Gå til innhold

FRP presses til å ta et standpunkt i EU-debatten! (Stortingsvalg 2009)

71 stemmer

1. 1. Hva tror blir FRPs standpunkt angående et norsk EU medlemskap?

• FRP vil bli for et medlemskap
      24
    • FRP vil bli mot et medlemskap
      34
    • Vet ikke/ Ingen formening
      13

Anbefalte innlegg

Som sagt: Dette er bare valgkamputspill fra Høyres side og har ingenting med politiske realiteter å gjøre (selv om Høyre selvsagt skulle ønske det). EU er en ikke-sak i kommende stortingsperiode. Det er bare Høyre som later som noe annet.

Selvfølgelig er dette bare et kynisk utspill, men jeg er meget glad for at Høyre endelig viser litt av den kynismen og taktikken som i stor grad har gjort FRP til det største alternativet på høyresiden.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Høyre er nok litt for deffensive, prøver å være venner med alle høyre-partiene uten å vise sin politikk godt nok. Tror heller de burde fokusere litt mer på seg selv, og angripe de andre partiene mer! (Særlig FrP, da de er størst. Mange velgere de kan hente tilbake der..)

Lenke til kommentar

Har Venstre tatt et standpunkt i EU debatten?

Nei.

Så hvor er Ernas krav til Venstre?

Om man ikke har noe å tjene på å ta standpunkt så er det ingen hensikt å gjøre det heller. At partiet velger å fokusere på reelle problem istedet for å bruke tid og krefter på saker som ikke er aktuelle ser jeg på som positivt.

EU saken skal jo uansett avgjøres gjennom en folkeavstemming(tvilsomt at stortinget stemmer imot folket). Så hva er egentlig kluet med å ta et standpunkt når partiets politikere og velgere så og si er delt på midten på området?

Lenke til kommentar

Venstre om norsk medlemskap i EU: Nei....øh...ja..eh..vel..kanskje..eller..nei!..jo..kanskje hvis Tyrkia blir med...eh..ikke noen EU-debatt i nærmeste fremtid hvertfall...øh...eh..tja...kanskje neste periode...eh..ja..TJA!

Endret av LucarioX
Lenke til kommentar
Igjen - Jeg er 98% sikker på at venstre vedtok at partiet skulle være et nei-parti ved forrige landsmøte.

Med en parti leder som er for, og et partiprogram som viser at det er usikkerhet rundt Venstres ståsted i EU debatten mener jeg det ikke finnes grunnlag for å konkludere med at Venstre er et Nei parti. Det er tross alt en grunn til at unge venstre har jobbet imot ja vibbene man finner i moderpartiet.

Lenke til kommentar

I henhold til retningslinjene §1 påpekes det at innleggets art skal holdes i en høflig og saklig tone. Fokuser på sak og ikke person, diskuter anstendig. Merk spesielt følgende, flaming og andre former for personangrep er forbudt. Trolling likeså. Provokasjoner vurderes ellers ut fra formål. Kommenter og still spørsmål ved tematikken, men da på en saklig og skikkelig måte. I henhold til retningslinjene ble '5' innlegg slettet fra tråden.

Dette innlegget skal ikke kommenteres. Eventuelle reaksjoner på moderering skal gjøres via "Personlig Melding".

:)

Lenke til kommentar

Skjønner Frp godt at de ikke ønsker å ta et standpunkt her, det er meget taktisk lurt av dem. Jeg synes nok at det er feigt, men det er ikke dumt i fra deres standpunkt.

Venstre ble nevnt også her og ja de er et tja parti. De sier åpent og greit at partiet er ganske delt på denne saken men at det ikke har noe å si per dags dato siden EUsaken er en ikke sak. De har vel også sagt det at de kommer til å ta opp saken om folket ønsker det og la flertallet bestemme.

Lenke til kommentar

Enkel forklaring:

- FRP sin strategi er å love alt til alle.

- Mange av FRP's velgere vil være i mot EU

- EU saken kan være avgjørende for en del

- EU er en tapssak. Med det mener jeg at å ikke ta stilling vil holde på flere velgere enn å ta stilling

- EU har svært dårlig oppsluttning i Norge nå, rundt 35-40% hvis jeg ikke husker feil

Populist partiet er seg selv :)

Endret av Heavenly
Lenke til kommentar

Kritisk til EU-taushet fra Jens og Siv

Verken Jens Stoltenberg eller Siv Jensen avslører sitt EU-standpunkt i en ny undersøkelse blant stortingskandidatene. - Trist at velgerne ikke får svar nå, mener leder Heming Olaussen i Nei til EU.

(....)Undersøkelsen viser at det totalt er 68 som sier nei til norsk EU-medlemskap, mens 60 sier ja. 21 vet ikke og 20 har ikke svart.

:thumbdown:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...