Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

[LØST] UNMOUNTABLE_BOOT_VOLUME & wuauclt.exe problemer

Anbefalte innlegg

Hei .. Plutselig her en dag så hang datan seg, og skrudde av og på, men da skjedde det, etter den starter opp og kommer til windows loading logon (se bilde) etterfulft av en bluescreen som varer under et halvt sekund så rekker ikke se hva det står, så restarter den seg selv. dette gjør den gang etter gang..! noen som vet hva som er galt med maskinen da?

Hard dics? power supplier?

68224windows-logo-loading.gif

Endret av Rex_Rodney
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Slikt kan skje hvis man overklokker - har du gjort det? Evt. kan du ha fått et virus som stjeler prosessorkraft, og som samtidig har overkloket prosessoren litt slik at du ikke skal merke det.

Foruten det har vi ikke så mange tråder å gå etter. Har du nylig istallert noe ny software eller hardware, evt. firmware? Kanskje du har endret systeminstillinger eller noe?

Kan du vennligst gi mer informasjon om pc'ns historie før problemene startet?

Lenke til kommentar
Slikt kan skje hvis man overklokker - har du gjort det? Evt. kan du ha fått et virus som stjeler prosessorkraft, og som samtidig har overkloket prosessoren litt slik at du ikke skal merke det.

Foruten det har vi ikke så mange tråder å gå etter. Har du nylig istallert noe ny software eller hardware, evt. firmware? Kanskje du har endret systeminstillinger eller noe?

Kan du vennligst gi mer informasjon om pc'ns historie før problemene startet?

Nei har ikke tukla med noen ting, og ikke lagt inn noen nye programmer i den tiden dette skjedde. det som er litt rart at det plutselig var låst når jeg gikk til maskinen etter den hadde stått et par timer uten jeg hadde rørt den og da prøvde en restart.. heller ikke noen tegn på noen virus tiden før det skjedde.. har prøvd og starte med en og en ram brikke uten hell..

er forresten denne maskinen : http://www.dinside.no/115975/heftig-pc-til...-coop-butikkene

Endret av Rex_Rodney
Lenke til kommentar

Jeg hadde et lignende problem, det som hjalp til meg var å skru av den harddisken som var ødelagt i BIOS, og dermed kunne jeg starte f.eks Ubuntu via en LiveCD.

Til veg var det den andre harddisken min som var ødelagt, så jeg kunne starte windows også.

Lenke til kommentar
Som jeg sa Deaktiver Auomatisk fra oppstartsmenyen.

Oppstartsmenyen får du opp ved å trykke F8 i oppstarten.

Koblet om og prøvde dette nå, og det valget får jeg ikke på den maskinen det gjelder, men skjønner hva du mener for den maskinen jeg sitter på nå får jeg det valget.. på den andre maskinen får jeg kun disse valgene : (bilde)

jul2006.jpg

Lenke til kommentar

Det er ikke oppstartsmenyen.

Du må trykke F8 før den skjermen kommer opp.

(Prøv bare å hamre på F8, du har ganske liten tidsramme mellom at Windows skal registrere dette)

Det der er bare standardmenyen som kommer opp når Windows har hatt en uriktig avslutning.

Endret av fenderebest
Lenke til kommentar
Det er ikke oppstartsmenyen.

Du må trykke F8 før den skjermen kommer opp.

får prøve igjen ;) , men trykka febrilsk etter jeg trykka på start knappen og var bare det der som kom opp.. prøvde samme måte på denne her datan og da kom valget opp med en gang..

Lenke til kommentar

Feilen er UNMOUNTABLE_BOOT_VOLUME.

Den vanligste måten å fikse denne er ved å kjøre CHKDSK fra gjenopprettingskonsollet. Har skrevet litt om gjenopprettingskonsollet under:

Gjenopprettingskonsollet

Du kan legge det inn på harddisken din manuelt men vanligvis vil det kun ligge på Windows XP installasjons CD-en. Om du starter fra denne CD-en kan du komme inn på Gjenopprettingskonsollet ved å velge å Starte fra cd, vente til driverne har blitt lastet inn og deretter trykke E for å komme inn i Gjenopprettingskonsollet.

Lenke til kommentar
Feilen er UNMOUNTABLE_BOOT_VOLUME.

Den vanligste måten å fikse denne er ved å kjøre CHKDSK fra gjenopprettingskonsollet. Har skrevet litt om gjenopprettingskonsollet under:

Gjenopprettingskonsollet

Du kan legge det inn på harddisken din manuelt men vanligvis vil det kun ligge på Windows XP installasjons CD-en. Om du starter fra denne CD-en kan du komme inn på Gjenopprettingskonsollet ved å velge å Starte fra cd, vente til driverne har blitt lastet inn og deretter trykke E for å komme inn i Gjenopprettingskonsollet.

Oki takk for hjelp, skal gi det et forsøk og komme tilbake her med rapport eller spm om mer hjelp etterhvert :) (la ut et bedre bilde over)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...