vihovde Skrevet 13. juli 2009 Del Skrevet 13. juli 2009 Kanskje ett dumt spørsmål, men trenger ett webkamera som skal filme hele tiden fra huset mitt i Thailand, slik at folk her i Norge kan klikke seg inn å se hvordan det ser ut til enhver tid. Har aldri vært borti dette tidligere, så håper på tips og hjelp. Har fast ADSL linje nede i Thailand. Setter pris på all hjelp og anbefalinger av ett passende kamera/utstyr. Lenke til kommentar
tness Skrevet 14. juli 2009 Del Skrevet 14. juli 2009 (endret) Har et Panasonic BL-C131CE Dette kamera er som sagt trådløst, og det kommuniserer med routeren. Slik at det står på hele tiden uvahengig om PC'en din står på. Dette kan også tiltes via remote (web grensesnitt) Eneste aberet er at det er litt dårlig oppløsning, men jeg er fornøyd med mitt. Endret 14. juli 2009 av tness Lenke til kommentar
vihovde Skrevet 14. juli 2009 Forfatter Del Skrevet 14. juli 2009 (endret) Har et Panasonic BL-C131CE Dette kamera er som sagt trådløst, og det kommuniserer med routeren. Slik at det står på hele tiden uvahengig om PC'en din står på. Dette kan også tiltes via remote (web grensesnitt) Eneste aberet er at det er litt dårlig oppløsning, men jeg er fornøyd med mitt. Dette hørtes ut til å være midt i blinken for meg (bortsett fra oppløsningen da). Finnes det noen gode kamera som gjør det samme, men som har en god oppløsning? Er det lett å sette opp (installere)? Skal brukes ute, men skal stå under tak slik at det ikke er utsatt for regn. Endret 14. juli 2009 av vihovde Lenke til kommentar
tness Skrevet 14. juli 2009 Del Skrevet 14. juli 2009 Du ønsker et utekamera som tåler fuktighet og temperatursvingninger som har bedre oppløsning. Da må du opp i en høyere pris. Det kamera som jeg har står innendørs og filmer gjennom vinduet. Her har du en liste over kamera som har høyere oppløsning Lenke til kommentar
vihovde Skrevet 14. juli 2009 Forfatter Del Skrevet 14. juli 2009 Du ønsker et utekamera som tåler fuktighet og temperatursvingninger som har bedre oppløsning. Da må du opp i en høyere pris. Det kamera som jeg har står innendørs og filmer gjennom vinduet. Her har du en liste over kamera som har høyere oppløsning Hmmm, litt drøy pris på de dyreste der ja. Så det går ann å la det filme gjennom vindu, da tror jeg at jeg går for det. Ett trådløst kamera med høyest mulig oppløsning som er lett til å installere. Noen gode forslag til dette? Beklager, men som sagt, er helt ny på dette. Er det slik at man kan sette opp flere kamera, slik at man kan velge hvilket man vil se på? Takker for all den hjelpen du har gitt meg så langt, håper du ser deg bryderiet med å tipse meg litt mer ;-) Lenke til kommentar
tness Skrevet 14. juli 2009 Del Skrevet 14. juli 2009 Det Panasonic kameraet som jeg har der kan en legge til 4 eller var det 6 kamera totalt som en da kan switche mellom. En løsning er jo å kobble på en USB kamera til en utrangert PC som du ikke bruker og sette den opp som server for ditt kamera. Der får du ganske høy oppløsning til en ok pris. Men skal du gå for IP kamera som det jeg har så blir prisen som du ser noe høyere. Her er en liste over kamera med 800x600 oppløsning. Det er for det meste USB kamera som en kobbler til en PC Lenke til kommentar
vihovde Skrevet 14. juli 2009 Forfatter Del Skrevet 14. juli 2009 (endret) Det Panasonic kameraet som jeg har der kan en legge til 4 eller var det 6 kamera totalt som en da kan switche mellom. En løsning er jo å kobble på en USB kamera til en utrangert PC som du ikke bruker og sette den opp som server for ditt kamera. Der får du ganske høy oppløsning til en ok pris. Men skal du gå for IP kamera som det jeg har så blir prisen som du ser noe høyere.Her er en liste over kamera med 800x600 oppløsning. Det er for det meste USB kamera som en kobbler til en PC Takker nok en gang, men kan du ta en titt her å se på dette kamera? http://www.alibaba.com/product-gs/23081571...e_wireless.html Er dette ett kamera som kan gjøre samme nytte, dvs. at det tar signaler fra routeren selv om pc ikke er på? Har sååå lite greie på dette, men likte at dette kamera kan dreies 355 grader og vinkles 90 grader. Eller dette: http://www.alibaba.com/product-gs/23961122..._IP_camera.html Endret 14. juli 2009 av vihovde Lenke til kommentar
tness Skrevet 14. juli 2009 Del Skrevet 14. juli 2009 Ser ut til at begge er trådløse, eller det stod optional på wirelessfunksjonen vet ikke hva det betyr da. Men du kan jo sikkert få billige kameraer i Thailand? Men dette har jo høyere oppløsning en det jeg har, og det så ut som de kunne stå ute. Men mine kunnskaper om denne typen kamera er nok ikke den beste heller. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå