Gå til innhold

nVIDIA is back?

Alieu

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Det hadde vært hærlig med så mye konkuranse som neeeesten gjør både nvidia og ATI konkurs :D

Ja så blir det produksjon stopp og ei luke til eit nytt Voodoo kort. :D det hadde vore DIGG. Veit at 3DFX gjekk konk (Eller kjøpt opp av NVIDIA) Men kult hadde det vore. Voodoo herja vilt ei stund.

Var dette ironi :roll:

Lenke til kommentar
Robin B (litt off-topic her, men), bare lurte på hvordan man finner ut hvilken Revision man har på Radeon 9700 Pro? La merke til at du har skrevet det i signaturen din.

Lastet ned et program fra ATI som fortalte hvilken rev. jeg har,men sorry det er en stund siden så jeg husker ikke hva det het.

Lenke til kommentar

En annen ting:

Disse skjermkortene med 256MB RAM, er vel ikke så veldig aktuelle for de med LCD skjermer som ikke klarer mer enn 1200x1024 i oppløsning.

Ut i fra testene virker det iallefall som om den eneste fordelen er at man kan kjøre AA (osv) i oppløsninger som 1600x1200...

:shrug:

Lenke til kommentar

Ja, jeg har lest den..

Det står også svart på hvit at det er feil på cat 3.4 drivern i DOOM3.

Uansett fps er ikke alt, men fps, oppløsning og QI er det som gjelder.

fps = Nvida

fps, oppløsning og QI = ATI

Uansett smaken er som baken :wink:

nVidia mistet ballen med NV30 så de ligger bak ATI. Det eneste ATI trenger å gjøre er å slippe en raskere forbedret version, og tenk det

er akkurat det de gjør i juli :yes:

For de som må ha det beste Løp Å Kjøp, for oss andre :shrug: .

ATI og nVidia er som og diskutere AMD og Intel :roll:

Noen her som har lest artikkelen der det testes nVidia mot ATi i Doom ]|[ ?

Nå har vel nVidia ganske mye tetterer samarbeid med id-software, og kan sikkert optimalisere litt mer, men ellers ser det ut som om nVidia satser på å gi ut Fx 5900 Ultra som Doom ]|[ kortet!

1052729768FyFQIMpRcj_2_3.gif

Les testen her:http://www.hardocp.com/article.html?art=NDc0LDE=

Lenke til kommentar

That isn't to say that the FX 5900 Ultra doesn't also have some drawbacks compared to the Radeon 9800 PRO. The NVIDIA design calls for a much larger board , which can lead to problems in certain smaller computer cases and on some mainboards. Even though the cooler has been redesigned, it still blocks the first PCI slot next to the AGP connector. And lastly, it is still by far the louder of the two cards.

Leste dette på Toms hardware guide... Ser ut som vi kommer til å høre dette kortet også... Så di som ønsker seg dette kortet bør også satse på å få lydisolert pcen ganske kraftig...

Lenke til kommentar
That isn't to say that the FX 5900 Ultra doesn't also have some drawbacks compared to the Radeon 9800 PRO. The NVIDIA design calls for a much larger board , which can lead to problems in certain smaller computer cases and on some mainboards. Even though the cooler has been redesigned, it still blocks the first PCI slot next to the AGP connector. And lastly, it is still by far the louder of the two cards.

Leste dette på Toms hardware guide... Ser ut som vi kommer til å høre dette kortet også... Så di som ønsker seg dette kortet bør også satse på å få lydisolert pcen ganske kraftig...

Kjøper man et skjermkort skal man tenke ytelse!

Alt det andre skal man legge mindre vekt på!

Jeg synes folk legger for mye vekt på støy!

Vi trenger ikke være så følsomme på det område!

Om det bråker 25db eller 35db er vel ikke så nøye.

Og hvem i helvete trenger 5 ledige PCI slots?

Ikke så veldige mange...

Skal man kritisere NV35 bør man se bort i fra fysisk størrelse, varme utvikling, utseende og støy.

Ytelse er nøkkel ordet!

+ eller - ?

Lenke til kommentar

Kjøper man et skjermkort skal man tenke ytelse!

Alt det andre skal man legge mindre vekt på!

Jeg synes folk legger for mye vekt på støy!

Vi trenger ikke være så følsomme på det område!

Om det bråker 25db eller 35db er vel ikke så nøye.

Og hvem i helvete trenger 5 ledige PCI slots?

Ikke så veldige mange...

Skal man kritisere NV35 bør man se bort i fra fysisk størrelse, utseende og støy.

Ytelse er nøkkel ordet!

+ eller - ?

Ytelse er ikke nøkkel ordet lengre men bilde kvalitet.

Lenke til kommentar

Men om du har valget mellom et kort som yter ca 2% mere enn et 9800 kort og som støyer som en liten støvsuger så er det jo ganske klart hva man velger.

Men det er selvsagt greit om du er døv, eller liker å sitte innesperret i et lydisolert rom (pga naboene), men et kort som støyer nesten like mye som en liten støsuger kommer ikke vannlig folk til å velge.

Personlig så betyr ytelse ingenting hvis det kommer på bekostning av :

*Størrelse.

*Bildekvalitet.

*Økt støy.

Men dette kan jo selvsagt kanskje endre seg med nyere versjoner av kortet. Vi får da håpe at vi ikke trenger hørselvern, kortet ser faktisk meget bra ut.

Lenke til kommentar
Men om du har valget mellom et kort som yter ca 2% mere enn et 9800 kort og som støyer som en liten støvsuger så er det jo ganske klart hva man velger.

Men det er selvsagt greit om du er døv, eller liker å sitte innesperret i et lydisolert rom (pga naboene), men et kort som støyer nesten like mye som en liten støsuger kommer ikke vannlig folk til å velge.

Personlig så betyr ytelse ingenting hvis det kommer på bekostning av :

*Størrelse.

*Bildekvalitet.

*Økt støy.

Men dette kan jo selvsagt kanskje endre seg med nyere versjoner av kortet. Vi får da håpe at vi ikke trenger hørselvern, kortet ser faktisk meget bra ut.

Skal jeg først bruke så mye penger på skjermkort, så skal det være det beste! Uansett om det er som å ha en forbanna F-16 JET motor i pc'n.

Men det er jo min barnslige, lite gjennomtenkte mening da!

Lenke til kommentar

At Nvidia er "back" ville jeg ikke sagt..

Når det gjelder Nvidia og Radeon så er jo radeon overlegen når det gjelder AntiAliasing, radeon kortene glatter ut kantene mye bedre enn på 5900FX ultra også. At Nvidia sitt kort er litt kraftigere er greit nok. Men kortet veier jo sikkert 4 kg og bråker som 2 støvsugere, uansett hvor mye den "støyen" er redusert. Jeg skjøl har tro på radeon, kvalitets kort sier nå jeg. Nvidia har fortsatt mye å ta igjen når det gjelder AA..

Ellers er kortene ganske jevne i ytelse, snakker da altså om 9800pro 256mb og Geforce FX 5900 ultra 256mb.

Lenke til kommentar

gleder meg til statusen er at man faktisk får kjøpt begge kortene i butikken og nye drivere er offentlig, å man kan få litt REELE tester

alt dette blir det bare så mye spekulasjoner ut av at det er til å få fnatt a :grumpy:

personlig håper jeg på ATI :woot: men det er jo bare bra hvis Nvidia har kommet seg igjen etter den floppen de hadde

når alt kommer til stykke så er det vel bare penger å smaken som bestemmer hva vi kjøper allikevel, man kjøper det kontoen synes er forsvarlig og ferdig med det, kanskje :shrug:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...