Alieu Skrevet 11. mai 2003 Del Skrevet 11. mai 2003 Fra: http://www.vr-zone.com/ NVIDIA Confident Of NV35 NVIDIA has released their latest NV35 reference card samples to the card manufacturers already and apparently the mass production of the NV35 cards will start rolling in June so there will be no delay this time. From the sources we have heard, NVIDIA is confident of NV35 this time and a new set of Detonator FX driver will be used to enhance performance. NV35 will be made by both TSMC and IBM but NVIDIA has not decided how many GPUs each foundry will make. The memory clock initially at 425Mhz was improved to 450Mhz on the latest NV35 card samples. From the picture below, it seems like NV35 card is still occupying 2 slots like the NV30 but the retail cards should only occupy a single slot. Pic from VidiLab GeForce FX 5900 Ultra 256MB DDR-I 2.2ns 256-bit memory interface 450/450Mhz core/memory clock DVI, VIVO and VGA outputs Launch in Mid May Card Availability in June ~ $499 Fra: http://www.theinquirer.net/ Eight secret facts about Nvidia's NV35 0 It's already up and running in Nvidia's labs! 1 It wil use DDR - not DDR2 (!) memory because of the lower price of memory and PCB, more stability and availability in high volumes 2 It will have 256 bit 400 MHz (may be more for ultra) DDR1 memory interface. And there will be cards with 256 MB of memory, m'boys 3 It will have the same features set and probably near as damnit the same core clock. 4 It will be as twice, and and sometimes a bit more than that, faster in raw shader power for 1.4 and 2.0 pixel shaders whereas the NV30 was not such a strong performer as we wished - so this aspect is pretty tuned up, lads! 5 It shows from 1.5 up to 2.0 thimes performance of NV30 depending on the tasks and the final frequency specs. 6. It will be definitely faster than RADEON 9800 PRO 7. Other side specs like RAMDAC freq are the same as for NV30 Fra: http://www.tweak.dk/ GeForce FX 5900 Ultra 3DMARK03 test results The test is done using Detonator 50 driver. The card is tested on a nForce2 board using a AXP3000+. It can be seen that using 43.51, GF FX 5900Ultra is 10% faster than GF FX 5800 Ultra. When it is tested using Det 50 drivers, the difference rises to 23%. The FX 5900 Ultra seems to to perform very in floating point calculations compared to early generation of cards. Fra: http://www.hardocp.com/ GeForceFX 5900 Ultra / Radeon 9800 Pro 256MB It almost seems like in every benchmark the cards go back and forth, dancing around each other. One map will run one card faster, another map will run the other one. One resolution shows a card faster, another resolution shows the other fast. It makes deciding which is the fastest card a very hard decision. Here we have an 8 pipeline card clocked at 380MHz beating in some cases a 4 pipeline card clocked at 450MHz with a lot of bandwidth. It appears in those situations that the 9800 Pro 256MB card just has a better architecture with faster shader speed. Then on the other side we do have the GeForceFX 5900 Ultra winning in some DX8 tests as well. One thing at least is certain, both cards offer awesome performance with AA/AF at high resolutions, and the 256MB of RAM does make a difference once you overcome CPU bottlenecks. If you only play games at 1024x768 and have an aging CPU, a card of these calibers will probably not help you much. But if you run at high resolutions with AA and have a fast CPU, a 256MB card can help stabilize FPS at those resolutions Fra:http://www.avault.com/ Nvidia GeForce FX 5900 Ultra 3DMark 03 Here we have the test results from two runs of 3DMark 2003 from FutureMark. Both tests were run at 1024x768x32 resolution. Results from the test on the right were from 4X AA and 4X AS enabled in the drivers at performance settings, while the result on the right was with 8X AA and 8X AS using quality settings. A full set of tests were not run due to the controversial nature of this benchmark with reviewers and some manufacturers, such as Nvidia. As you can see with the results from the test run using intermediate AA/AS settings, the GeForce FX 5900 Ultra scored well, bettering the 5071 scored by the GeForce FX 5800 Ultra preview card as well as the 4445 3DMarks scored by the Sapphire Radeon 9700 Atlantis Pro Ultimate. At max AA and AS settings we see a notable drop in performance, with frame rates for some of the "game" demos in 3DMark 2003 dipping into the low teens or worse. At equal driver and benchmark settings, though, the GeForce FX 5900 Ultra is the clear performance leader and should give the Radeon powered 9800 Pro series of ATI cards a serious run for their money. Lenke til kommentar
Grobo Skrevet 11. mai 2003 Del Skrevet 11. mai 2003 Radni takt (GPU/RAM): 450/425 du skreiv feil! Lenke til kommentar
Blib Skrevet 11. mai 2003 Del Skrevet 11. mai 2003 Hva så? Spesifikasjoner er ikke det store. Ytelse og støynivå er det vi alle venter på... Lenke til kommentar
KjellV Skrevet 11. mai 2003 Del Skrevet 11. mai 2003 Radni takt (GPU/RAM): 450/425 du skreiv feil! The memory clock initially at 425Mhz was improved to 450Mhz on the latest NV35 card samples. Lenke til kommentar
