MyBigMouth Skrevet 14. juli 2009 Del Skrevet 14. juli 2009 Hei, er det noen som kan gi meg en god fremgangsmåte for hvordan man kan ta HDR med mennesker - slik at man får et naturlig utrykk i ansiktet. Har prøvd flere metoder - bl.a å ta 1 bilde der jeg lyssetter personen, og 1 bilde som er et sammensmeltet hdr men klarer ikke få lagene til å ligne. Noen som har erfaringer? Ser mange som har en metode på dette...bortsett fra meg. Lenke til kommentar
gormley Skrevet 14. juli 2009 Del Skrevet 14. juli 2009 Bracketing. Personen du tar bilde av må sitte/stå stille, dvs. uforandret gjennom de 3-5 eksponeringene. Lenke til kommentar
perottol Skrevet 14. juli 2009 Del Skrevet 14. juli 2009 Kan jo prøve HDR ut i fra ei eksponering i RAW. Ytterpunktene i Adobes ACR: - Recovery: 100 - Fill Light: 100 - Contrast: 100 - Clarity: 100 - Vibrance: 100 - Saturation -80 - Blacks: til histogrammet stemmer på venstre side - Brightness: etter smak Dette er en ekstrem form for HDR som gir høy lokal kontrast, og minner mye om teknikken til Dave Hill. Husk at disse settingene kun er et utgangspunkt. Lenke til kommentar
perottol Skrevet 16. juli 2009 Del Skrevet 16. juli 2009 HDR ut fra en eksponering (raw) med Photomatix, en bra video tutorial her: http://www.msjphotography.com/index.php/20...ith-photomatix/ Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå