annesimba Skrevet 13. juli 2009 Del Skrevet 13. juli 2009 Hei. Min mann blir 40 år og jeg har tenkt å gi ham et kompaktkamera. Jeg hadde satt stor pris på tips. Max pris 1500. Dette er vikitg: - Han "kan ikke" ta bilder, så bildene må bli "lett" fine. - Helautomatikk er vikitg. - Designen se litt "flott" ut. - Han kommer til å skulle ta bilder av biler og båter inne og ute. - Tekniske finesser er ikke så viktig. - Bør tåle å falle i gulvet. Takk for svar. Lenke til kommentar
Star Skrevet 13. juli 2009 Del Skrevet 13. juli 2009 Til den prisen hadde jeg selv valgt ett Casio Exilim EX-Z1 eller ett Samsung PL50 Begge er enkle og betjene og har grei automatikk. Gjennomsnittlig kvalitet ift. hva man kan forvente av kompaktkameraer Lykke til! Lenke til kommentar
Epp Skrevet 20. juli 2009 Del Skrevet 20. juli 2009 (endret) Dette er vikitg: - Han "kan ikke" ta bilder, så bildene må bli "lett" fine. - Bør tåle å falle i gulvet. 1. Kjøp han en innføringsbok i fotografering og komposisjon 2. Kjøp ei god kameraveske heller! Om du skal ha et støtsikkert kamera så sjekk Olympus, Pentax eller Panasonic. De har enkelte modeller som skal i teorien være det, men tror nok de er over budsjettet ditt. To vanlige (ikke støtsikre) kameraer: Fujifilm F60fd og Casio Exilim EX-S10 Endret 20. juli 2009 av Epp Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå