Ziroh Skrevet 13. juli 2009 Del Skrevet 13. juli 2009 Hei! Jeg skulle koble til forsterkeren min i dag, men så var jeg så trøtt + snakka i telefonen så jeg klarte å koble pluss på minus og minus på pluss til batteriet, det smalt og kom gnist, jeg tok den av fort og lurte på hva det var helt til jeg fant ut hva som hadde skjedd... men nå virker ikke forsterkeren mer, har prøvd å bytte sikring, men funka ikke... Er det nå ødlagt for alltid? :O Lenke til kommentar
DataFjotten Skrevet 13. juli 2009 Del Skrevet 13. juli 2009 Hei! Jeg skulle koble til forsterkeren min i dag, men så var jeg så trøtt + snakka i telefonen så jeg klarte å koble pluss på minus og minus på pluss til batteriet, det smalt og kom gnist, jeg tok den av fort og lurte på hva det var helt til jeg fant ut hva som hadde skjedd... men nå virker ikke forsterkeren mer, har prøvd å bytte sikring, men funka ikke... Er det nå ødlagt for alltid? :O Ved å bytte om på + og - så brenner du diodene inne i forsterkeren. Så hvis ikke du er god på elektronikk er det bare å kjøpe en ny. Å sette bort forsterkeren til rep. koster like mye som en ny, så ikke gjør det. Lenke til kommentar
Ziroh Skrevet 13. juli 2009 Forfatter Del Skrevet 13. juli 2009 Ok, da vet jeg at man burde være opplagt og ikke snakke i telefonen når man driver med sånnt. Takk for kjappt svar! Lenke til kommentar
Ziroh Skrevet 13. juli 2009 Forfatter Del Skrevet 13. juli 2009 men siden jeg da må kjøpe ny forsterker, har jeg allerede sett på litt.. Vil helst ha det billig Men er en forsterker med disse oplysningene bra? Merk understreket... Beskrivelse: 4-kanals forsterker! Kraftig og elegant 4-kanals forsterker på hele 4x120 W RMS. Bryggbart til 2x240 W RMS i 4 ohm. Stabil konstruksjon med aluminiumskabinett. Utstyrt med høy- og lavpassfilter. Eventuelt om noen av dere her ute på forumet kan komme med noen tips Lenke til kommentar
cossiemk1 Skrevet 13. juli 2009 Del Skrevet 13. juli 2009 Den infoen sier ikke en dritt.... Hvor stor(e) sikringer har forsterkeren? Og hva er merket? Hvorfor 4kanals? Har du høyttalere baki også? Lenke til kommentar
Ziroh Skrevet 14. juli 2009 Forfatter Del Skrevet 14. juli 2009 Tenkte jeg skulle drive 2 front høytallere og en sub Lenke til kommentar
DataFjotten Skrevet 14. juli 2009 Del Skrevet 14. juli 2009 Tenkte jeg skulle drive 2 front høytallere og en sub Kjør frontsettet på en egen 2 kanal og subben på en monoblock. På den måten belaster du ikke en stakkars 4 kanal så mye Lenke til kommentar
Skyb3rt Skrevet 14. juli 2009 Del Skrevet 14. juli 2009 Hva koster egentlig en forsterker? jeg har en men den er hjemmelagd, og ikke så veldi god! Lenke til kommentar
DataFjotten Skrevet 14. juli 2009 Del Skrevet 14. juli 2009 (endret) Hva koster egentlig en forsterker? jeg har en men den er hjemmelagd, og ikke så veldi god! Alt ifra 1000,- til tja, 40000,- Kommer an på kvaliteten Og merke selvfølgelig. Endret 14. juli 2009 av DataFjotten Lenke til kommentar
Skyb3rt Skrevet 14. juli 2009 Del Skrevet 14. juli 2009 okei, da tror jeg jeg holder meg til den hjemmelagde Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå