oxygen_zzz Skrevet 23. januar 2002 Del Skrevet 23. januar 2002 hei, i windows 98 startes ca 10x av wscript.exe, som fører til at maskinen henger lenge.. dette startes hele tiden i windows så selv om jeg lukker de med ctrl-alt-del så kommer det nye. jeg gikk da ut i dos for å rename den, slik at den ikke ble funnet og heller ikke startet, men istedetfor kommer meldingen: finner ikke wscript.exe du må ha dette programmet for å kunne åpne VBS skriptfiler. wscript.exe finnes på: [så en rute der man kan skrive inn mappen den er i] denne dialogboksen kommer det 2x av hvert 4 sekund ca, og er ganske plagsomt.. hehe,, så et svar hadde vært fint [ Denne Melding var redigert av: oxygen_zzz på 2002-01-23 19:41 ] Lenke til kommentar
mFaFa Skrevet 23. januar 2002 Del Skrevet 23. januar 2002 For meg høres det ut som et skummelt virus! Høres da veldig mystisk og rart ut.. så ser ikke hva annet det egentlig kan være. Noe er i hvert fall quite fucked, det er helt sikkert :wink: Anbefaler å ta en skikkelig virus scan! Lenke til kommentar
oxygen_zzz Skrevet 23. januar 2002 Forfatter Del Skrevet 23. januar 2002 jeg har lastet ned nyeste virus oppdateringer og scannet.. :smile: dessuten er jo wscript.exe en windows fil da.. Lenke til kommentar
Spirograf Skrevet 23. januar 2002 Del Skrevet 23. januar 2002 Virker som det er et virus som starter wscript.exe en hel masse ganger for å bremse systemet ditt... Lenke til kommentar
jhbamse Skrevet 23. januar 2002 Del Skrevet 23. januar 2002 Prøv å starte i sikkerhetsmodus (trykk F8 når windows starter) Trykk Start>Kjør og skriv: msconfig Klikk på oppstart og se om wscript.exe ligger inne der. Gjør den det, så døper du om filen som oppføringen viser til så klikker du "rydd opp" i msconfig. Da burde alle oppføringene som viser til wscript.exe være borte. Du kan også velge selektiv oppstart. Da er det bare krysse ut det du ikke ønsker at skal starte når windows starter [ Denne Melding var redigert av: jhbamse på 2002-01-23 21:42 ] Lenke til kommentar
covah Skrevet 23. januar 2002 Del Skrevet 23. januar 2002 wscript.exe er vel Windows Scripting Host eller noe i den duren. Alle vbs virus bruker den for å kjøre, så du har nok et eller annet slikt virus. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå