke da etter reboot Endret 14. juli 2009 av Rex_Rodney Lenke til kommentar
fenderebest Skrevet 14. juli 2009 Del Skrevet 14. juli 2009 (endret) Kan du kjøre chkdsk mot c: ? altså chkdsk c: /R Endret 14. juli 2009 av fenderebest Lenke til kommentar
Rex_Rodney Skrevet 14. juli 2009 Forfatter Del Skrevet 14. juli 2009 Kan du kjøre chkdsk mot c: ? altså chkdsk c: /R skal prøve det nå jeg.. koble om litt her bare Lenke til kommentar
Rex_Rodney Skrevet 14. juli 2009 Forfatter Del Skrevet 14. juli 2009 Kan du kjøre chkdsk mot c: ? altså chkdsk c: /R skal prøve det nå jeg.. koble om litt her bare da var det ferdig, fikk kjørt med den kommandoen og tok fixboot etter det, men da loader windows logon litt lenger og annen blåskjerm dukker opp for kort tid.. (bilder av ferdig kjørt chkdsk og blåskjerm) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå