marama Skrevet 22. juli 2009 Del Skrevet 22. juli 2009 Den mailen du sendte var noe av det mest rotete jeg har sett. Du burde kanskje tatt med hendelsesforløpet, link til anonnse etc.. Og ikke ha 4 linjeskift mellom annenhver linje du skrev. /rant Men fint at hun er "avslørt" i form av at veninnen hennes har pratet med henne. Hun må jo være ganske blokkert da, om hun registrerer annonsen på en annens telefonnummer, da vil jo alle ringe dit, og hun går glipp av "salget" enig att dette var rotete... men mailen så ikke slik ut.hehe kuttet bort en god del.. Att det var venninen som hadde telefonen til sitt bruk er jeg ikke i tvil om. kan vel si så my att hun bor på solsiden i trondheim finn.no har jeg vært i kontakt med. det samme har June som tlf står registrert på. Fikk en sms av selgeren ikke så lenge etter att Jeg hadde snakket med June. der gikk hun hardt ut mot mine beskyldninger av henne og venninen. har konfrontert henne med en del av mange mistenkelige utsagn hun har kommet med, uten å få svar. Lenke til kommentar
marama Skrevet 22. juli 2009 Del Skrevet 22. juli 2009 I følge Finn.no så hadde de visst en del/noen henvendelser anngående denne annonsen. Så vil anbefale trådstarter til å ta kontakt med finn.no Kanskje de kan anmelde eller løse det på annet vis. Tror jeg hadde prøvd å ringt en siste gang til selger for å prøve å få tilbakebetalt pengene først. Lenke til kommentar
Jason P. C. Skrevet 23. juli 2009 Del Skrevet 23. juli 2009 Hva med trådstarter? Har du hørt noe mer? Lenke til kommentar
Ciryaher Skrevet 23. juli 2009 Del Skrevet 23. juli 2009 Noen får ta turen innom på Solsiden og se om noen er hjemme da vel. Det hørtes ikke ut som dama var 2,20m høy, 130kg tung, passe dopa og sterk som et uvær vel? Lenke til kommentar
marama Skrevet 23. juli 2009 Del Skrevet 23. juli 2009 En om hun har en samboer som er det? Lenke til kommentar
felicidad Skrevet 27. juli 2009 Del Skrevet 27. juli 2009 Jeg har også blitt svindlet av denne personen. Fint hvis de som har opplevd det samme tar kontakt med meg på [email protected]. Jo flere som anmelder denne personen jo større sannsynlighet er det for at politiet vil reagere ovenfor vedkommende. vh felicidad Lenke til kommentar
Tmz Skrevet 3. august 2009 Del Skrevet 3. august 2009 Dere har adresse og fullt navn? Hadde det vært meg som hadde blitt svindlet hadde jeg ikke vært i tvil, jeg hadde dratt opp å rasert hele huset, forutsatt at jeg var 100% sikker på at det var riktig person. Lenke til kommentar
Andzel Skrevet 3. august 2009 Del Skrevet 3. august 2009 Dere har adresse og fullt navn? Hadde det vært meg som hadde blitt svindlet hadde jeg ikke vært i tvil, jeg hadde dratt opp å rasert hele huset, forutsatt at jeg var 100% sikker på at det var riktig person. For å så kanskje havne i fengsel? Lenke til kommentar
Jason P. C. Skrevet 7. august 2009 Del Skrevet 7. august 2009 Har det skjedd noe mer? Lenke til kommentar
Jason P. C. Skrevet 31. august 2009 Del Skrevet 31. august 2009 Jeg vil gjerne vite om det har skjedd noe mer i denne saken Lenke til kommentar
Complexity Skrevet 1. september 2009 Del Skrevet 1. september 2009 Vi er flere nysjerrige sjeler her inne ^^ Lenke til kommentar
Superparanoid Skrevet 1. september 2009 Del Skrevet 1. september 2009 Siden det ble brått stille her, tipper jeg én av følgende har skjedd: 1) Svindler har lovet å ordne opp, men gitt streng beskjed om ikke blotte all informasjon for allmenheten, slik det nærmest var gjort her... 2) Den man trodde var svindler, var ikke svindler allikevel, men et uskyldig offer svindleren utnyttet. For ikke å gi offeret enda flere belastninger, var det best å ikke kommentere mer i denne tråden. Hvis ingen kan avkrefte disse teoriene, går jeg ut i fra ordtaket: "den som tier, den samtykker". Lenke til kommentar
lix Skrevet 1. september 2009 Del Skrevet 1. september 2009 Vil nok tro du er blitt lurt/svindlet på samme måte som meg. Nå er vi flere her som har anmeldt dette til politiet, noe som er lurt å gjøre uansett. Ta også kontakt med banken din og spør om de har noen råd, noen ganger hjelper de, alt etter hvordan du har betalt. Hadde vert ... å vist om dette er samme personene. Jeg har funne mye om de som svindlet meg(det er en jente og en mann), jeg har flere tlf.nr og flere av kontonummerene de har brukt til innbetaling. I denne saken har også forbrukerombudet også anmeldt dette. Jeg fikk oppgitt bare en mailadr. da jeg kjøpte, men når en vet hvem det er, så er det ikke så vanskelig å finne tlf.nummerene. Om du kunne sendt noe mer opplysninger (tlf.nr el), så skal jeg sjekke det ut. Men, det første du må gjøre er å levere inn en anmeldelse (til flere vi er som anmelder slike ting, til mer vil politiet gjøre for saken, tror jeg) Lenke til kommentar
lix Skrevet 1. september 2009 Del Skrevet 1. september 2009 Wow! Tusen hjertelig takk for gode svar! Jeg setter umåtelig stor pris på det! =) Jeg forhåndsbetalte via nettbank, så jeg betalte dessverre ikke gjennom PayPal, som i dette tilfelle kanskje kunne hjelpet meg. Jeg skal sende mail til Postbanken (min bank), hun nevnte i en telefon at hun har SR-bank husker jeg. Hmm, får i alle fall prøve! Ellers sendte jeg mail til forbrukerrådet, som anbefalte meg til å fylle ut et klageskjema og sende dette til mitt lokale forbrukerråd. Dette vil jeg også gjøre, men føler jeg har litt lite å komme med, når jeg kun har (trolig) falskt navn, ingen adresse og kun et ekte kontonummer, samt mobilnummer. Hva synes dere! PM er sendt, Daily-Drifter! Tusen takk for at du vil hjelpe!! Vh Zorlee Hei. Jeg er i samme situasjon som deg, men er ikke sikker om det er samme menneske vi snakker om (er så mange!). Om det er samme person, så har jeg kontonr. til tre banker, flere tlf.nummer, adresser og også hvordan saken ligger an idag. Det er fremgang i den. Mvh en som også er blitt svindlet. Lenke til kommentar
lix Skrevet 1. september 2009 Del Skrevet 1. september 2009 Det første jeg gjorde (etter å ha sendt mange sinte mailer) var å anmelde forholdet til politiet (ta med kopi av mailer +++). Så tok han kontakt med Finn.no, der han fikk alle opplysninger de hadde. Saken ble så sendt til Forbrukerombudet.De har også anmeldt saken. I mellomtiden har jeg prøvd å finne ut det jeg kan om personen/e og sendt alt til politiet. (Det er mye en kan finne på nettet om personer). Jeg har ringt til familiemedlemmer og spurt om de har flere tlf.nummer, da det ikke er mulig å få kontakt med de rette personene. Jeg har funnet frem til deres arbeidsplasser, ringt de og også sagt hvorfor jeg ringte. Har brukt media (også lokalaviser). ..... Nå gjelder dette nok ikke samme personene, da de jeg har blitt svindlet av er fra Krokkleiva/Grimstad (Oslo), men dette er noe en kan gjøre i saker som dette. ....... Lenke til kommentar
Jason P. C. Skrevet 12. desember 2009 Del Skrevet 12. desember 2009 En liten oppdatering hadde vært greit Lenke til kommentar
bandreas Skrevet 14. desember 2009 Del Skrevet 14. desember 2009 Ok etter å ha lest og fulgt med på denne tråden begynner jeg å bli nysgjerrig jeg og Selv om vi kan tenke oss til utfallet av saken hadde det vært kjekt med en bekreftelse. Stiller meg også til disposisjon som "kjøper" siden jeg bor i Trondheim, skulle saken ha stoppet opp. Kan pushe på et møte osv. Lenke til kommentar
oneeyed Skrevet 5. juni 2010 Del Skrevet 5. juni 2010 Hei dere. Jeg kjenner meg vel igjen i denne tråden, og har en sterk misstanke om at jeg har vært borti samme person nå nettopp. Hun kalte seg for Hanne fra Hammerfest når jeg skulle kjøpe telefonen. Hun heter Trine....... i virkeligheten. Jeg gidder ikke å skrive hele historien, det hadde blitt mange sider. Jeg fikk tak i familien hennes og de fikk henne til å føre pengene tilbake....... Hun har flere dommer på seg denne personen. Er notorisk. KJØP ALDRI NOE UTEN Å BENYTTE PAY-EX......... Lenke til kommentar
VetleKarlsenSvindel Skrevet 28. desember 2010 Del Skrevet 28. desember 2010 (endret) Vil varsle om en svindler ved navn <navn fjernet av ilpostino.no> som opererer på Finn.no! ## navn på en påstått svindler er fjernet fra posten da slik identifisering strider med rettningslinjene for forumet ## Endret 29. desember 2010 av ilpostino Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå