Gå til innhold

450D med objektiv i fra 18mm-(ca)200-300mm Et eller flere?


Anbefalte innlegg

Har konf om ikke lnge og ønsker meg speilrefleks.

 

Et Canon eos 450D ønsker jeg meg, har prøvd dette og liker dette godt. Alt i fra menyene til grepet og bildene. Men jeg prøvde med kit objektivet, 18-55mm. Og fant ut at 18-55 er altfor lite for meg i allefall noe opp mot kanskje 200-300mm.

 

Har tenkt litt på om hva jeg da skal velge av objektiver siden jeg vil ha alt i fra 18-200+-(300)

Men ikke funnet noen ting pga jeg ikke skjønner så mye av det. Og vet ikke om jeg burde kjøpe flere objektiver eller et som har alt.

 

Jeg kommer til å ta bilder av hestesport ute(sprang og dresur). Fotball ute. Og av alt annet som man kommer over.

 

Så kan noen hjelpe meg å sette sammen Canon eos 450D og objektiv(er) slik at jeg har alt i fra 18mm-200-300mm?

 

Siden dette er konf ønske så er vell prisen ikke mere en 10k for alt sammen.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det medfølgende kitobjektivet er greit og ta med seg i en pakke,bare pass på at det er et med IS.

 

Når det gjelder en tele er problemet værre.

Du kan kjøpe er forholdsvis rimelig objektiv men kvaliteten blir dårligere jo billigere objektivet er.

Når du sier hestesport og fotball vil et billig telezoomobjektiv stortsett komme til kort,du kan bare bruke det på dagtid i godt opplyst miljø for og få korte nok lukkertider.

 

Det du kan gjøre er og kjøpe et kit med objektiv og en 70-200 f/4 i tillegg da er du dekket i et større omfang til en akseptabel pris.Og de siste 100 mm. kan du klippe i etterkant da 70-200 er sylskarp både på fokus og bevegelser.

 

Eller hvis det blir for dyrt kan 55-250 IS være et brukbart alternativ,men den trenger noe mer lys.

 

Hvis du vil ha kun et objektiv er Tamron 18-270 VC den som har fått mest skryt av disse superzoomene.Men med et sådan objektiv kan du nesten glemme og ta bilder av ting i fart,du vil fort oppleve bevegelseuskarphet og fokusbom.

 

Edit:hvis du åpner lenkene,så les gjerne brukererfaringer og tester som det er linker til der.

Endret av Nautica
Lenke til kommentar
Jeg så litt på en så enkel side som elprice og komm over disse objektivene

 

 

 

Sigma 17-70 F2.8-4.5DC Macro Objektiv

 

Sigma 70-300mm F4-5,6APO Macro objektiv

 

Er dette noe som kan passe godt for meg?

Sett at jeg da ikke kjøper kit, men Canon eos 450D kamera hus og disse to objektivene

 

Et billig "alt i et" er sigma 18-200 http://www.elprice.no/nye-produkter-ifra-i...dc-canon-300227

 

Dette er uten billedstabilisator, men føler ikke det er et "must" akkurat på det objektivet. Har det selv, kvaliteten er "ok" til vanlig husbruk. Fordelen er allsidigheten. Canon har og et 18-200, men da til en helt annen pris, om det er verd de ekstra kronene som heller kan brukes som delbetaling på et annet objektiv senere skal jeg ha usagt.

 

Har og sigma 70-300, nok en billigsak, men og nok et "ok" som da avgis med tanke på prisen. Kort sagt får man som regel etter hva man betaler, gode objektiver er kostbare og man må tenke gullsmed når man skal handle slike, dessverre.

 

Dog synes jeg prisene du linket til var noe høye, mulig du bør sjekke de samme objektivene hos andre og.

 

Tor

Lenke til kommentar

Sigma 17-70mm f2.8-4.5 er en meget god normalzoom som både gir mye for pengene, og litt mer tele enn kitobjektivet. Kanskje et lite hakk bedre optisk også. Og ja. Så er jo nærgrensen såpass liten at du sikkert kan få mange gode nærbilder, selvom det er langt fra et ordentlig makroobjektiv med 1:1-forstørrelse.

 

Telezoomen du har valgt er jeg derimot mer skeptisk til. Såpass store brennvidder vil kreve lukkertider opp mot 1/300. Og for å få slike lukkertider er man avhengig av gode lysforhold. En telezoom med bildestabilisator vil derimot kunne la deg bruke rundt 1/50 lukkertid, med like godt resultat. Og da er man ikke fullt så avhengige av særdeles gode lysforhold.

 

Canon EF-S 55-250mm IS får min anbefaling.

Lenke til kommentar

ok, så jeg burde ta Eos 450D med Sigma 17-70mm f2.8-4.5.

Og lete videre etter en telezoom.

 

Du nevner Canon EF-S 55-250mm IS, burde jeg heller kjøpe kitlinsa med denne?

Eller kjøpe Sigma 17-70mm f2.8-4.5 og den?

 

Hva gir mest bilde for prisen?

 

Er sigmaen verdt de ekstra kronene iforhold til eos 450D kitte?

Lenke til kommentar

Med Sigma 17-70mm får du et objektiv som er litt mer lyssterkt, har litt mer rekkevidde, en smule mer vidvinkel, samt kortere nærgrense enn kitzoomen. Samtidig er byggekvaliteten vesentlig bedre. Så får du selv velge om du ønsker å verdsette dette til det du må ut med ekstra.

 

At objektivet overlapper 55-250mm IS med 15mm gjør vel ingenting? Da har du en gråsone hvor du ikke er avhengig av å bytte objektiv, uansett hvilken av de du har på.

Endret av Andreasfe
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...