Gå til innhold

Noen bra rollespill til PC?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hvis du vil ha FF-aktige spill med lekker grafikk er det vel bare The Last Remnant som duger. Bra spill som kan kjøpes på Steam.

Hvis du nøyer deg med litt mer retro stil finnes det ganske mange indie-spill som er bygd etter lignende lest som FF, du kan jo f.eks. ta en titt på Aveyond-serien.

Lenke til kommentar

Virker som trådstarter er mer interessert i JRPG enn Oblivion, Fallout osv. ("WRPG"). I så fall er det jo Last Remnant og Lost Odyssey som er de seneste, ellers har du jo Kingdom Hearts til PS2. Jeg har ikke spilt sistnevnte fordi jeg ikke helt har sansen for JRPG-grind :)

Lenke til kommentar

Hva er Final Fantasy da? Fallout 3 og Oblivion syntes jeg ikke var så artig. Og fikk ingen spesielle følelser for det. Det vekte dessverre ikke mer nysgjerrighet videre i spillet. Final Fantasy spillene klarer visst å drive meg fremover hele tiden. Jeg må vel bare vente på FF spill?

Lenke til kommentar
Hva er Final Fantasy da? Fallout 3 og Oblivion syntes jeg ikke var så artig.

Linear combat squad adventure? Dunno :p

Også kjent som JRPG. Og linear i den forstand at man ikke har kontroll over historien(altså 99% of spillene i dagens marked :p). Pokemon er at eksempel på et veldig godt grind spill i stilen.

F.eks Diablo er et rent Hack & Slash, skill biten gjør det ikke til RPG.

F.eks Daggerfall og Morrowind derimot er RPG, litt av sjangern er valg og konsekvenser.

Oblivion lener mer mot action og explorer adventure, mens Fallout blir svak RPG + explorer + action

Endret av del_diablo
Lenke til kommentar

Slenger meg på denne. Husker jeg spilte et spill kalt Septerra Core for en god del år siden og kan trygt anbefale det. Det begynner nok å dra på årene, men det var en undervurdert klassiker. Og JRPG, selvsagt.

Men om jeg har spilt alt fra Baldur's Gate til Fallout 3 og trenger noe nytt, er det noe bra rollespill der ute? Har spilt alt som er nevnt i denne tråden og mer til.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...