E320CDI Skrevet 13. juli 2009 Del Skrevet 13. juli 2009 Jeg har kjøpt meg en Peugeot 406 2.0 HDI 2001 mod. Jeg har fått et problem med den. Jeg hadde parkert bilen i parkeringsplassen i går natt, og neste dag var gulvet bak pasasjersetet foran fylt opp med vann. Det var ikke vått i taket eller setet. Alle vinduene var lukket og ellers er bilen tett. Har vasket den flere ganger uten at det har kommet noe vann inn. Jeg skjønner ikke hva jeg skal gjøre. Jeg har fått tørket den, men det begynner å komme vann inn igjen. Jeg er helt fortvilet. Jeg har ennå ikke klart å lokalisere stedet vannet kommer inn fra... Lenke til kommentar
Crystal Skrevet 13. juli 2009 Del Skrevet 13. juli 2009 Heisann, har samme type bil og årsmodell og har vært borte i dette selv. Jeg fant ut at vannet kommer inn gjennom baklyktene. Tipper at det ligger et par liter med vann i hjulbrønnen i bagasjerommet ditt og hvis det er tilfelle hos deg og. Mulig at den tidligere eieren har tatt ut lyktene og ikke strammet de ordentlig med mutterne igjen. Kanskje du skulle tatt en titt og sett om de sitter skikkelig. Lenke til kommentar
E320CDI Skrevet 13. juli 2009 Forfatter Del Skrevet 13. juli 2009 Ok, skal sjekke det ut.. Noen sier at vannet kan trenge seg gjennom dørlista. Jeg får sjekke ut og legge ut tilbakemelding her. Det er et kjipt problem. Heisann, har samme type bil og årsmodell og har vært borte i dette selv. Jeg fant ut at vannet kommer inn gjennom baklyktene. Tipper at det ligger et par liter med vann i hjulbrønnen i bagasjerommet ditt og hvis det er tilfelle hos deg og. Mulig at den tidligere eieren har tatt ut lyktene og ikke strammet de ordentlig med mutterne igjen. Kanskje du skulle tatt en titt og sett om de sitter skikkelig. Lenke til kommentar
Crystal Skrevet 13. juli 2009 Del Skrevet 13. juli 2009 Ja, litt vann trenger igjennom dørlista. Men det gjør det også ned fra vinduene og inn i døra. Men dette er ikke noe problem siden vannet renner ut igjen nederst på hver sin side på dørene. I tillegg så er det en fuktsperre som sitter mellom dørmetallet og dørdekselet, så sjansen for at det kommer vann i gjennom døra er så og si lik 0 %. (Jeg har nettopp lydisolert dørene, så dette vet jeg). Og iom at taket ikke er vått og kun gulvet vil jeg tro at vannet kommer bakfra. Hvis det er tilfelle, så må du sjekke under baksetene og, da skumgummien trekker til seg mye vann. Men sjekk litt og gi tilbake melding om du blir noe klokere... Lenke til kommentar
Crystal Skrevet 13. juli 2009 Del Skrevet 13. juli 2009 Hmm...kanskje vinduet ditt ikke er helt lukket og vannet kommer inn på den måten...en tanke som slo meg bare.. Lenke til kommentar
cliffme Skrevet 13. juli 2009 Del Skrevet 13. juli 2009 Jeg har kjøpt meg en Peugeot 406 2.0 HDI 2001 mod. Jeg har fått et problem med den. Jeg hadde parkert bilen i parkeringsplassen i går natt, og neste dag var gulvet bak pasasjersetet foran fylt opp med vann. Det var ikke vått i taket eller setet. Alle vinduene var lukket og ellers er bilen tett. Har vasket den flere ganger uten at det har kommet noe vann inn. Jeg skjønner ikke hva jeg skal gjøre. Jeg har fått tørket den, men det begynner å komme vann inn igjen. Jeg er helt fortvilet. Jeg har ennå ikke klart å lokalisere stedet vannet kommer inn fra... Hvor har du kjøpt bilen? Høres veldig ut som reklamasjonsak... Såfremst ikke det står i kontrakten din at dette var en kjent feil. Lenke til kommentar
E320CDI Skrevet 14. juli 2009 Forfatter Del Skrevet 14. juli 2009 Bilen er kjøpt brukt av en privatperson. Feilen var ukjent ifølge han jeg kjøpte den av. Jeg lurer på om jeg skal ta med bilen på verksted for å be dem ta å feilsøke bilen. Mulig det er noe dreneringsfeil på bilen. Ok. Jeg skal sjekke under baksetene. Ja, litt vann trenger igjennom dørlista. Men det gjør det også ned fra vinduene og inn i døra. Men dette er ikke noe problem siden vannet renner ut igjen nederst på hver sin side på dørene. I tillegg så er det en fuktsperre som sitter mellom dørmetallet og dørdekselet, så sjansen for at det kommer vann i gjennom døra er så og si lik 0 %. (Jeg har nettopp lydisolert dørene, så dette vet jeg). Og iom at taket ikke er vått og kun gulvet vil jeg tro at vannet kommer bakfra. Hvis det er tilfelle, så må du sjekke under baksetene og, da skumgummien trekker til seg mye vann. Men sjekk litt og gi tilbake melding om du blir noe klokere... Lenke til kommentar
agvg Skrevet 14. juli 2009 Del Skrevet 14. juli 2009 Og du har sjekket at dreneringen til varmeapparatinntaket er åpen? Eller er det tørrt forran i fotbrønnen? Lenke til kommentar
E320CDI Skrevet 14. juli 2009 Forfatter Del Skrevet 14. juli 2009 Hvor er det jeg finner varmeapparatinntaket? Og du har sjekket at dreneringen til varmeapparatinntaket er åpen?Eller er det tørrt forran i fotbrønnen? Lenke til kommentar
Crystal Skrevet 14. juli 2009 Del Skrevet 14. juli 2009 Hvis du bor i Oslo-området, så kunne jeg alltids hjelpet deg en dag å lokalisere hvor denne lekasjen kommer fra. Høres jo ganske snodig ut dette. Er kjipt å betale et verksted mye penger hvis det bare er en bagatell mener jeg. Lenke til kommentar
E320CDI Skrevet 15. juli 2009 Forfatter Del Skrevet 15. juli 2009 Takk for tilbudet Crystal, det setter jeg stor pris på. Jeg bor i Oslo. Det er en jeg kjenner som kan litt om biler som skal se på dette. Hvis ikke han klarer det kan jeg spørre deg Hvis du bor i Oslo-området, så kunne jeg alltids hjelpet deg en dag å lokalisere hvor denne lekasjen kommer fra. Høres jo ganske snodig ut dette. Er kjipt å betale et verksted mye penger hvis det bare er en bagatell mener jeg. Lenke til kommentar
Crystal Skrevet 15. juli 2009 Del Skrevet 15. juli 2009 Ok. Håper dere finner ut av det. Ellers så er det bare å spørre, så skal jeg stille opp. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå