OscarLima Skrevet 14. juli 2009 Del Skrevet 14. juli 2009 (endret) Hei alle sammen! Har nyligt kjøpt med en av disse kampanje TV`ene fra Komplett. no Samsung B535. Jeg har også flyttet til Ellingsrudåsen Borettslag. Men her starter problemet.. Ellingsrudåsen og Karihaugen har ett felles kabelnettverk som er ganske vanskelig å forstå seg på.. Jeg har holdt på i ca 2 uker nå med å justere og få inn digitale kanaler.. I begynnelsen var alle HD TV signal kom med feilmelding at "forvrengt signal" Mens radiokanalene fungerte.. Dette tilbude leverer Canal Digital informerer TV teknikeren på borettslaget.. Jeg vil bare informere at jeg absolutt ikke har peiling på TV og det nye digitalebakkenettverket.. Idag morges fikk jeg besøk av tekniker fra Ellingsrudåsen Kabelnettverk A/S som skulle hjelpe meg med problemet mitt.. Han fikset inn di nye Digitale kanalene som borettslaget mitt betaler for, men på tv`en min hakker det så inn i h***** både på lyd og bilde på disse kanalene.. Vi endret frekvensen til 602000hrtz, qam til 256 og den siste 6785 For å komme ut av CanalDigital og GET sitt nettverk som Borettslaget leier plass fra.. Men fortsatt fungerte ikke sendngen optimalt, till og med noen av radiokanalene skurret.. Dette kunne han ikke forstå, siden demmes TV fungerte optimalt ved sentralen.. 1. Tv er en HD tv. 2. Tv er cabel HD ready 3. Tv er Mpeg4 format ready 4. Og alle signalene borettslaget blir sendt på de riktige formatene og frekvensene som selskapet har fått godkjent fra mediatilsynet. Vi testet till og med på hans Tv i sentralkontrollrommet som ligger ca 100 m borte. Der hadde dem en LG LCD som dem har hadt noen nybeggynner problem med, men som fungere nå. Dem måtte bare lese noe info som kom på en CD med Tv`en som fortalte hvordan dem kunne justere sakene riktig. Men som sakt fungerer TV klokkereint og ingen problem.. Teknikeren hadde sine misstanke om at TV`en var defekt på Mpeg4 format overføringen hos meg. Så mens vi satt der og klødde oss i hue, ringte jeg samsung suport for å høre om dem hadde noen svar på sakene. Matias på Samsung var ikke den mest hjelpsomme personen men kanskje den mest effiktive person;-) Etter mye om og men, foreslå han at jeg skulle endre landskode på TV til enten Sverige eller Finland. At dermed kan Tv muligens kryptere sendingene som borettslaget sendte siden landene hadde noe felles til Norge med digitaliseringen av bakkenettverket. Men dette fungerte ikke, Matias var også ganske frustret over at jeg absolutt ville endre mange av de ferdigjusterte programeringen TV`en har kommet med.. Bla annet informerte han meg at TV`en er best lyd og bilde klar til CanalDigital og GET sine frekvensen. Og er ferdigjustert til akkurat innen CanalDigital og GET sine frekvenser.. Jeg fortalte tilbake at den slags information MÅ Samsung informere alle demmes salgsposter ala Komplett, Elkjøp eller MPX om at kunden må bli informert om at TV`en er låst ved enkelte punkter til Canal Digital eller GET sitt samband.. Han ville ikke si at TV`en er låst til enkelte saker, men for meg ville det enkleste være å kjøpe ett abonomang hos Canal Digital eller GET.. Og jeg fikk også svar tilbake at det var ikke så mye han kunne få gjort med saken, og at jeg fikk leve med det!! Jeg informerte han at her ved de 3 borettslagene med over 1000 leilighetene vil vi nå informere beboerene om å ikke kjøpe Samsung pga vanskeligheter med å få inn klare bilder og lyd, vis du ikke har Canald Digital eller GET som ditt hovedleverandør.. Det bekreftet han tilbake med å si at det er helt greit at vi gjorde! For meg virket det utsom at han var mer en leverandør til Canald Digital og GET enn en kundesuport for Samsung Norge.. Så det jeg lure på om det er noen på forumet som har samme problem som meg, og har løst bilde og lydformatet på SAMSUNG B535 eller andre TV`er innen Samsung.. Og det andre jeg lure på er det virkelig TV det er galt med? pga ved de svenske kanalene ser jeg at jeg får Dolby digital lyd mens på de norske kanalene får jeg inn HE-AAC lyd.. kan man justere dette? Uansett TUSEN HJERTLIG TAKK for alle som gidder å lese og drøfte saken min på forhånd. Mvh Ole Endret 14. juli 2009 av ollorentzen Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå