Gå til innhold

Hjelp til hacking... lovlig seff :)


Anbefalte innlegg

Hei og hopp.

 

Jeg lurte på om noen kunne gi meg noen tips til lesestoff og programmvare for hacking. Det er bare av ren og kjær nysgjerrighet jeg ønsker å utforske emnet. Jeg har lite peiling på programmering, men lever for å lære :) Ellers ser jeg på meg selv som helt ok innen data.

 

Jeg har selvfølgelig ikke tenkt å bruke dette til noe ulovlig - ikke at jeg tror jeg blir i stand til det.

 

Mvh FlinkeFreddy

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hva er det du skal prøve å hacke da?

Du får Google litt. Dette forumet skal ikke lære folk å gjøre ulovlige ting, (hacking er ikke ulovlig om du gjør det med f. eks. ditt eget nettvek eller noe), men det har ikke vi noe garanti for.

 

PS: Jeg kommer til level 13 på Hack or die :tease:

Lenke til kommentar

Har prøvd, men finner bare warez-sider og andre ULOVLIGE/ødeleggende saker. Skal ikke "hacke" noe annet enn dataen ved siden av. Ikke akkurat som om at hvis noen gir meg en boktittel eller webside, så kommer jeg til å begå innbrudd hos gudoghverman.

 

Trodde passordet på level 2 var newbie, men det funket ikke :cry:

Lenke til kommentar

Den krever en del innsikt innenfor Assembly men er skikkelig mye god informasjon i den.

Gir deg bla innsikt i:

 

Learn to read compiler-generated assembly language code for IA-32 compatible processors

Decipher an undocumented file format or network protocol

Understand when reverse engineering is legal, and when—and why—it may not be

See how hackers use reversing to defeat copy protection technology

Find out how to pull the plug on malicious code

Determine how to prevent others from reversing your code, and find out how effective such steps can be

Explore reverse engineering on the .NET platform and its assembly language, MSIL

Observe the dissection of a real-world malicious program and see how the attacker used it to control infected systems

 

Dette gir deg mye informasjon som er viktig om man virkelig er interessert i hacking og ikke bare vil kjøre Metaxploit bare for gøy.

 

Er faktisk en bok som heter Hacking For Dummies, men synes den blir litt for grunnleggende men dog kan det jo være en greit start. Har bestandig interessert meg for Hacking og Cracking personlig da jeg liker å vite hvordan ting fungerer inngående, og hva som kan skje om de ikke fungerer skikkelig.

Endret av fenderebest
Lenke til kommentar

Det finnes jo diverse forum der det diskuteres slike ting. Noen link sitter jeg ikke på, men jeg har kommet over en del slike opp gjennom årene. Det er bare å søke litt, så dukker det nok opp.

 

Egentlig så er grunnsteinen å faktisk kunne noe om det du skal drive med. Har du jobbet med å utvikle programvare eller nettsider, så vil du tenke på en veldig spesiell måte og sitte på kunnskaper om vanlige feil og smutthull. Å gå løs på et system du ikke er i stand til å skjønne hvordan er bygget opp er en sikker måte å mislykkes på. I beste (altså verste) fall ender du opp som en script kiddie, som blir sett ned på av absolutt alt og alle.

Lenke til kommentar

Hehe, i gjengen er jeg den som kan mest. Installerer Ccleaner, så får jeg høre; "faen freddy, du burde jobbe med data å sånn...".

Om jeg blir "sett ned på" av noen som jeg aldri møter irl så er ikke det verdens undergang;) men tenkte bare å se hva det gikk ut på, så hackers for dummies havner nok på nattbordet snart... som en begynnelse. Tipper forumene på nettet er WAY over my level :)

 

Tusen takk for svar.

Lenke til kommentar
  • 5 måneder senere...
Hei og hopp.

 

Jeg lurte på om noen kunne gi meg noen tips til lesestoff og programmvare for hacking. Det er bare av ren og kjær nysgjerrighet jeg ønsker å utforske emnet. Jeg har lite peiling på programmering, men lever for å lære :) Ellers ser jeg på meg selv som helt ok innen data.

 

Jeg har selvfølgelig ikke tenkt å bruke dette til noe ulovlig - ikke at jeg tror jeg blir i stand til det.

 

Mvh FlinkeFreddy

 

Hvordan var bøkene? Var de vanskelige? Si litt om hvordan det går - gjerne PM. Har også begynt å interessere meg for slikt i det siste.

 

REVERSING: Secrets of Reverse Engineering er jo en genial bok om du faktisk har tenkt å bli en skikkelig hacker ;)

(Og ikke bare en scriptkiddie)

 

Kan en som ikke kan noe om slikt sette seg ned og lese den, eller vil du anbefale noe lettere først?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...