Obble Skrevet 13. juli 2009 Del Skrevet 13. juli 2009 (endret) Hei! Jeg er en gutt på snart 16 år som skal kjøpe moped. Det jeg har sett mest på er R-mopeder og Scootere. Jeg har sett litt rundt på finn og plukket ut en Aprilia RS 50 som jeg kan tenke meg. Jeg kommer ikke til å trimme så veldig, kansje ta ut plomba (vis den ikke er det). Her er linken til den Dette er en pent kjørt Aprilia RS 50, 2006 model som har kjørt ca 4.5k km. Prisen ligger på ~ 23 lapper Hva tror dere om denne mopeden? Er den bra? Er den vært pengene? Hvor mye burde/kan prutes (hva er vanlig)? - Ser at den har en Malossi effektpotte, bråker denne mye? Ser den veldig anderledes ut enn orginal potta? Merker politiet (vis jeg blir stoppa) lett at plomba er borte / byttet potte? Det kommer til å bli denne R-mopeden eller en scooter tenker jeg, vis dere ikke anbefaler denne mopeden hvilken scooter brude jeg ta da? budsjettet ligger på rundt 20 lapper...helst så billig som mulig ofc Kommer mest til å bli kjørt fra og til skole, venner, og butikk så lett lappen er ikke noe alternativ. Takk på forhånd, håper på raske svar! Edit: Skrive feil. Endret 13. juli 2009 av Obble Lenke til kommentar
Hanihagen Skrevet 13. juli 2009 Del Skrevet 13. juli 2009 (endret) ikke kjøp r-moped, det er bare flaut. Aprilia sine scootere med innsprøytning er veldig bra. Du kan trimme de ved hjelp av game-boy og da går de faktisk ganske bra. Vis du vil ha billig NY scooter så kan jeg anbefale yamaha slider. Har en selv og den er veldig gøy og kjøre da den er så liten og lett (god på bakhjulet). Koster rundt 16,000kr ny. Den er som sakt veldig lett (rundt 75kg) så effektanlegg vil gjøre den ganske bra. Ellers vis du vil ha en drit tøff scooter som også har veldig bra kjøreegenskaper så er Yamaha aerox og anbefale. Veldig masse trim muligheter og den er vannavkjølt i tilegg.Minuset er at den er veldig tung. Så du bør ha litt grei trim (potte,syl,gasser) Merk! og fjerne plomba i orginal potta er ikke smart. Det er fordi du må sannsyneligvis kutte opp potta og sveise den sammen igjen. Derfor annbefaler jeg og kjøpe effektanlegg EDIT: skrive leifs Endret 13. juli 2009 av Hanihagen Lenke til kommentar
MusiQ Skrevet 14. juli 2009 Del Skrevet 14. juli 2009 ikke kjøp r-moped, det er bare flaut. Aprilia sine scootere med innsprøytning er veldig bra. Du kan trimme de ved hjelp av game-boy og da går de faktisk ganske bra. Vis du vil ha billig NY scooter så kan jeg anbefale yamaha slider. Har en selv og den er veldig gøy og kjøre da den er så liten og lett (god på bakhjulet). Koster rundt 16,000kr ny. Den er som sakt veldig lett (rundt 75kg) så effektanlegg vil gjøre den ganske bra. Ellers vis du vil ha en drit tøff scooter som også har veldig bra kjøreegenskaper så er Yamaha aerox og anbefale. Veldig masse trim muligheter og den er vannavkjølt i tilegg.Minuset er at den er veldig tung. Så du bør ha litt grei trim (potte,syl,gasser) Merk! og fjerne plomba i orginal potta er ikke smart. Det er fordi du må sannsyneligvis kutte opp potta og sveise den sammen igjen. Derfor annbefaler jeg og kjøpe effektanlegg EDIT: skrive leifs Enig, Slider eller Aerox, bestem selv. Lenke til kommentar
99nikei Skrevet 14. juli 2009 Del Skrevet 14. juli 2009 Enig i den jeg å. ikke kutt opp det originale anlegget, vis du noengang skal være uheldig å bli stoppa er det bedre med et usveisa en et som er sveisa. sjøl så kjører jeg MT5, det enste jeg ikke har gjort er å "modifisere" potta, det er noe som blir lakt merke til litt for lett. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå