Gå til innhold

Temp på GPU øker med tiden..

Anbefalte innlegg

Begynner å bli veldig frustrert nå.

Da jeg fikk mitt GTX 260 kort for 2-3 måneder siden, lå det stabilt på 35-40 grader idle, og 64 grader etter Crysis.

Kjørte da kortet på "Enchanted mode settings" @ Core: 625 MHz, Memory: 1100 MHz, Shader: 1242 MHz.

Har lagt merke til at kortet ikke lå innen for 30 grader lenger, altså ikke under 40. Såbeveget det seg opp mot 50 grader.

Nå ligger kortet på 66 grader IDLE (!!!) i Win XP faktisk. Satt kortet ned på "Safe mode settings" @ Core: 576 MHz, Memory: 1000 MHz, Shader: 1371 MHz (vet ikke hvorfor denne går opp), og da ligger kortet på 62 grader idle. Hva skjer vel etter crysis eller stresstest... :cry:

Har sett nøye etter, og det er ingenting som hindrer kortet i å dra inn luft. har tilogmed satt inn en ekstra vifte nå nylig som blåser frisk kald luft fra utsiden av kabinettet og inn mot luftinntaket til grafikkortet.

Kortet er av typen "Gainward nVidia GTX 260 896 MB Golden Sample".

Bruker Gainwards eget verktøy for temp, performarce kontroll osv, et program kalt Gainward EXPERTool.

Bilder:

"Safe mode"

snapshot01.pngFan control/temp kontroll:

snapshot01f.png

Kortet skal vift ha safe temperatur opptil 90 grader, men liker ikke å ha så høye tempraturer i min pc. Hva skal jeg gjøre?

Under DirectX ogande 3D tester i benchmark programmer osv kommer en fæl pipelyd - den har blitt så høy nå etter at tempraturen steg at det er direkte plagsomt. Skal jeg heve reklamasjon?

På forhånd takk!

Edit: Jeg kan jo såklart bare skru opp viftehastigheten,, men vil ike høre på det bråket. Kortet har alltid kjørt på 40% (idle) uten at det er først til problemer.

Endret av LysDiode
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg antar du har sjekket om kjøleribbene er dekket med støv og lo? Hadde nesten vært litt rart med så høy temperatur stigning pga. støv etter 2-3 mnd bruk også.

Og bare for å være sikker kan du sjekke om du ikke har plassert den ekstra vifta di feil vei slik at den ødelegger for luft flowen i stedet for å forbedre den.

Men jeg bare gjetter her.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...