Gå til innhold

Hvilken CPU tror du at du har om 1 år?

Simen1

Anbefalte innlegg

Tipper jeg fortsatt har XP2100+ CPUen min da. Planen er å ikke kjøpe så mye nytt utstyr på en stund nå.

men det kommer litt an på half-life2. Dersom jeg føler at HL2 vil kreve litt mer for å flyte slik jeg vil så oppgraderer jeg, men ryktene sier jo at det ikke skal kreve så alt for mye da. Det er positivt :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

renger med opptil 50 % mere ytelse med fx 5900

Så maskina jobber 50% raskere/bedre med nytt skjermkort? Jaja..

Sitter nå med XP2100+ med superstepping og som enda ikke er klokka. Den funker sikkert den men tipper det blir Athlon 64.

har aldri sakt at pc jobber 50 %raskere .sier 50%mere ytelse.da mener jeg seff spill.kunne jo ha skrevet det. :wink:

Forstod hva du mente. Flisespikkeri :)

Lenke til kommentar

Blir nok ganske sikkert P4 2,67 GHz som jeg skaffa meg til jul. Den kommer jeg ganske sikkert til å ha om 2 år også.

Forhåpentligvis kommer jeg fortsatt til å ha den om 3 og 4 år også, men da kanskje med en anelse overklokking. Mulig jeg fortsatt har den om 5 år også, men da neppe som "mainframe".

Motto mitt er på en måte det at jeg ikke egentlig er spesielt kresen på rå ytelse, men at jeg kjøper noe som er ganske bra for å kunne ha det lenge. (Da er jeg ikke nødt til å installere Windows på nytt hvert år heller :wink: ) Jeg har også Radeon 9700 Pro og 1 GB RAM, så det vil si at jeg mest sannsynlig vil ha null problem med å kjøre Longhorn fullt ut når den kommer. Og den skal jeg garantert kjøpe meg. Det var faktisk noe av grunnen til at jeg valgte et 100% DX9-skjermkort når jeg først skulle kjøpe.

Det som heller kommer til å være bytta ut om ett år eller to er den nå litt over halvannet år gamle laptopen min. Det er den som trenger å bli bedre. For tiden bruker jeg den mest bare til å kjøre Remote Desktop på fra skolen eller når jeg er i andre deler av huset enn "mainframen".

Lenke til kommentar

Sikkert en XP med Batron kjærne (skal vente til det blir mer snakk om oc egenskapene på de). Etterhvert vil det jo trolig komme nedgraderte barton cpu`er også. Men forløpig skal jeg skaffe meg en av de siste XP1700+ TbredB`ene i løpet av Mai/Juni tenker jeg. Det for holde frem jeg finner en oc vennlig Barton

Lenke til kommentar

Når en Barton kommer under 600kr så kjøper jeg en for å maxe ut hovedkortet mitt. Den skal overklokkes det hovedkort og multiplier-valgene er gode for. Den kommer jeg sikkert til å ha ut 2003, men selger den sikkert i løpet av 2004.

Deretter kjøper jeg enten Prescott eller Athlon64, avhengig av pris, varme og ytelse, også dette en eller annen gang i løpet av 2004.

Eller kanskje jeg rett og slett bare kjøper meg en bærbar.. (kanskje en Athlon64 90nm)

Lenke til kommentar
Jeg skal snart i militæret jeg..

Så min nåværende XP2100+@XP2700+ kommer til å stå og støve ned med mindre jeg selger maskinen. Har planer om å kjøpe meg en bærbar, men vi får se..

Det går faktisk ann å ta med seg dataen inn i militæret, men di første månedene så kan du nok takke adjø til dataen. Kommer litt ann på hvor du blir stasjonert, men når jeg var sanitetssoldat på værnes var det ganske kjekt med stasjonær pc og noen fete fps spill.

Kan heller si det sånn at stabben kom for å kopiere diverse dill dall og så lenge du var grei mot dem så gikk det meste, ikke akkurat noe prob, å bli tatt med dame i leiren eller litt i bakrus :D , så fremt det ikke skjedde mens det var rekrutter i leiren...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...