Gå til innhold

"Flytende" goop


P@rm@nn

Anbefalte innlegg

Monterte min nye kjøler i går. Det er en GlacialTech CPU-Vifte Socket A/370/FCPGA

Igloo Silent Breeze 462 XP2700+ (19dBA). jeg kjøpte også en pakke goop. Så først renset jeg min cpu og den nye kjøleren for termal pad, så la jeg på ny. Men det som slå meg var at den var flytende. Det så ut som når du blander maling med vann, men den ike var helt blandet ut endå. Altså små "klumper" med maling så mye hvitt vann. Det ble bedre etter hvert, så jeg nokk på litt, så hvor flytende det var, såtørket det vekk. Det gjorde jeg noen ganger, og for hver gang ble det som kom ut litt mer "pasta" aktig. Så til slutt ble jeg fornøyd, og monterte på min nye kjøler.

Men så seinere i går tok jeg på en del goop på en annen pc jeg har liggende(en 133Mhz cyrix), og da var pastaen akkurat slik den skulle være på. Spørsmålet er om jeg burde legge på goop på nytt på hovedmaskinen min, den var ca like flytende som ketschup, mens den jeg la på til slutt var mer som kaviar.

Min CPU er en AMD Xp 2000+ Palimo

Abit NF7-S v1,2 siste bios 1,6.

Uten load hadde jeg i går 49 grader på stock og 54 etter full load i ca 1,5 timer. Da var det vell en ca 20 grader inne.

Nå er den klokket til 1754 og har en idle temp å 51,5 og jeg har endå ikke fått kjørt full load test.

Spørsmålet var egentlig hvor viktig det er at goopen er i "goop" form, og ikke mer flytende.

Og om dette var dårligre temp en jeg kunne forvente? (er målt med siste versjon av winbound)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er GlobalWin kjølepasta, kjøpt hos flexi-data.

Nå renset jeg den og tokk på ny. La på et så tynt lag som mulig, slik at det var rett før jeg kunne se igjennom.

Og nå er tempen etter oppstart på 55,5 grader, altså økt. Og det er med CPU på stock.

Må vel sies å være en fiasko :evil:

Lenke til kommentar
Med all den bestillinga og frakt og dritt kan man like godt kjøpe en ny cpu for samme penga :D

Ja, det var jeg også kom på. Liksom ikke vert å betale frakt å styre på for 2 gram kjølepasta.

Fant ut at den beste løsningen var å stenge temp målingsprogrammet og bare ikke bry seg :smile:

Mye overklokking blir det ikke med Palimoen uansett.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...