Gå til innhold

FLM CB-24 kulehode, noe tess?

Anbefalte innlegg

Ser at blant andre Japanphoto selger FLM cb-24 kulehode til kr 299, og det er oppgitt til å ha en bærevekt på 15kg:

http://www.japanphoto.no/product/stativer/...kulehode-cb-24/

Ser at det i utgangspunktet er for gorillapods, men det står at det fungerer fint på andre stativer også. Jeg har et cullman 53100 stativ som jeg ikke er helt fornøyd med. Hodet er veldig vanskelig å stramme til for at det ikke skal sige når jeg bruker 55-250mm. Tenkte derfor å prøve å bytte ut hodet med et rimelig kulehode.

Er dette FLM cb-24 penger noe tess, eller er det penger ut av vinduet?

edit: skriveleif

Endret av TapZ
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Komplett ubrukelig. Holder kanskje for kompaktkameraer eller blitser. Du må ut med mye mer for et anstendig kulehode; de gode er veldig dyre, men det finnes gode og rimelige alternativer også. Markins, RRS, Acratech og Swiss-Arca er kjent som de aller beste merkene, men det er mange andre som har gode ting til en noe rimeligere penge.

Hva med Manfrotto 488? Et godt stykke over den du foreslår i pris, men man bør legge mye penger i stativting.

PS når det gjelder bæreevne: mange angir dette tallet på liberale måter, som for eksempel hvor mye hodet kan holde i vertikal posisjon uten å knekke. Dette tallet blir kunstig høyt, det som er relevant er hvor mye hodet holder stabilt når vekten ikke er direkte over hodets sentrum, men plassert vekk fra leddets sentrum, hvilket gir hodet en større utfordring.

- Koffein :)

Endret av C₈H₁₀N₄O₂
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...