Gå til innhold

nVIDIA is back?

Alieu

Anbefalte innlegg

Men det største problemet med Nvidia blir vel leveringa av kortet, det har vist ikke blitt starta produksjon på di enda, mens ati 9800 kortene allerede er i butikken. Tar vi i tilegg og ser på den marginale ytelseøkningen det har over ati og det at det koster sikkert mye mye mere, så tror jeg personlig at nvidia kjører seg selv på enda en flopp.

Ryktene sier at kortet ikke blir masseprodusert før om ca 1 måned minimum, mer en god nok tid for at ati kortene på 256 mb får etablert seg på markedet.

Men det beste av dette er jo egentlig at vi som sluttbrukere kommer ganske snart til å få råd til ganske gode grafikkort som støtter det siste innen teknologi.

Men selvsagt så har ikke di virkelige testene av nvidia sitt kort blitt lansert (med ordentlige drivere til kortet) så det blir jo selvsagt ganske spennende å se hva som skjer...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-80wCWpIM

noen sider sier det støyer mye, andre sier det støyer mindre enn gf4 ti 4600...noen sier det er stor forskjell på 2d kvaliteten, andre sier den nå er ubetydelig.

testene varierer altså mye fra side til side,kan vi ikke heller legge diskusjonen til side og vente til alle driverne er lagt frem på bordet slik at vi ser hva kortene er gode til

Lenke til kommentar

Ååå jeg er SÅ enig med alle dere som er skeptiske til disse testene! Hvordan vet vi i det hele tatt at det var noen tester, og ikke noen som bare lagde et diagram på excel? Kortet er jo enda ikke lansert!! (12.mai i skrivende stund).

Men det er jo god PR da :wink: muahaha..

NEI - GeForce FX kommer nok ikke til å koste "mye mye mere" enn Radeon 9800 pro (256mb), fordi de skal jo konkurerre :wink:

NEI - GeForce FX 5900 støyer ikke som en støvsuger - gjør nok ikke samme feil to ganger? :wink:

Jeg nekter å tro på NOE før kortet i det hele tatt har blitt lansert! dette skjer visst i morgen? (13.mai). Så må jo folk skaffe det, og så begynne å ta benchmarks osv.

Syns det er mange naive og lettlurte folk! Vær heller skeptiske til slike tester av et kort som enda ikke er lansert, og spar meg for reklamering om at "Radeon 9800 pro er BEST" når verken dere eller noen andre vet om det er sant!! Jeg bliiir så irritert!

Er jo sikkert litt positivt(?) for nVidia at det nå er lave forventninger til GeForce FX 5900, slik at folk ikke blir skuffet som sist gang :wink:

Jeg skal ha meg GeForce FX 5900 Ultra uansett jeg - slår mitt GeForce 2 ti *LersegskakkÆ

Lenke til kommentar

Det er morsomt å se at fanATIc folka for hetta nå har akkuratt lest flere tester på nettet. Radeon 9800 Pro, selv 256Mb versjonen blir knust overall. Det som er interesant er at NV35 leder så mye på Doom III testen. Det er jo et spill for fremtiden. IQ er heller ikke så dårlig på dette kortet!

Hadde jeg drevet masse med spill ville nok NV35 vært løsningen for meg, men det gjør jeg ikke. Jeg driver med programering og profesjonelle grafikkprogrammer. Og når jeg en sjelden gang spiller spill så trenger jeg ikke så mye power, mitt snart et år gamle Matrox Parhelia kort holder for meg!

Men alikevel interesant å se hvor raskt nVidia var på banen med en ny løsning. Blir spennende å se tester når Detonator FX kommer ut, og NV35 kommer ut i salg!

Lenke til kommentar

Tom's Hardware testen var jo merkelig. Der fikk jo Radeon 9800 Pro 256MB juling av Geforce FX 5800 Ultra i mange av testene. Det kan da ikke stemme, kan det vel?

Men på X-bit Labs testen blir Geforce FX 5900 Ultra slått av Radeon 9800 Pro i mange av testene.

Er det så vanskelig å lage et kort som slår konkurrenten sitt i absolutt alle tester?

Men det ser bra ut med tanke på at det er et preview kort.

Lenke til kommentar
Raptor"]Det er morsomt å se at fanATIc folka for hetta nå har akkuratt lest flere tester på nettet. Radeon 9800 Pro, selv 256Mb versjonen blir knust overall. Det som er interesant er at NV35 leder så mye på Doom III testen. Det er jo et spill for fremtiden. IQ er heller ikke så dårlig på dette kortet!

Hadde jeg drevet masse med spill ville nok NV35 vært løsningen for meg, men det gjør jeg ikke. Jeg driver med programering og profesjonelle grafikkprogrammer. Og når jeg en sjelden gang spiller spill så trenger jeg ikke så mye power, mitt snart et år gamle Matrox Parhelia kort holder for meg!

Men alikevel interesant å se hvor raskt nVidia var på banen med en ny løsning. Blir spennende å se tester når Detonator FX kommer ut, og NV35 kommer ut i salg!

Altså, for det første: "Radeon 9800 Pro blir knust overalt" skriver du. Knust er jo ihvertfall overdrevet! Greit nok at FX'en er raskere, men ærlig talt så trodde jeg den skulle være enda raskere.

Det som derimot du skriver at er interessant, at FX'en er så "mye" bedre på Doom III, er jo heller ganske uinteressant pr. idag.

Hvis jeg sier at ATi kommer til å optimalisere driverne til spillet når det kommer ut, så er jeg ganske sikker på at jeg ikke lurer noen.

Jeg spiller Doom III Alphaen hjemme på Radeon 9700 Pro, og den flyter faktisk ganske fint.

Jeg er glad for at Nvidia er tilbake på tronen, for det er det ingen tvil om at de er. Spørsmålet er om det er verdt prisen.

Selv tror jeg ATi kommer til å svare ganske snart..

Lenke til kommentar

Jeg syns ikke det er uinteressant per i dag å snakke om ytesle i DOOM 3, siden dette spillet er framtidsrettet og vil sette en haaug av nye standarder. Da er det jo veldig kjekt med et kort som kan håndtere avanserte spill en god stund fremover :wink:

nVidia har jo en avtale med EA også..kommer nok mange kule spill derfra :smile:

Det er ikke bare ATi som kommer til å optimalisere driverne sine :wink:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...