Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Problem med nettverk på jobb

Anbefalte innlegg

Hei,

Sitter for tiden på et nettverk på jobben som jeg ikke forstår meg på. Dette er en linje som IKKE henger sammen med resten av nettverket jeg bruker til vanlig jobb og surfing så vidt jeg kan se. (kall det pauseinternett)

Problemet mitt er at nette faller ut helt med jevne mellomrom, gjerne 1-2 ganger i timen. Det forsvinner ikke lenge, bare nok til at jeg blir logga ut av onlinespill og streaming stopper opp. Jeg tipper det som regel bare er borte 30sek, noen ganger kortere, andre ganger lengre.

Jeg Har forsøkt å instalere nye drivere, og å restarte det jeg har av "routere" her. For å illustrere:

PC <------\

PC <------> LINKSYS SWITCH --------- SVART BOKS-------- VEGGKONTAKT ---// ???Jensenrouter???

PC <------/

Den svarte boksen ser ut til å gjøre 2 kabler fra veggen om til en vanlig LAN kabel. (1SE-FL -> SE -T

Jeg vet desverre ikke

1. Om det er andre brukere (jeg tror ikke det er det, men igjen, kan ikke se hvor kabelen går)

2. Hvilket utstyr som finnes utenfor det jeg kan se.

Har veldig liten mulighet til å finne ut av dette.

Videre har jeg lagt merke til at

1. Jeg KAN få hastigheter opp i 120kBit/sec og mer

2. Leverandøren er ventelo (catch)

3. Uploaden er overraskende bra innimellom, (innimellom kan jeg uploade med 80-100kBit per/sec)

4. ved å skrive inn standard 192.168.... kommer jeg inn på en Jensen enhet. Kan ikke administrere elns pga passord

Noen som har noen forslag? Selv tenker jeg at jeg gjerne skulle hat sett hvilke andre brukere det kan være på nettverket eller kanskje funnet en måte å restarte Jensen enheten på.

Endret av Heavenly
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

dette er vel en jobb for din lokale admin, og ikke forumet.

mulig du har pakketap, mulig leverandøren sliter, mulig switchen/routeren sliter, mulig dårlig fiber/tp, mulig dårlig medieconverter(den svarte boksen), osv...

umulig å vite hva som er galt så lenge du ikke har mulighet til å sjekke logger og slikt på switchen.

bare du som har problemet på med det nettet eller gjelder det alle der(på samme switch)?

Lenke til kommentar

Ser den, greia er at jeg ikke har mulighet til å ta opp problemet med admin, ikke spør hvorfor, men la oss si det slik at det ikke ville være veldig smart av meg.

Switchen er jeg usikker på, mulig jeg kan logge på den, er som sagt en Jensen sak jeg kommer til en login screen på, og IKKE linksysen, som er en switch.

Skal sjekke i kveld litt mer hvordan de andre opplever det. Vet flere som klager på at det går tregt osv, men ikke om de faktisk mister det helt, ikke sikkert de hadde merka engang når surfing og facebook er hovedaktivitetene.

Er veldig taknemmelig for all hjelp i alle fall!

EDIT: Kan legge til at jeg har lagt merke til at des mer jeg bruker linja, des raskere ser den ut til å slite. Testet feks torrent, som mer eller mindre tok knekken på linja nå på 2 mins. Mulig det er tilfeldig men føles sånn i alle fall

Endret av Heavenly
Lenke til kommentar

Jeg vet at enkelte ventelo-kunder har hatt modem som har hatt en dhcp-lease-tid på 30 sekunder og at maskinen, når den jobber med noe, ikke rekker å fornye leasen på 7,5 sekunder. Det vil medføre at TCP/IP-stakken opphører å fungere mens maskinen forhandler ny lease.

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...