Gå til innhold

Introduser deg selv!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Siden ingen andre har nevnt det, og det har vært mye mas om at dette hører hjemme i profilinformasjonen: Et av forslagene til videreutvikling av denne kategorien er nettopp å integrere denne kategorien med profilen. Det er mange mulige måter å gjøre dette på. Den enkleste (og kjedeligste) er rett og slett at brukere som har opprettet en tråd i denne kategorien får en lenke til den i sin profil. En annen (og i mine øyne langt kulere) mulighet er å lage "diskuterbare profiler". Tenk dere noe alla artikkeldiskusjonene på hardware.no. Da tenker jeg på hvordan artikkeltråden er integrert i selve artikkelen samtidig som den er tilstede på forumet. Tenk dere så det samme bare mellom tråden i denne kategorien og profilen deres.

 

Og så, i all vennskapelighet, føler jeg nesten jeg må få lov å sittere signaturen til MSg: «Dette er internett, ikke ta det så jævla seriøst»

Lenke til kommentar

Cyclo: jeg nevnte det tidligere i tråden, samt i en annen tråd, som en mye bedre løsning enn den forumet har klart å komme med nå. Eneste grunnen til at jeg hisser meg litt opp er den at det snakket hele tiden om å slanke forumet og fjerne ubrukelige tråder o.l., og så kommer dere med denne. Intet mer, intet mindre. Når folk da begynner å whine om at jeg whiner er jo det som å hive bensin på bålet. Ikke noe er morsommere enn å provosere folk som lar seg provosere.

 

Men jeg hadde vært interessert i å sett et kompromis i denne suppen; hvis man gjør profilen om til en mer bloggaktig side ville dette gjøre alt mye bedre. Da vil man kunne flytte bloggdelen til brukerne inn hit og samle slike funksjoner på ett sted i stedet for å ha de separert slik det er nå. Slik vil man også kunne fjerne det nye underforumet som er opprettet. Man kan jo også vurdere om man etter hvert skal kunne f.eks få en profil ut i fra brukernavn etc. Diskusjon.no/msg f.eks hadde vært gull i så måte. Hvis man da samler infoen om en bruker (ut i fra hva brukeren selv ønsker å dele med verden) her sparer vi oss for mye rot. Dette krever jo en del arbeid, og er egentlig ikke noe jeg forventer å se fra diskusjon.nos side i nær, umiddelbar fremtid. (ja, jeg ser problemene med slikt. æøå f.eks, mye jobb og at man da blir enda mer likt facebook. Men det ville ryddet opp på forumet; uten tvil.

Lenke til kommentar

Det er mange gode ideer ja og flere jobbes med. Er flott man fremmer slikt.

 

Hva kategorien angår, så er det ingenting som tydet på at dette ville være et tomt og lite brukt kategori, det er bare til å se på andre forum. Siden opprettelsen så har det også over 200 kategorier under seg på listen målt i trådvisninger, så det er nå folk som leser der inne. Inne på topp 30. Om det holder seg får jo tiden vise, kunngjøringen kan ha gjort folk ekstra nysgjerrig. Men oppløftende er det nå.

 

Selv syntes jeg det er artig å gå innom der og lese fra de som tar tiden til å introdusere seg selv. Veldig oversiktlig også. Så får tiden være dommer over om dette er en liten unødvendig kategori eller noe brukere interesserer seg for å lese og delta i.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-D7I5Gr2

Er det her man skal oppgi fult navn og kredittkortnummer?

 

Dette var tåpelig dere. Sier litt når det har gått 4 sider og INGEN har brukt tråden til det den ble lagd til.

Er nok bare å stenge denne ja.

 

Et elendig forsøk imo.

Lenke til kommentar
Fantes det ikke en tråd for akkurat dette?

 

Uansett så er det ikke noe stort problem, jeg styrer unna forum jeg ikke har lyst til å være på.

Det gjør jeg óg. Men hadde du lest hele tråden hadde du skjønt hvorfor folk reagerer.

At det blir enda et forum er nok ikke problemet, siden det er under "sosial" og det allerede er blitt en del poster der, så da reagerer vel folk fordi det ikke er noe eget sted å fortelle om seg selv i profilen, annet enn "interesser"?

Lenke til kommentar

Folk reagerer fordi det ikke er behov for dette forumet. Men jeg gidder ikke å gjenta meg selv og andre i det kjedsommelige. Hvorfor folk reagerer kommer ganske klart frem av tråden.

 

Okay da: underforumets hensikt er å kunne fortelle om seg selv. Å gjøre dette i trådform på et diskusjonsforumer helt bak mål. Hva skal vi diskutere der? «Hei, jeg heter Mathias, er glad i gutter og kommer fra Hadeland». «Nei, du heter Mons og liker jenter og homofili er galt og Hadeland suger og er bare kjent fordi Hadeland Glassverk ligger der....!». Det fungerer ikke.

