augustus Skrevet 11. mai 2003 Del Skrevet 11. mai 2003 Vil det gå om jeg setter en ekstra LNB på parabolen,slik at jeg kan se satelitt-Tv på en annen mottaker (DVB-S kort) i tillegg til den mottakeren vi allerede har uten å måtte kjøpe en ekstra dish? Har en ekstra LNB som ikke er i bruk liggende ett sted. Illustrasjon: Kan LNB2 ta imot signaler fra 5øst når parabolen er innstillt på 1vest?,Eller MÅ parabolen være stillt inn på 5øst for å hente inn signaler fra Sirius 2,3? Noen som vet! Lenke til kommentar
scream Skrevet 11. mai 2003 Del Skrevet 11. mai 2003 Du kan jo gjøre det veldig enkelt , kjøp 2 nye hoder til antennen din med 2 utganger hver! Da kan du koble på to mottakere som fungerer om hverandre Lenke til kommentar
augustus Skrevet 11. mai 2003 Forfatter Del Skrevet 11. mai 2003 TwinLNB du tenker på? Men vil det være mulig å koble slik som illustrasjonen viser? Tenkte å spare litt pæng. :wink: Lenke til kommentar
scream Skrevet 11. mai 2003 Del Skrevet 11. mai 2003 Burde jo ikke være noe problem det heller , bare kutte ut Diseq'en , og bruke en kabel til hver av mottakerene! Å sette opp mottakerene til at det er ett 1 hodes oppsett! Lenke til kommentar
inaktiv000 Skrevet 11. mai 2003 Del Skrevet 11. mai 2003 jeg kan ingenting om parabolantenner, men poenget med en parabol (den geometriske figuren) er vel at signaler som kommer inn parallellt, skal samles i et brennpunkt (der mottakeren står vil jeg anta). i så fall vil jeg tro at to mottakere ikke burde fungere, da man har ett brenpunkt.. (søk på parable eller noe hvis du vil ha illustrasjon:)) men jeg har sett parabolantenner med flere mottakere, så.. :-? Lenke til kommentar
Orjanp Skrevet 11. mai 2003 Del Skrevet 11. mai 2003 Med to mottakere vil du kunne ta inn signaler fra to satelitter. Edit: Mente selvsagt to hoder på parabolen. Lenke til kommentar
augustus Skrevet 11. mai 2003 Forfatter Del Skrevet 11. mai 2003 Går det da ann å få inn signaler på både 1W og 5E selv om dish'en står permanent innstillt på 1W? Tar signalene en u-sving eller'no? Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 11. mai 2003 Del Skrevet 11. mai 2003 En dish kan fint ta inn signaler fra 2 eller flere satelitter. Da har man et hode for hver satelitt, de står ved siden av hverandre og peker derfor mot forskjellige satelitter. Så bruker man en DiSeq switch for å velge hvilket hode man skal bruke, inn i stua kommer det da bare en kabel. Skal du ha flere mottagere så er det forsåvidt mulig å koble de på samme hode/kabel, men da er det en mottager som bestemmer hvilken polaritet man skal ha, og dermed mister du valgfriheten på den andre mottageren. Skal du ha full frihet på begge mottagere må du ha dobbelthode, dvs ett hode med to separate utganger, for hver satelitt. Lenke til kommentar
vidarkri Skrevet 11. mai 2003 Del Skrevet 11. mai 2003 Du kan nok ikke ha to hoder på en disc som begge skal ta inn f.eks. 1grad vest. Men det finnes forgrenere som kan dele opp signalet fra et hode til flere mottakere. De koster selvfølgelig penger, så det billigste alternativet er et hode med 2,4 eller 8 utganger. Ja, 8 utganger er ikke så billig da men det finnes. Anbefaler deg å kikke litt på denne linken. www.tveco.no De er skikkelig proffe, har kjøpt masse derfra selv. Lenke til kommentar
augustus Skrevet 11. mai 2003 Forfatter Del Skrevet 11. mai 2003 Åja....selvfølgelig.Nå forstår jeg åssen det funker. Jeg hadde misforstått det helt.Helt fra første stund. Takk alle sammen! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå