petterpann Skrevet 13. juli 2009 Del Skrevet 13. juli 2009 (endret) Jeg støk som sagt matte på videregående skole. I følge opplæringsloven kan man ved hjelp av PPD søke fritak i opp til 2 av fellesfagene, og allikevel få utstedt fagbrevet. Jeg fikk fritak via en slik søknad. Nå har jeg fagbrev i butikk og vekterfag, men disse fagbrevene er vel like mye verdt som visst jeg skulle bestått faget? Altså hvis jeg f.eks søker jobb i utlandet en dag, så gjelder fagbrevene like mye? Endret 13. juli 2009 av petterpann Lenke til kommentar
agvg Skrevet 14. juli 2009 Del Skrevet 14. juli 2009 Ett fagbrev er ett fagbrev, men skal du søke jobber så kan de jo ønske og se på vitnemålene dine, hvilke jobber skal du søke på i utlandet? Lenke til kommentar
petterpann Skrevet 14. juli 2009 Forfatter Del Skrevet 14. juli 2009 Vet ikke ennå. Lurte nå egentlig bare mest på om jeg ville få problemer internasjonalt pga stryket i faget. Dvs om fagbrevet er verdt like mye uansett. Men fint hvis det er det Lenke til kommentar
Windoge Skrevet 15. juli 2009 Del Skrevet 15. juli 2009 Har fundert litt på det samme, men det er et krav at alle yrkesfagene er bestått. Det spiller da lite/ingen rolle dersom en ambulansesjåfør ikke er et råskinn i naturfag. Med fritak burde derfor fagbrevet være gyldig overalt hvor du søker jobb. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå