Gå til innhold

Er hovedkortet mitt ødelagt? Feilsøking?

gamerman

Anbefalte innlegg

Hei, jeg skriver dette via mobil pga at jeg ikke får igang pcen min. Jeg lurte først på om det var min strømforsyning som var gåen. Fordi når jeg slo på pcen så slo alt seg på og viftene samt lys på diverse komponenter lyste opp. Men etter noen sekunder så kortsluttet hele greia. Har vært borti dette før, da feks ved lyn og torden at man drar ut kontakter og slår av alt av elektriske ting. Og når jeg så har satt inn alt igjen så reagerte ikke pcen. Før har det hjulpet bare med å la den stå 20 min før man skrur på foran. Men denne gangen fungerte ikke det. Jeg jumpstartet strømforsyningen med en binders og den gikk som det suste. Til og med når jeg satt i alle kablene utenom 24pin kabelen der jeg da igjen prøver å jumpstarte, det som skjer er at pcen starter som normalt. Men om jeg da plugger 24 pin kabelen i, så kortslutter maskinen. Har sjekket om det var noe galt med powerknappen, kobling så vidt jeg vet, ta ut alt at unødvendige komponenter som usb, lys, vifter til og med harddisker og dvd rom. Men likevel ingen respons. Jeg hadde en liten stund der pcen klarte å være påslått i ca 1 min, men igjen da slo seg momentant av. Pcen er 3 år gammel, blir slått på hver morgen og av hver natt. Den står på et soverom der det er varmt om sommeren og både kaldt og varmt om vinteren. Finnes det noe måte og feilsøke mer på nå? Eller må jeg se realiteten at ny pc må kjøpes? Det er hovedkort av type asus a8n 939, som da er ikke tilgjengelig i dag. Håper på hjelp! Beklager om oppsettet blir rart i denne tråden, skriver som sagt på mobil og det har vært en lang dag, så forbeholder skrivefeil ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...