Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Savne eksen sin etter 1 år :(


Gjest savn

Anbefalte innlegg

Det var en periode for et halvår siden hvor jeg trodde jeg var over henne, helt til at hun plutselig bare bestemte seg for å kutte meg fullstendig ut. msn, facebook, mobil, overalt. mld jeg får fra henne er kalde og korte. presise og negative. Vi var sammen i 2 år, samboere.

Jeg vet VELDIG godt at livet mitt ikke burde dikteres av en person fra fortiden. Men likevel så har dette med at hun har ignorert meg helt og er så kald mot meg at jeg føler jeg ikke gidder mer!

Har mistet lysten på alt. gidder ikke rydde, spise, te meg skikkelig osv. Er skikkelig deprimert.

Vet veldig godt at jeg ikke skal mase på henne, det gjør jeg ikke. men hvis jeg sender en mld hver 3. uke så får jeg ingen eller kald respons.

Vet veldig godt at det er viktig å komme videre, men jeg klarer det ikke! får enten drømmer eller tanker som slår meg som en hammer rett i hjertet!

Vet veldig godt at jeg må finne meg ei annen ei for å glemme henne, men jeg klarer ikke siden jeg fra før er så deprimert at jeg har fått null selvtillit.

Vet veldig godt at jeg ikke burde være avhengig av henne, prøver så hardt så hardt men det sitter igjen.

Jeg føler meg som en ekkel fyr som er obsesses på eksen min.

Jeg vil ikke være det men samtidig er jeg det.

Jeg vil så gjerne ha henne fortsatt i mitt liv men samtidig vet jeg at jeg burde ha henne fullstendig ut av mitt liv, men jeg nekter på en måte. For hvis hun forsvinner, hva har jeg igjen? ingenting. Har ikke drivkraft.

Jeg vet så godt at jeg at skal kutte henne ut men det GÅR bare ikke!!!

 

 

 

Jeg klarer ikke leve med tanken om at ei jeg delte mine innerste tanker og følelser med nå bare behandler meg som en av 100 raringer som har trua på henne. Vi var likestilte men nå er jeg liksom den plagsomme eksen som hun ikke vil ha kontakt med. Det sårer meg så grovt inni benmargen at jeg begynner å tvile på hvordan jeg skal komme meg videre..

 

Hadde aldri i verden trodd jeg skulle bli så gjennomført deprimert 24\7.. 1 år etterpå.. helt utrolig!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Huff.. Stakkars deg.. Det er jo ikke uvanlig å ha kjærlighetssorg så lenge etterpå.. Det sies at det tar ca 2 år før man kommer over en kjærlighetssorg.. (Ikke for å gni det inn, bare sier det som det er)

Det er dumt at det går så hardt inn på deg at du ikke orker noe som helst.. Jeg vet ikke om jeg har noen gode råd.. Sett opp en liste med positive ting... se på den hver dag.. Og tenk at du skal ut å være sosial f.eks. en gang i uken.. Ikke grav deg helt ned, det tjener ingen.. Hva som ikke dreper deg gjør deg sterkere vet du:)

Jeg vet ikke hva hun vet om din "tilstand" nå, men av erfaring så synes jeg at gutter som spiller på samvittigheten min kan være plagsomme.. Hvis du f.eks. bare utstråler at du har det fælt, er deprimert og trist, savner henne i livet osv.. så tror jeg hun kan være lei av å høre det... Jeg tenker at utstrålingen (det du sender ut) kan ha noe å si med responsen... Men jeg vet jo ikke hvordan det hele tok slutt... Hvis du har gjort henne noe er det ikke rart hun er avvisende.. Det går jo også ann å spørre hvorfor hun behandler deg slik..

Uansett... Du får prøve å komme deg videre snart.. Gjør ting du vet er bra for deg.. En dag vil du tenke at livet er så mye bedre og en ny verden vil åpne seg :)

 

Lykke til:)

Lenke til kommentar

Du selv og daily-drifter er inne på noe. "Rebound" kan høres platt og kynisk ut, men det ligger et viktig poeng i det;

Du har mange følelser du har "ankret" i eksen. Kos, intimitet, sex, dype samtaler, soveselskap - alle disse tingene man naturligvis savner, sitter etter et lengre forhold "fast i" eksen. Når man savner tingene, assosieres de med eksen, og man "savner" eksen. Men veldig ofte er savnet etter personen falskt, savnet av tingene er reelt, men ankringen er falsk.

Det en rebound da kan gjøre, er å løsne ankeret. Ikke nødvendigvis ankre opp på nytt i en ny person, men løsne det fra eksen, og dermed innse at det ikke er personen man savner, og at verden er for dine føtter.

Så om du kan klare å ta deg selv skikkelig i nakken, og rett og slett få rotet litt med en annen jente, er du langt på vei! Kom deg ut på fest og på byen! Det skal ikke mye til, litt klining og du er allerede godt på vei :)

Lenke til kommentar

Eg opplever det du opplever no for tiden og det er heilt jævlig skal eg sei deg. Eg forstår korleis du har det, men forskjellen er at for meg var det ikkje lenge sida det skjedde. Men, eg berre prøver å gå vidare og finne forskjellige ting eg kan vere opptatt med for å sleppe å tenke på henne og smerten eg har.. Av og til er det vanskelig og det er jo normalt., men livet må jo gå sin gang og livet består jo ikkje berre av en person. Det fins mange mange ting en berre å gi alt til en person som har svikta deg og ikkje er verdt ditt hjerte.. MEn, ka som skjedde akkurat korfor det blei slutt mellom dere og har ignorert deg siden?

Lenke til kommentar

Man må bare HOPPE I DET, drukne deg sjøl i arbeid eller skole, vær i lag med venner, kom deg ut på byen og ta deg en dram.

 

Meld deg på f.eks danse kurs, kick-boxing, finn noe å gjøre på.

 

Det viktigste er at du kommer deg i aktivitet og får satt hjernen i gang med noe annet så vel som kroppen.

 

Man glemmer ikke fortiden, men man kan lære av den. Livet går framover uansett.

Lenke til kommentar

Vel der værste er og sitte inne og ikkje gjøre en dritt. Aktiviser deg, vær lamme venner og vær aktiv.

Ta deg en fest hver helg om det hjelper deg og skifte fokus.

 

Har vært i samme sko som deg og for meg så innså jeg en dag at nok er nok, nå skulle det bli andre boller.

Heldigvis så har jeg gode kompiser og jeg er muligens skyld i litt skrumplever på deres vegne men det hjalp.

Var full trøkk fredag og lørdag, ut på byen og kun tenke på seg selv. Var 5-6mnder det sto på men i dag så innser jeg at for MEG var det eneste medisin.

 

Rebound høres egentli bare tåpelig ut hvis man ikke har prøvd det, men det funker fjell, selvtiliten går skyhøyt opp. For meg så handlet det om og få igjen troen på seg selv. Men ikke gå ut på byen med det målet for øyet at du skal ha med noen hjem. Gå ut for og ha det kult med kompisene, er det noen som vil ha deg me hjem, ja bonus, men ikke gå ut med kun det for øyet, da skjer det ikke. Ingen jenter liker den innpåslitne fyren ved baren som stinker fyll.

 

Nå i dag, 2år etter så er jeg endelig over henne. Nå er det hun som kommer bort til meg på byen og kliper meg i rompa, prøver og få kontakt. Now the table has turned!

 

Men dette er kun min mening, mine erfaringer, absolutt ikke en oppskrift som funker for alle andre. Den funker for meg!

 

Lykke til, du kommer deg opp av grøten skal du se :) Selv om det kan ta tid.

Lenke til kommentar

Som sagt; utdanning. Kanskje du nå husker det til neste gang, når du er på nippet til å bruke det i en sammenheng der det faktisk kan misforstås med det ordentlige ordet "lamme"(som i paralysert). :)

Forøvrig, selv om skrevet dialekt er en uting, er et innlegg på ren dialekt lettere å lese enn din form. Problemet med ditt innlegg er at resten er på bokmål(heldigvis), hvilket gjør det ene dialektinnslaget vanskeligere å gjennomskue.

 

Nok OT.

Lenke til kommentar
Gjest Guest_cille_*

Kanskje hun savner deg like mye som du savner henne?

 

Jeg er i hennes situasjon. Jeg er den som svarer kort og kaldt på meldingene eksen sender. Men det er for å beskytte mine egne følelser. Det er dritvondt og det blir enda vondere etterpå hvis jeg får søte meldinger eller hvis vi treffes. Vi blir jo uansett ikke sammen igjen. Og hvis vi ble sammen igjen hadde jeg ikke klart å stole på at han ble hos meg. Når man elsker noen så høyt så funker det ikke med et useriøst forhold. Da gruer man seg bare til det blir slutt. Og man blir sjalu når han er sammen med andre. For meg ble det litt sånn gift deg med meg eller stikk for alltid. Jeg sa ikke det til han da, men jeg følte det sånn. Fikset ikke at han ville ha friheten til å treffe andre damer. Vi var sammen i 7 år.

 

Et lite tips: Hvis du har et håp om at dere kan bli sammen igjen, så ikke ha sex med andre. Da blir alt mye mer komplisert.

 

Lykke til! :)

Lenke til kommentar
Gjest Guest_cille_*
Kanskje hun savner deg like mye som du savner henne?

 

Jeg er i hennes situasjon. Jeg er den som svarer kort og kaldt på meldingene eksen sender. Men det er for å beskytte mine egne følelser. Det er dritvondt og det blir enda vondere etterpå hvis jeg får søte meldinger eller hvis vi treffes. Vi blir jo uansett ikke sammen igjen. Og hvis vi ble sammen igjen hadde jeg ikke klart å stole på at han ble hos meg. Når man elsker noen så høyt så funker det ikke med et useriøst forhold. Da gruer man seg bare til det blir slutt. Og man blir sjalu når han er sammen med andre. For meg ble det litt sånn gift deg med meg eller stikk for alltid. Jeg sa ikke det til han da, men jeg følte det sånn. Fikset ikke at han ville ha friheten til å treffe andre damer. Vi var sammen i 7 år.

 

Et lite tips: Hvis du har et håp om at dere kan bli sammen igjen, så ikke ha sex med andre. Da blir alt mye mer komplisert.

 

Lykke til! :)

Det er forresten 1,5 år siden det ble slutt. Jeg har ikke hatt sex med andre etter det ble slutt. Jeg vil vente med det til jeg er helt over han... hvis jeg noen gang kommer helt over han...

Lenke til kommentar

Hei, Trådstarter her.

Jeg ser at mange av dere kommer med bra poeng her om at man må komme over henne på et eller annet vis.

Tingen er at jeg hadde det relativt bra et halvår etter bruddet. (Masse selvhjelp og ute på byn). Og kontakten var der men jeg blir ikke blokkert sånn som nå.

 

Det er nettopp dette som treffer meg rett i magen, at hun nå bare blokkerer meg helt ut. Det føles nesten som å bli dumpet på nytt, vet ikke helt hvordan jeg skal forklare det men følelsen av å ha denne type person plutselig gi meg så sterke signaler på at hun helst vil unngå meg og være så kald har bare truffet en skikkelig nerve på meg.

 

Cille: ser poenget ditt men jeg velger å ikke tro det helst for å beskytte meg selv mot å lure meg å tro på det uansett om det stemmer eller ikke. For man kan aldri finne det ut likevel!

 

Hvorfor hun har blitt sånn aner jeg ikke.. jeg har spurt men hun har unngått å svare på det.

Jeg tipper å tro at jeg ga henne for lite tid og rom gjennom nesten hele perioden, gikk max 1-2 uker mellom hver gang jeg sendte mld eller forsøkte ringe.Hun ble mindre og mindre "vennlig" som tida gikk. Jeg datet ei jente ei uke før hun totalt kuttet meg ut fra alt og ble isdronning. Såppass avhening jeg var\er av henne så tulla jeg bort daten også.

 

Så hvem vet. jeg vet at jeg ikke skal spekulere i sånt men det er sinnsykt enkelt å falle i denne fellen. Men det nytter uansett ikke å spekulere!

 

Jeg vet at om 2-3 år så skal jeg se på dette som en av mine livs viktigste lekser.

Lenke til kommentar

"Et lite tips: Hvis du har et håp om at dere kan bli sammen igjen, så ikke ha sex med andre. Da blir alt mye mer komplisert."

 

Jeg gjorde nok det og :( Angrer som en hund på det nå..

 

Problemet når man har kjærlighetssorg er at man ikke tenker klart og ser konsekvensene av handlingene sine..

Lenke til kommentar
Gjest Gjest
Hvorfor hun har blitt sånn aner jeg ikke.. jeg har spurt men hun har unngått å svare på det.

Jeg tipper å tro at jeg ga henne for lite tid og rom gjennom nesten hele perioden, gikk max 1-2 uker mellom hver gang jeg sendte mld eller forsøkte ringe.Hun ble mindre og mindre "vennlig" som tida gikk. Jeg datet ei jente ei uke før hun totalt kuttet meg ut fra alt og ble isdronning.

Tipper at hun ble isdronning fordi du datet en annen jente.

Lenke til kommentar
Hvorfor hun har blitt sånn aner jeg ikke.. jeg har spurt men hun har unngått å svare på det.

Jeg tipper å tro at jeg ga henne for lite tid og rom gjennom nesten hele perioden, gikk max 1-2 uker mellom hver gang jeg sendte mld eller forsøkte ringe.Hun ble mindre og mindre "vennlig" som tida gikk. Jeg datet ei jente ei uke før hun totalt kuttet meg ut fra alt og ble isdronning.

Tipper at hun ble isdronning fordi du datet en annen jente.

 

 

Mulig.. jeg trodde ihvertfall på den tiden at jeg begynte å komme over henne men nei

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...