Gjest Guest_hei_* Skrevet 13. juli 2009 Del Skrevet 13. juli 2009 Hei! Klokka 14.00 i dag så var jeg hos tannlegen og fikset 2 hull. Og etter jeg var ferdig så blødde jeg fortsatt i kjeften. Ved 16.00-tiden så tok jeg meg en 30.min løpetur og da blødde jeg ikke. Og ved 19.00-tiden igjen så begynte jeg å blø i tannkjøttet igjen og gjør det fortsatt. Hva skal jeg gjøre? Dra til legevakta? Eller? Hadde satt veldig stor pris på raske svar. Lenke til kommentar
Gjest Gjest_Hei Skrevet 13. juli 2009 Del Skrevet 13. juli 2009 Blør fortsatt.. Må jo spytte hvert 20 sekund før hele kjeften er full av blod! :S Hva skal jeg gjøre?? Lenke til kommentar
toro6 Skrevet 13. juli 2009 Del Skrevet 13. juli 2009 hadde det samme problemet, dog jeg trakk fire visdomstenner.. befalet mitt (var i forsvaret) ringte og spurte tannlegen hva som skjedde, og han sa: det går over, IKKE spytt. Lenke til kommentar
Gjest Gjest_Hei Skrevet 13. juli 2009 Del Skrevet 13. juli 2009 Ok.. Skal legge meg med hodet bakover (som når man blør neseblod) og håper det stopper innen en times tid. Lenke til kommentar
Gjest Gjest_Hei Skrevet 13. juli 2009 Del Skrevet 13. juli 2009 Eneste forskjellen nå er at jeg kun spytter blod, og ikke vann. Hva skal jeg gjørra a? Er dritsulten også, har ikke spist siden 16.00 i dag. Lenke til kommentar
Gjest Gjest_Hei Skrevet 13. juli 2009 Del Skrevet 13. juli 2009 Ringte til legevakta for et kvarter siden og dem ba meg skylde munnen skikkelig med kaldt vann, for så å ta et håndkle og holde der det blør i ca. 20 min. Hatt det i ca. 10 min nå, og det funker visst heldigvis. Men kan jeg spise når det har gitt seg nå, eller vil det bare begynne å blø igjen? Hva evt. bør jeg ikke spise (knekkebrød?)? Lenke til kommentar
Gjest Gjest_hei Skrevet 13. juli 2009 Del Skrevet 13. juli 2009 Jippi, nå begynte jeg å blø igjen. Skal ingen ende ta, dette. Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 13. juli 2009 Del Skrevet 13. juli 2009 (endret) Det går desverre ikkje like kjapt å stoppe ein blødning inni munnen som på resten av kroppen. Blodet koagulerer ikkje like kjapt og med mykje slim og spytt kan det halde på ganske lenge. Kan du på eit eller anna vis legge press på der det blør med ein tøybit eller noko sånt? Ikkje så du må halde med hendene, men ein slags fast sak. Om du klarer å halde press på kan du kanskje klare å få ned litt mat, graut eller suppe, eit eller anna du ikkje må bevege munnen for mykje (tygge) for å få ned. Endret 13. juli 2009 av Zeph Lenke til kommentar
Gjest Guest_hei_* Skrevet 13. juli 2009 Del Skrevet 13. juli 2009 Det går desverre ikkje like kjapt å stoppe ein blødning inni munnen som på resten av kroppen. Blodet koagulerer ikkje like kjapt og med mykje slim og spytt kan det halde på ganske lenge. Kan du på eit eller anna vis legge press på der det blør med ein tøybit eller noko sånt? Ikkje så du må halde med hendene, men ein slags fast sak. Om du klarer å halde press på kan du kanskje klare å få ned litt mat, graut eller suppe, eit eller anna du ikkje må bevege munnen for mykje (tygge) for å få ned. Jepp, har hatt en bit av et håndkle i munnen i tilsammen 30 min.. Når jeg sjekker om det har stoppet så spytter jeg ikkenoe i blod i 30 sek, men så begynner det igjen. Lenke til kommentar
Gjest Guest_hei_* Skrevet 13. juli 2009 Del Skrevet 13. juli 2009 Klarer forresten ikke å spise når jeg har blør i kjeften da jeg blir kvalm bare jeg ser blod. Men er det i det hele tatt noe håp at jeg klarer å spise noe i løpet av kvelden? Skal vel legge meg ved 3-tiden så håper da inderlig det har stoppet innen den tid. Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 13. juli 2009 Del Skrevet 13. juli 2009 (endret) Som sagt, sjå om du har noko som du kan innta utan å bevege munnen for mykje. Du bør og prøve å halde det i ro så lenge du klarer. Ved å halde det i ein halvtime og sleppe det vil det som har grodd igjen bryte opp og du blør igjen. Jo lengre du held og jo mindre du beveger det området, jo større er sjansen for at det gror igjen i løpet av dei neste tre timane. No er ikkje suppe noko å fylle magen med, men det er betre enn ingenting og lett å få i seg, sjølv med eit handkle i kjeften. Endret 13. juli 2009 av Zeph Lenke til kommentar
Gjest Guest_hei_* Skrevet 13. juli 2009 Del Skrevet 13. juli 2009 Ok, takk! Har holdt det i ro i 30 min i strekk nå, og skal holde det minst i 30 min til. Får se hvordan ståa er da. Hadde vært digg å sovet uten masse blod i kjeften. Lenke til kommentar
Gjest Guest_hei_* Skrevet 14. juli 2009 Del Skrevet 14. juli 2009 Nettopp kommet hjem fra legevakta nå. Dem fikk stoppet blødningen ved hjelp av adrenalin.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå