Gå til innhold

Hvorfor får jeg aldri virus?

Gjest

Anbefalte innlegg

Smelt smøret og rør det med sukker og egg.

Rør inn mel og bakepulver.

Smør en rund springform.

Rens eplene og skjær dem i skiver. Fordel dem i bunnen av formen. Dryss kanel over eplene.

Fordel kakerøren over eplene. Dryss over hakkede nøtter og evt. litt sukker.

Stek eplekaken ved 175 grader i 30 minutter. Den skal være gyllen på toppen.

Server kaken lun med vaniljekesam, rømme eller iskrem til.

Endret av Gjest
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Vil du ha et klart svar på om du har noe grums på pcen eller ikke kan du følge Veiledningen

Jeg har til og med avinstallert antivirus program.

Dette er overhode ikke smart.

Du kan ha flaks en god stund,og ting kan legge seg inn uten at du merker det.

Huske hver time på internett oppdages ca 1800 nye maleware varianeter.

Lenke til kommentar
Du kan ha flaks en god stund,og ting kan legge seg inn uten at du merker det.

Brannmur + Opera/Firefox = sikker

AV er ubrukelig til annet en å rense etterpå.

Brannmuren vil hindre at de bryter seg inn(ta en hvilken som helst Windows PC, skru av brannmuren og la den stå. Autovirus. Har gjordt dette på et lan :p), og ved å droppe IE for en sikker browser er du omtrent immun derfra.

Lenke til kommentar
AV er ubrukelig til annet en å rense etterpå.

Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor

enkelt og greit:

............................................________........................

....................................,.-‘”...................``~.,..................

.............................,.-”...................................“-.,............

.........................,/...............................................”:,........

.....................,?......................................................\,.....

.................../...........................................................,}....

................./......................................................,:`^`..}....

.............../...................................................,:”........./.....

..............?.....__.........................................:`.........../.....

............./__.(.....“~-,_..............................,:`........../........

.........../(_....”~,_........~,_....................,:`........_/...........

..........{.._$;_......”=,_.......“-,_.......,.-~-,},.~”;/....}...........

...........((.....*~_.......”=-._......“;,,./`..../”............../............

...,,,___.\`~,......“~.,....................`.....}............../.............

............(....`=-,,.......`........................(......;_,,-”...............

............/.`~,......`-...............................\....../\...................

.............\`~.*-,.....................................|,./.....\,__...........

,,_..........}.>-._\...................................|..............`=~-,....

.....`=~-,_\_......`\,.................................\........................

...................`=~-,,.\,...............................\.......................

................................`:,,...........................`\..............__..

.....................................`=-,...................,%`>--==``.......

........................................_\..........._,-%.......`\...............

...................................,<`.._|_,-&``................`\..............

Lenke til kommentar

At man på død og liv må ha antivirus på en Moderne Windows maskin er i beste fall en myte spredd av Antivirusselskapene.

Den som kan peke meg til et virus som fungerer for Vista som kan infisere maskinen fullstendig uten brukerens innbladning vil jeg gjerne se.

De aller fleste virus får man idag fra internett så ved å ha en sikker nettleser (Som blokkerer automatisk kjøring av js og flash) og en god brannmur er man i praksis sikker med mindre man selv gjør noe dumt.

Antivirusprogrammer er faktisk den mest ubrette problemet når jeg har en maskin som skal fikses, langt mer utbrett en virus selv. Mange moderne antivirus (Feks F-secure) har jeg selv sett har hatt en enormt inkompetanse til å fjerne virus som bruker eldgamle taktikker som er beskrevet av sikkerhetseksperter fra før begynnelsen av år 2000.

Så lenge man vet hva man driver med ser jeg ikke noen grunn til å bekymre seg for antivirus.

Antivirusprogrammer har også full tilgang til kjernen og det er dermed en del virus som faktisk går etter antivirusene selv for å få tilgang til datamaskinen. Det at antivirusprogrammer skal ha tilgang overalt gjør som regel at maskinen blir mer usikker enn den var før du installerte antivirusprogrammet.

Endret av fenderebest
Lenke til kommentar

hvordan vet du at du ikke har virus hvis du ikke har programvare til å oppdage de?

de fleste virusene i dag jobber uten at du merker det, gjerne som en del av botnett eller lignende.

fenderebest: at antivirus har tilgang som "system" mener du?

det tar meg ca 2 sec å få til det på min pc, så hvorfor skulle det ikke være vanskeligere for ett virus?

Endret av aklla
Lenke til kommentar

INGEN virus kan jobbe uten at man ikke selv kan oppdage det, bare man har kunnskap over hvordan det gjøres.

Svakheten til alle virus er at de på en eller annen måte må kunne laste seg inn i RAM. Bare man vet hvor man skal lete kan man enkelt kutte ut denne forbindelsen og dermed uskadeligjøre virusene.

Selv Rootkits som gjemmer seg for API'ene i Windows kan enkelt oppdages med en debugger.

Mark gir en grundig forklaring i hvordan antivirusprogrammer gjør maskinen din usikrere:

http://blogs.technet.com/markrussinovich/a...19/1256677.aspx

Endret av fenderebest
Lenke til kommentar

Ja, sannheten er at visst man har en viss intelligens og kunnskap angaende hvilke filer som er sikre, og kjorer f eks noscript for firefox, sa er det i teorien umulig a bli infisert.

Jeg har ikke hatt et virus pa 7 ar, og jeg bruker vanlig fornuft og noen precautions som f eks firewall..

Lenke til kommentar

aldri hat antivirus eller branmur! og heller aldri hat noen problemer brukt denne ene laptopen i 3 år nå like rask og god eneste jeg har er ccleaner:D bruker pcen til spille lastened surfe alt egentl

så ikke datoen. EDIT:D

Endret av naitshow
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...