Gå til innhold

Kan allergi stoppe en militær karriere?

bkf_94

Anbefalte innlegg

Heisann :)

Jeg har utrolig lyst å bli Spesialjeger men jeg har allergi :(

jeg husker ikke hvor mye jeg er allergisk mot og hvor mye jeg er allergisk mot det (litt sent nå, men jeg kan finne frem i morgen :))

Eg mener katt og hest var det meste og de var på 60 eller noe rundt der.

Eg går på Cetirzin. Det tar et sekund å svelge den lille pillen og det går ann å ha 50 stk i lommen uten å merke de. Eg har gått i lengre perioder uten medisinen og det har ikke plaget meg.

Er det noen som vet om jeg kunne kommet inn med dette?

På opptaket, hva slags spørsmål blir man stilt? Får du en slags prøve eller noe? (Jeg mener ikke syns/hørsel/lege test)

:)

EDIT:

Jeg har allergilisten her. Noen som kan fortelle om jeg burde være bekymret?

Bjørk - 57,5

Timotei - 36,1

Burot 0.35

Cadospo - 0.35

Altenar - 0.35

Eggehvit - 0.35

Kumelk - 0.35

Fisk (Torsk) - 0.35

Hvete - 0.35

Peanøtt - 2,8

Søyabønn - 0.35

Katt - 57

Hest - 2,5

Hund - 21,4

Kanin - 0,44

Eg tror det er f.eks 36,1 ut av 100

Bekymrer jeg meg over ingenting? :)

Endret av bkf_94
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Kva sympotm får du ved eit "anfall"?

Hvis det bare er mot katt og hest kan eg ikkje sjå noko problem med det.

Var i 2.Bn. sjølv, med gresspollen-allergi.

Ikke bare mot katt og hest men det er det jeg er mest allergisk mot. Er også allergisk mot pollen, noen tre typer (kommer ikke på navnene) hund. Eg har en liste men eg kan ikke finne den frem før i morgen, så sjekk innom i morgen :)

Hvis du mener et anfall der man faller ned på bakken og hoster opp lungene sine så har eg aldri hatt et sånt anfall men hvis eg ikke tar medisin så kan det hende at jeg nyser litt også klør jeg kanskje litt, men ellers så er det ikke noe :)

Lenke til kommentar

er det ikke ett problem for deg, så er det ikke ett problem for forsvaret er en generell holdning de pleier å ha.

men, hva skjer når du ikke har tabletter?

funker du selv om du ikke kan ta dem?

når du ligger i gjørma og skyter fienden, så har du ikke tid til å ta en tablett, slike ting kan pågå i timer...

Lenke til kommentar
er det ikke ett problem for deg, så er det ikke ett problem for forsvaret er en generell holdning de pleier å ha.

men, hva skjer når du ikke har tabletter?

funker du selv om du ikke kan ta dem?

når du ligger i gjørma og skyter fienden, så har du ikke tid til å ta en tablett, slike ting kan pågå i timer...

Det som skjer når jeg ikke tar dem er at jeg begynner å nyse etterhvert og begynner å klø litt (Hvor fort det skjer avhenger av når jeg sist tok medisin og hvor jeg er). Jeg funker greit selv om eg ikke tar de :) som eg nevnte så har eg gått i perioder uten medisin og da har jeg gjort alt det jeg pleier å gjøre uten noen plager

Eg kan klare meg uten dem i dager, uker og månder .. så lenge forsvaret tåler at jeg klør og kanskje nyser litt :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...