 

Hadde heller ledelsen gjort de endringene som hadde trengtes i profildelen av forumet kunne dette blitt løst raskt og enkelt. Ved å kunne tilpasse profilen til brukerne til å bli en mer informativ og brukervennlig infoside ville man sluppet å lage et eget underforum for slikt.

Lenke til kommentar
«Hei, jeg heter Mathias, er glad i gutter og kommer fra Hadeland». «Nei, du heter Mons og liker jenter og homofili er galt og Hadeland suger og er bare kjent fordi Hadeland Glassverk ligger der....!». Det fungerer ikke.

Hva med, "Hei, velkommen til forumet, jeg liker også gutter og kommer fra Hadeland, vet du om noen steder man treffer gutter i Hadeland?".

Lenke til kommentar

Jo da, jeg ser den, helt klart. Jeg mener bare at det ikke er grunn til å opprette et forum for dette når man kunne fått en bedre løsning ved å gjøre endringer i profilbiten på forumet. Med den løsningen blir jo forumet gjort om til en kontaktannonse, og til det har man andre, bedre, sider. Men ja, jeg ser helt klart den BB.

 

Svaret er forresten ingen steder. Hadeland er døllt.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Folk reagerer fordi det ikke er behov for dette forumet. Men jeg gidder ikke å gjenta meg selv og andre i det kjedsommelige. Hvorfor folk reagerer kommer ganske klart frem av tråden.

Hvordan vet du at det ikke er behov for kategorien? Vi har enda ingen statistikk som viser at den nye kategorien ikke blir brukt. Men de kategoriene som slankes bort har vi definitiv statistikk på at de ikke blir brukt. Selv om man slanker bort noe, så betyr det ikke at man ikke kan forsøke og satse på andre områder. Forumet må tilpasses bruken, og vi må tillate oss å forsøke nye ting.

Lenke til kommentar

Akkurat! Her trekker man forhastede konklusjoner. Om et fåtall av forumets registrere brukere er missfornøyd med dette tilbudet, drukner dette i de som faktisk er fornøyd med kategorien og er villig til å bruke den. Per nå er det 13 brukere som har benyttet muligheten til å fortelle litt om seg selv, dette er positivt og jeg er sikker på at de vil bli fler. Flere oppdateringer av forumet er underveis, dette er kun et ledd i rekken, så kan man spørre seg selv om man vil være med på disse, eller finne seg et annen forum. Jeg holder meg således her da jeg synes dette er et strålede forum, med muligheter for alle.

 

:)

Lenke til kommentar

Cyclo, idèn din (MSg?) er en fin start, men det som kan bli problemet er at den kommentartingen på profilen kan bli en åpen arena for kritisering, mobbing(?) osv. i dette tilfellet burde det være mulighet for at den som eier profilen kan modere kommentarer som kommer, men som sagt en fin idè :)

Når det kommer til subforumet med introduksjonen så synes jeg det er en fin ny ting, man blir bedre kjent med personer og artig å vite hva andre synes om diverse ting, musikk smak, filmer. Ikke minst de som spiller online så man kan møte de i den levende virtuelle verden og bli bedre venner etc.

 

Natrich

Lenke til kommentar
Cyclo, idèn din (MSg?) er en fin start, men det som kan bli problemet er at den kommentartingen på profilen kan bli en åpen arena for kritisering, mobbing(?) osv. i dette tilfellet burde det være mulighet for at den som eier profilen kan modere kommentarer som kommer, men som sagt en fin idè :)

 

Tror ikke mobbing blir et problem uansett, da det strider mot reglene osv. Hele forumet er jo i så måte en åpen arena for mobbing, men det skjer sjeldent. Mye på grunn av bra moderatorarbeid.

Lenke til kommentar

Det skjer ikke sjelden, det skjer hele tiden, dere bare ser det ikke for vi er for raske for dere, det lille dere ser en bare en brøkdel ;)

 

Men forhåndsgodkjenning av eventuelle innlegg og kommentarer i en ny profil visning, håper jeg blir en selvfølge. Undertegnede har ikke med den tekniske delen å gjøre i denne sammenheng, men vet de fleste på forumet vil være en pådriver for at dette ikke skal bli noen form for brekkjern for eventuelle mobbere og andre ufine karaterissikker. Det er ikke forumet en arena for.

 

:)

Endret av Robert
Korreksjon.
Lenke til kommentar
Det skjer ikke sjelden, det skjer hele tiden, dere bare ser det ikke for vi er for raske for dere, det lille dere ser en bare en brøkdel ;)

Ikke skryt på deg noe..

 

Jeg har forsåvidt ikke noe imot at man skal kunne presentere seg på forumet; jeg er bare imot måten det gjøres på.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...