Gå til innhold

Hvordan koble seg til nettet?

Silfsurf

Anbefalte innlegg

Hmm, kjøpte 360 nå nylig (veldig fornøyd med kjøpet så langt!), men etter det jeg har skjønt så har ikke konsollen noe innebygd trådløs nettverksdings. Det jeg nå lurer på er om det finnes andre måter jeg kan få kobla til live som ikke innebærer at jeg må bruke lange ledninger (ruteren ligger ganske langt unna).

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Absolutt. Bare koble kabelen inn i Ethernet-inngangen på laptopen (og andre enden i 360 selvfølgelig), så må du bare opprette en bro mellom ethernet og trådløs nettverkstilkobling. For å gjøre dette må du finne "Nettverkstilkoblinger", hvor du holder inn CTRL og velger både Lokal Tilkobling og Trådløs nettverkstilkobling, høyreklikker så på en av dem og velger "opprett bro" eller noe liknende.

Da skulle det funke, hvis ikke så må du mest sannsynlig bare skrive inn DNS på 360en, og du vet kanskje hvordan man finner ut DNS.

Lenke til kommentar
Da skulle det funke, hvis ikke så må du mest sannsynlig bare skrive inn DNS på 360en, og du vet kanskje hvordan man finner ut DNS.

Nope, det tror jeg ikke jeg vet. Hmm, når jeg prøver å koble til står det jo at "IP Address" fail-er :/

Lenke til kommentar
Eller du kan bare hake av "del nettverkstilkobling". Da kan du også bruke pcen mens du spiller. Men anbefaler alikavell den USBdingsen. Får nemlig ikke open-NAT uten.

hø, merkelig. Det funker fint her.

sildsurf: bruk automatisk ip setting (i xbox menyen)

reset pc. sørg for at antivirus ikke blokkerer bro (exception)

Endret av 530XD
Lenke til kommentar
Eller du kan bare hake av "del nettverkstilkobling". Da kan du også bruke pcen mens du spiller. Men anbefaler alikavell den USBdingsen. Får nemlig ikke open-NAT uten.

Virker som om du har peiling. Del Nettverkstilkobling er vel noe som må være huket av for, men alt det andre jeg sa må også være fikset. Og PCen kan fint bli brukt mens denne broen er åpen, hva prater du om...? NAT er også HELT åpent her. Ikke lur han til å bruke 600kr på noe som kan fikses helt gratis.

Finn fram cmd og skriv inn IPCONFIG/ALL. Der vil du finne DNS-serveren din :) Prøv å skriv inn disse to på 360en. Hvis det ikke funker, har du gjort noe galt da du lagde nettverksbroen eller så kan det hende du må skrive inn resten av detaljene (IP-adresse... osv)

Altså, som 530XD over med sier så må du ha automatisk IP, men mest sannsynlig skrive inn DNS om det ikke funker med automatisk der og.

Endret av Patney
Lenke til kommentar

Ok, bare følg dette. Start>Nettverk>Nettverks- og delingssenter(burde være på en linje omtrent øverst)>Administrer Nettverkstilkoblinger(til venstre). Der vil du mest sannsynlig se en trådløs nettverkstilkobling og minst en ethernet/lokal tilkobling. Så da må du skape en bro mellom den lokale tilkoblingen (inngange hvor man plugger inn internettkabelen) og det trådløse nettet, slik at det(360en) som benytter den lokale tilkoblingen kan få internett.

Da bare markerer du begge de to tilkoblingene, ved å holde inn CTRL hele tiden mens du trykker på begge, og så høyreklikker du på en av dem og velger "Opprett bro". Da skal det være gjort.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-EIV2CS

Bro funker ikke for alle. Gjør det med deling, og hør på han her. Fikset problemene for min del.

yo dawg
Lenke til kommentar

Virker som om du har peiling. Del Nettverkstilkobling er vel noe som må være huket av for, men alt det andre jeg sa må også være fikset. Og PCen kan fint bli brukt mens denne broen er åpen, hva prater du om...? NAT er også HELT åpent her. Ikke lur han til å bruke 600kr på noe som kan fikses helt gratis.

Finn fram cmd og skriv inn IPCONFIG/ALL. Der vil du finne DNS-serveren din :) Prøv å skriv inn disse to på 360en. Hvis det ikke funker, har du gjort noe galt da du lagde nettverksbroen eller så kan det hende du må skrive inn resten av detaljene (IP-adresse... osv)

Altså, som 530XD over med sier så må du ha automatisk IP, men mest sannsynlig skrive inn DNS om det ikke funker med automatisk der og.

Så det går an å få open med delkobling. :hmm: Har prøvd og prøvd og kunne konkludere med at det var umulig åpne NAT. har også lest det på diverse sider. Men hva vet jeg :!:

Men får man åpnet det på måten du sier, så er jo det helt topp.

Var ikke mening å lure han til å kjøpe en slik adapter. Men det blir jo mye lettere og brukervenlig. Det var en av grunnen til jeg gikk i innkjøp av en slik. Betalte riktignok bare 490 for den.

En ting er sikkert, og det er at prisen på adapteren bør senkes kraftig.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...