Gå til innhold

nVIDIA is back?

Alieu

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

jeg ser ikke stor grunn til å tvile på testresultater som en uavhengig hardware side kommer med.

kjøpt og betalt :D

(ikke sikkert de er det da ;)

btw: legg merke til hvor skeptiske alle er til nVidia med sin nye brikke nå. Alt pga FX... de dreit på draget med den der....

jeg håper de blir litt bedre enn ATI, og med et moderat støynivå slik at ATI senker prisen for å konkurrere, så må nVidia senke, og kanskje får vi priskrig? :woot:

Lenke til kommentar

RADEON 9800 PRO har aldri vært mye bedre enn FX 5800 Ultra. I så fall er det da snakk om AA og AF ytelse. Det er mye 9800 PRO får bank i også av FX. Men siden forventnigene til kortet var skyhøye og ytelsen var ikke det så blir alt tolket feil på mange sider rundt om i verden.

Lenke til kommentar
Hva så? Spesifikasjoner er ikke det store. Ytelse og støynivå er det vi alle venter på...

jeg er egentlig helt enig her! jeg ville ALDRI hatt et kort som bråker for mye! det er det siste jeg ville valgt!! ja ja jeg har R 9700 Pro nå! og jeg holder meg til det en stund har nesten nettopp fått det! Geforce FX og R 9800 Pro! det tar nok en ganske så godt tid før man virkelig trenger disse! :)

Lenke til kommentar

oi nå ser jeg at det var faktisk fx5900 det var snakk om der da :oops:

men alikevell så er det et dårlig ugangspunkt for t.o.m fx5800 grisa jo 9800 pro på de "dårlige testene" (lav oppløsning og alt skruud av) men med en gang man skrudde på ting og tang, da ser man at fx5800 ultra blir hengende SINNSYKT etter

:woot: ATI :woot:

og i den testen jeg linker til over der er det ikke bare 3dmark men masse spill benchmarks f.eks warcraft3 unreal tournament 2003

Lenke til kommentar

noen som husker tilbake til lanseringen av NV30, på papiret så knuste jo NV30 Radeon 9700 pro og vel så det, men når det kom til den ytelsen i den "virkelige" verden så var kortet dårligere enn r9700 pro på mange områder, så jeg vil ikke trekke noen raske konklusjoner om hvor bra kortet er

Lenke til kommentar

Håper på at nvidia virkelig kommer på banen igjen. ATIs dominans kan gjennom lengre tid gjøre dem slappe. Forhåpentligvis blir fx 5900 ultra et kjempekort som knuser 9800 pro slik at ATI lager et kort som igjen knuser 5900. Det hadde vært hærlig med så mye konkuranse som neeeesten gjør både nvidia og ATI konkurs :D

Lenke til kommentar
Det hadde vært hærlig med så mye konkuranse som neeeesten gjør både nvidia og ATI konkurs  :D

Ja så blir det produksjon stopp og ei luke til eit nytt Voodoo kort. :D det hadde vore DIGG. Veit at 3DFX gjekk konk (Eller kjøpt opp av NVIDIA) Men kult hadde det vore. Voodoo herja vilt ei stund.

Lenke til kommentar
Når det gjelder DOOM 3 så har jo til og med John Carmack sagt at FX er bedre enn RADEON 9700 PRO. Differansene er sikkert minimale.

Med lavere farge presisjon vel å merke. NV30 path kjører FP16 mens ARB2 path som R9700 bruker kjører full presisjon (24FP med R9700).

Men ytelse forskjellen er alikevel liten og det er situasjoner der R9700Pro er raskere.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...