Gå til innhold

Erfaringstråd for Olympus Pen E-P1

Anbefalte innlegg

Jeg tipper den går for mellom 35 og 75 euro. Plug'n play på m42! :D

Surt at man ikke kan kjøpe denne.

Skal til Praha hele neste uke, så om noen kjenner til en fotobutikk (bruktbutik) verdt å besøke, si gjerne i fra :)

Endret av Epp
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Den Zebra'en og E-p2'en havnet i golvet idag :( Det gikk bra, objektivet fikk en bulk ved filtergjengene. Kan ikke bruke UV-filter lenger :p

Det var synd med filtergjengene, kanskje du kan banke det ut igjen?

Jeg har banket litt forsiktig på noen av mine linser med en hammer på skrutrekker som har et mykt gummihåndtak som jeg setter mot kanten der hvor bulken befinner seg.

Jeg mener også å ha sett et pressverktøy for objektiver som klemmer ringen tilbake.

Litt urolig bokeh og 5 kniver i blenderen til rokkoren ser jeg :) Ellers synes jeg du presenterer fine bilder fra Tønsberg?

Lenke til kommentar

Er det noen som har noen erfaring med noen mini-tripods til noen av mFT-kamraene? Noe lite som man kan bære med rundt. Gjerne ikke mere en rundt 20 cm i "reisemodus". Er det noe vits med disse produktene? Det er ikke så aktuelt å ha med en diger tripod, men det er ikke så mye vits med en liten heller om de i praksis er ubruklige.

AtW

Lenke til kommentar

Er det noen som har noen erfaring med noen mini-tripods til noen av mFT-kamraene? Noe lite som man kan bære med rundt. Gjerne ikke mere en rundt 20 cm i "reisemodus". Er det noe vits med disse produktene? Det er ikke så aktuelt å ha med en diger tripod, men det er ikke så mye vits med en liten heller om de i praksis er ubruklige.

AtW

Tenker du alla gorilla claw? ...med bevegelige deler som kan festes til ting og justeres slik man vil.

Tror det kan være kjekt å ha, dersom man har noen opptak i hodet som krever bruk av litt lengre lukkertid. Monopod er et annet alternativ.

Lenke til kommentar

AtW

Tenker du alla gorilla claw? ...med bevegelige deler som kan festes til ting og justeres slik man vil.

Tror det kan være kjekt å ha, dersom man har noen opptak i hodet som krever bruk av litt lengre lukkertid. Monopod er et annet alternativ.

Trenger forsåvidt ikke å være en sånn gorillasak, men det er også ett alternativ. Får man noen monopods som kan slås sammen til så kort lengde?

AtW

Lenke til kommentar

Litt urolig bokeh og 5 kniver i blenderen til rokkoren ser jeg :)

Tenkte jeg skulle prøve å banke ut bulken, men er redd for å gjøre det værre.

Ikke den fineste bokeh'en, men Oof-ringer i pentagonform er litt kult :)

Fin bokeh er et relativt begrep etter min mening selv om definisjonen tilsier noe annet. :) Jeg synes bilder med litt livlig bokeh ofte kan være vel så interesante en den creamy utgaven...

Lenke til kommentar

AtW

Jeg har et slikt Velborn CX-mini: https://prisguiden.no/produkt/70341

Er absolutt brukbart, man kommer opp ca 60-70cm fra bakken maksimalt, men selve stativet er ikke langt. 20-25 cm vil jeg anslå.

Litt urolig bokeh og 5 kniver i blenderen til rokkoren ser jeg :)

Tenkte jeg skulle prøve å banke ut bulken, men er redd for å gjøre det værre.

Ikke den fineste bokeh'en, men Oof-ringer i pentagonform er litt kult :)

For all del, ikke bank den ut. Ville heller prøvd forsiktig med et par tenger eller mer egnet utstyr.

Endret av Epp
Lenke til kommentar

Fin bokeh er et relativt begrep etter min mening selv om definisjonen tilsier noe annet.

Hm, jeg mener hvert eneste forsøk på å definere bokeh, som jeg har sett, har vært nokså tydelig på at bokeh er (fritt etter hukommelsen): "den subjektive opplevelsen av tegningen av ut-av-fokus områder i bildet".

Uansett, enten det er rett eller ikke, subjektivitet er den eneste kongen i estetikk.

Lenke til kommentar

Noen som kan anbefale en bag som er så liten som mulig, men som kan romme:

E-P1 med objektiv + FL-36 blits, 45-200mm Panasonic m4/3, 20mm Panasonic m4/3, samt batterileder.

Har tenkt å få tak i et Helios objektiv senere med mount, men om det skal være plass til det også, så blir væska for stor.

PS: Haster pga julegave ;)

Endret av Epp
Lenke til kommentar

E-P1 med objektiv + FL-36 blits, 45-200mm Panasonic m4/3, 20mm Panasonic m4/3, samt batterileder.

Har selv den store versjonen av Olympus Retro Bag - den rommer mer enn førsteinntrykket tilsier, men jeg tror den blir akkurat for liten for deg, dessverre. Men da vet du det, i hvertfall ;)

Lenke til kommentar

Har selv den store versjonen av Olympus Retro Bag - den rommer mer enn førsteinntrykket tilsier, men jeg tror den blir akkurat for liten for deg, dessverre. Men da vet du det, i hvertfall ;)

Har også den baggen og testet med det samme utstyret utenom blitzen, men med en mindre blitz (fl-14).

Det gikk med litt plass til overs også, så jeg stemmer for at det går dersom du legger ledningen til laderen i ytterlomma, men det blir trangt! :roll:

• Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...