torkelom Skrevet 11. mai 2003 Del Skrevet 11. mai 2003 Her er resultatet av FX 5900: http://www.tweak.dk/nyheder2.php?id=4849 Hmmm...... hva kommer fra ATI nå? Lenke til kommentar
torkelom Skrevet 11. mai 2003 Del Skrevet 11. mai 2003 Kanskje greit å gi med litt mer info: http://www.ocworkbench.com/ocwbcgi/newspro...052554615,98329, ikke ille de resultatene der gitt. Lenke til kommentar
kristwa Skrevet 11. mai 2003 Del Skrevet 11. mai 2003 det ser lovende ut, men er fortsatt ikke 100% overbevisst, vi husker vel alle samme lovnadene foran NV30... Lenke til kommentar
Blib Skrevet 11. mai 2003 Del Skrevet 11. mai 2003 Her er resultatet av FX 5900: http://www.tweak.dk/nyheder2.php?id=4849 Hmmm...... hva kommer fra ATI nå? En enkel test i et enkelt benchmark program overbeviser ikke meg, men jeg må jo si at hvis de der faktisk i det hele tatt er ekte så er det jo imponerende ja.. Men jeg vil gjerne se noen andre tester, og av noen andre testere Lenke til kommentar
KjellV Skrevet 11. mai 2003 Del Skrevet 11. mai 2003 Er det ikke slik at nvidia designer driverne sine spesiellt mtp. 3dMark? Lenke til kommentar
Dirty Water Skrevet 11. mai 2003 Del Skrevet 11. mai 2003 nja, det var vel bare 42.68 som var "designet" for 3dmark03. Lenke til kommentar
Tåkefyrste Skrevet 11. mai 2003 Del Skrevet 11. mai 2003 Jeg er heller ikke overbevist.. Dere husker vel sitatet nVidia kom med når de lanserte FX? "Run FSAA and AF, with no performance hit whatsoever" Jeg sier bare LOL, jeg tror det ikke før jeg får se det...(løgnhalser=nvidia) Lenke til kommentar
Civilix Skrevet 11. mai 2003 Del Skrevet 11. mai 2003 Er det ikke slik at nvidia designer driverne sine spesiellt mtp. 3dMark? Både nvidia og ati optimaliserer driverene for benchmarks, ikke noe nytt det og det er heller ikke noe som kommer til å stoppe. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-80wCWpIM Skrevet 11. mai 2003 Del Skrevet 11. mai 2003 ble ikke disse testene utført av en fransk hardware site ? i motsetning til med nv30 hvor resultatene ble gitt av nvidia... jeg ser ikke stor grunn til å tvile på testresultater som en uavhengig hardware side kommer med. Lenke til kommentar
torkelom Skrevet 11. mai 2003 Del Skrevet 11. mai 2003 Ser ut som NV30 i alle fall forsvinner for godt. Det er vel historiens korteste levetid for et high end skjermkort? "We got word from a NVIDIA partner that the NV35 will come with Detonator 50.xx drivers for all operating systems and that the driver should be available on NVIDIA.COM within three weeks. In a seperate email it appears that NVIDIA will ditch the NV30 from the product line - completely. I don't know if this is true but based on sales and performance it appears likely. NV35 fixes all the things wrong with NV30; the 128Bit memory-bus is now 256Bit and the cooling solution is far more suave. NV30 was launched with the PR image of "Are You Ready?". Soon after it's launch ATi responded with "Are You Ready For More?"." Tror testen som er gjort på NV35 er seriøs. På den andre siden er det vel ikke de største relasjonene mellom 3dmark 2003 og generell spill opplevelse Lenke til kommentar
Robin B Skrevet 11. mai 2003 Del Skrevet 11. mai 2003 Kan ta med hva Dave Baumann skrev. "I've sent NVIDIA some screenshots of some, errr, odd things that appear to be happening in their later drivers in 3DM03. As part of the beta team we have access to to beta builds that allow extra functionality for debugging, that non-beta members (i.e NV) don't. When using this mode numerous rendering 'errors' occur with the later drivers. Some are there in the 43.45's, more are there in the 43.51's. These same issues are not present on ATI boards." http://www.beyond3d.com/forum/viewtopic.php?t=5726 Åja alle optimaliserer både for 3dmark og spill ikke noe galt i det,men å jukse er en annen ting. Lenke til kommentar
SpaKonG Skrevet 11. mai 2003 Del Skrevet 11. mai 2003 halloen...ro litt ned da...kortet kommer jo ikke før i juni/august...ATI kommer nye kort og...det er jo klart at FX5900 BØR vere bedre enn radeon 9800 da det kommer så mye senere....sånne tester som det der har jeg sitt før(husker vel testene av FX-kortene før de kom ut).. Lenke til kommentar
staljin Skrevet 11. mai 2003 Del Skrevet 11. mai 2003 Radni takt (GPU/RAM): 450/425 du skreiv feil! Grijesis Grobo, grijesis, al nema veze. Staljin Lenke til kommentar
kgeel Skrevet 11. mai 2003 Del Skrevet 11. mai 2003 I følge forumet har ocworkbench har trukket testen av GF kortene fra sin side. De er visst ikke så reelle likevel Lenke til kommentar
rvenes Skrevet 11. mai 2003 Del Skrevet 11. mai 2003 Lada er ein fin bil, og konkuranse er bra! Lenke til kommentar
Goodall Skrevet 11. mai 2003 Del Skrevet 11. mai 2003 ja jeg gleder meg til ATI kommer ut med 9800 pro med DDR2 RAM jeg, siden Nvidia ikke kom til å bruke det på nv35 i hvertfall, hvis jeg forstod det riktig. kommer vel til å bli et hav med benchmarking snart tenker jeg :wink: kommer nok til å bli små marginer tror jeg, personlig heier jeg på ATI uanestt Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå