norsemanGrey Skrevet 18. juli 2009 Forfatter Del Skrevet 18. juli 2009 Jeg tror jeg gir opp dette skjermkortet nå Har prøvd alt mulig rart, men det skjer ingen forandring. Finner heller ingen som har hatt akkurat samme problem som jeg, men jeg leser på ATI sitt forum at det er mye trøbbel og problemer med senere driverene til ATI generelt, så jeg lurer på om jeg heller skal går for et GeForce kort nå. Noen som har ett å anbefale som er i omtrent samme ytelsesklasse som 4870x2? Jeg kjøpte 4870X2 kortet mitt fra Amazon mens jeg var i USA. Hva vil være den beste fremgangsmåten for å få returnert dette kortet? Lenke til kommentar
MiRaCL Skrevet 22. juli 2009 Del Skrevet 22. juli 2009 (endret) Sikker på at du har koblet strøm til alt mulig korrekt? Har samme gfx kort selv(se maskin i sig under) har brukt dette kortet på 2 forskjellige maskinvare oppsett nå uten noe problem. Både med Vista x64 og Windows 7 RC som jeg benytter nå. Er du sikker på at du har koblet strøm til skjermkortet korrekt? 8-pins kablen som sitter fast montert på psu skal være til cpu normalt sett. Hk skal ha 24-pins og 8-pins kabler koblet til. Litt usikker på hvilken psu du har, men om du har Tougpower 750w, så ser det ut som du skal bruke en rød 8-pins pci-e kabel og en sort 6-pins pci-e kabel. (dette stemmer vel med det du skrev tidligere?) Det at du syns kortet virker varmt i 2D bruk skyldes driveren du benytter. amd/ati har hatt en bugg i noen av de siste driveren som fører til at gpu 2 ikke klokker ned i 2d modus = gpu kjører 3d hastighet etter at man skrur på maskinen. Derfor vil den ene gpu'en holde mye høyere temperatur en den andre. Dette er ikke et problem i 9.6 driveren. Du har montert skjermkortet i den øverste pci-e porten på hovedkortet? Har du klokket cpu? Gjort noen sære instillinger i bios? Merkelig at dette virket med mitt opsett med en gang. Kjører jo selv i7 og x58 chipset. ps: en ting du kan prøve er å kjøre gpu-z (finner det på google) og så se om den viser samme info for begge gpu'ene. Hvis den ene gpu'en viser noe helt feil, så har du en defekt gpu. Endret 22. juli 2009 av MiRaCL Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå