Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Stoffskifte, noen andre her som har dette og kan fortelle litt?

MysticoN

Anbefalte innlegg

Hei.

Etter mye om og men og frem og tilbake fikk jeg endelig en diagnose, jeg har stoffskifte sykdom med lavt stoffkifte. Jeg har ikke fått noe info om dette utenom noe piller (stoffskifte og jern) og lurer litt på om det er andre her med samme "problemet" og hvordan dette er å leve med.

Vil symtomene forsvinne eller forbedre seg etter verdt med tiden eller er dette noe jeg må leve med, har vel gåt på tabelettene i ei liten uke no uten noe særlig effekt.

Føler ikke at jeg vil bla ut om mine symtomer siden det er et par her på forumet som ikke bør vite slikt, men vil ha litt info om dette og kanskje høre litt fra andre i samme båt. Vist dere ikke vil diskutere dette på forumet kan dere sende meg en PM :)

Om dette ikke er nokk så jobber jeg natt og det kan til tider være veldig tungt.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

http://no.wikipedia.org/wiki/Hypotyreose

Hvis du har lavt stoffskifte, så er det kronisk, du må gå på medisin hele ditt liv for å unngå symptomene, som feks vektøkning, mer står i linken over.

Levaxin, hvis du er på den, har en lang halveringstid, så hvis du stopper med den så er den i kropps systemet en god stund etterpå. For at du skal merke noen forandring tar lang tid, du må ta stoffskifte prøver regelmessig framover til å oppnå riktig nivå av stoffskifte hormonet. Du må regne med at du kommer til å blodprøve hver 4 uke eller noe i begynnelsen, du burde sjekke nivået regelmessig etter dette også.

Men du kan også senke medisin mengden du trenger for ett godt stoffskifte med mosjon, som å gå turer hver dag eller lignende. Men slutter du bare plutselig, så kan du få symptomer igjen hvis du har redusert medisinen du tar.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...