Zeorsd Skrevet 13. juli 2009 Del Skrevet 13. juli 2009 (endret) Hei, Sitter for tiden på et nettverk på jobben som jeg ikke forstår meg på. Dette er en linje som IKKE henger sammen med resten av nettverket jeg bruker til vanlig jobb og surfing så vidt jeg kan se. (kall det pauseinternett) Problemet mitt er at nette faller ut helt med jevne mellomrom, gjerne 1-2 ganger i timen. Det forsvinner ikke lenge, bare nok til at jeg blir logga ut av onlinespill og streaming stopper opp. Jeg tipper det som regel bare er borte 30sek, noen ganger kortere, andre ganger lengre. Jeg Har forsøkt å instalere nye drivere, og å restarte det jeg har av "routere" her. For å illustrere: PC <------\ PC <------> LINKSYS SWITCH --------- SVART BOKS-------- VEGGKONTAKT ---// ???Jensenrouter??? PC <------/ Den svarte boksen ser ut til å gjøre 2 kabler fra veggen om til en vanlig LAN kabel. (1SE-FL -> SE -T Jeg vet desverre ikke 1. Om det er andre brukere (jeg tror ikke det er det, men igjen, kan ikke se hvor kabelen går) 2. Hvilket utstyr som finnes utenfor det jeg kan se. Har veldig liten mulighet til å finne ut av dette. Videre har jeg lagt merke til at 1. Jeg KAN få hastigheter opp i 120kBit/sec og mer 2. Leverandøren er ventelo (catch) 3. Uploaden er overraskende bra innimellom, (innimellom kan jeg uploade med 80-100kBit per/sec) 4. ved å skrive inn standard 192.168.... kommer jeg inn på en Jensen enhet. Kan ikke administrere elns pga passord Noen som har noen forslag? Selv tenker jeg at jeg gjerne skulle hat sett hvilke andre brukere det kan være på nettverket eller kanskje funnet en måte å restarte Jensen enheten på. Endret 15. juli 2009 av Heavenly Lenke til kommentar
aklla Skrevet 13. juli 2009 Del Skrevet 13. juli 2009 dette er vel en jobb for din lokale admin, og ikke forumet. mulig du har pakketap, mulig leverandøren sliter, mulig switchen/routeren sliter, mulig dårlig fiber/tp, mulig dårlig medieconverter(den svarte boksen), osv... umulig å vite hva som er galt så lenge du ikke har mulighet til å sjekke logger og slikt på switchen. bare du som har problemet på med det nettet eller gjelder det alle der(på samme switch)? Lenke til kommentar
Zeorsd Skrevet 13. juli 2009 Forfatter Del Skrevet 13. juli 2009 (endret) Ser den, greia er at jeg ikke har mulighet til å ta opp problemet med admin, ikke spør hvorfor, men la oss si det slik at det ikke ville være veldig smart av meg. Switchen er jeg usikker på, mulig jeg kan logge på den, er som sagt en Jensen sak jeg kommer til en login screen på, og IKKE linksysen, som er en switch. Skal sjekke i kveld litt mer hvordan de andre opplever det. Vet flere som klager på at det går tregt osv, men ikke om de faktisk mister det helt, ikke sikkert de hadde merka engang når surfing og facebook er hovedaktivitetene. Er veldig taknemmelig for all hjelp i alle fall! EDIT: Kan legge til at jeg har lagt merke til at des mer jeg bruker linja, des raskere ser den ut til å slite. Testet feks torrent, som mer eller mindre tok knekken på linja nå på 2 mins. Mulig det er tilfeldig men føles sånn i alle fall Endret 13. juli 2009 av Heavenly Lenke til kommentar
Zeorsd Skrevet 14. juli 2009 Forfatter Del Skrevet 14. juli 2009 Har sjekka litt mer nå, de andre som bruker internett via samme switchen her har ingen problemer med forbindelsen uteom at de går veldig treigt. Et par av dem spiller tom. så de burde merka det :/ Ingen flere ideer? Lenke til kommentar
BlueEAGLE Skrevet 14. juli 2009 Del Skrevet 14. juli 2009 Jeg vet at enkelte ventelo-kunder har hatt modem som har hatt en dhcp-lease-tid på 30 sekunder og at maskinen, når den jobber med noe, ikke rekker å fornye leasen på 7,5 sekunder. Det vil medføre at TCP/IP-stakken opphører å fungere mens maskinen forhandler ny lease. Lenke til kommentar
Zeorsd Skrevet 15. juli 2009 Forfatter Del Skrevet 15. juli 2009 Ok, det høres jo ikke helt fjernt ut Synes likvel det er rart mtp. at det har funka helt greit i ukevis før, og problemet førs har opstått de siste par ukene. Lenke til kommentar
agvg Skrevet 15. juli 2009 Del Skrevet 15. juli 2009 Den svare boksen er antagelig ett modem, hva står det på den? Kan hende du mister sync, da tar det ca 3o sekunder og få opp igjen linja. Lenke til kommentar
Zeorsd Skrevet 15. juli 2009 Forfatter Del Skrevet 15. juli 2009 Tror den skal være en mediakonverter som de ble nevnt tidligere her. står i alle fall det på den Lenke til kommentar
Zeorsd Skrevet 9. august 2009 Forfatter Del Skrevet 9. august 2009 restart av router gjorde susen, fikk til slutt snakka med noen som kunne gjøre det Takk for forslag i alle fall! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå